امام جمعه رضوانشهر:

مقاومت تنها گزینه و راه برای حل مسئله فلسطین است

امام جمعه رضوانشهر گفت: رهبر انقلاب در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلطسطین معلوم کردند مقاومت در مقابل سازش تنها گزینه و راه ممکن برای حل مسئله فلسطین است.

مقاومت تنها گزینه و راه برای حل مسئله فلسطین است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اظهار داشت: رهبر انقلاب در این کنفرانس بر این نکته مهم انگشت گذاشتند که بحران‌ها و نا آ‌رامی‌ها در منطقه باعث رشد جریانی برای کم‌رنگ‌ کردن حمایت از فلسطین و آرمان مقدس آزادی قدس شده است. این جریان برای کم‌رنگ کردن موضوع فلسطین اصل مقاومت را با طرح پرسش و تردیدهایی مورد هجوم قرار داده است.

وی افزود: به همین دلیل حضرت آقا در سخنرانی خود لازم دیده اند با پاسخ به پرسش‌ها و تردید‌های این جریان، معلوم کنند که مقاومت در مقابل سازش تنها گزینه و راه ممکن برای حل مسئله فلسطین است. این پاسخگویی رهبر انقلاب از دو جهت قابل توجه است؛ جهت نخست شرایط فعلی منطقه‌ است که به بهانه جنگ‌ها و درگیری‌های فعلی، یک نوع همگرایی مخفی بین‌ برخی از کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی به وجود آمده است.

امام جمعه رضوانشهر ادامه داد: سخنرانی اخیر وزیر خارجه ترکیه و عربستان سعودی در کنفرانس امنیتی مونیخ شاهد این همگرایی است که به طور کامل نسخه بدلی از سخنرانی لیبرمن وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بود. این همگرایی باعث شده آن کشورها در مراسمی مثل کنفرانس امنیتی مونیخ به جای جلب توجه جهانی به موضوع فلسطینی، درگیری‌های منطقه‌ای را دستمایه طرح موضوعاتی مثل درگیری‌های فرقه‌ای یا طایفه‌ای کنند.

خطیب جمعه رضوانشهر با بیان اینکه این همگرایی و همدستی پنهانی در حالی اتفاق می‌افتد که رژیم صهیونیستی شهرک‌سازی غیرقانونی خود در بیت‌ المقدس را با وجود قطعنامه ۲۲۳۴ و مخالفت جهانی با این اقدام از سرگرفته و با خونسردی تمام فلسطینی زخمی را با شلیک گلوله مستقیم به سر به شهادت می رسانند اظهار کرد: نتانیاهو هم می‌گوید اعراب دیگر ما را دشمن خود نمی‌دانند و لیبرمن در کنفرانس مونیخ به جای دفاع ازرژیم خود و دغدغه‌های آن، خود را مدافع آل سعود نشان می‌دهد وجه دیگر از جهت سیاست منطقه‌ای ترامپ، قابل طرح است که با بیان مواضعی مثل عدم اعتقادبه راه حل دو ملت دو دولت یا انتقال سفارت آمریکا در رژیم صهیونیستی از تل‌آویو به بیت‌المقدس،خط قرمزهایی را زیر پا گذاشته و این سابقه نداشته است.

وی افزود: حتی فردی تندروی افراطی مثل جورج بوش پسر هم دست کم ظاهرسازی و این دو خط قرمز را رعایت می‌کردند اما ترامپ بابیان این مواضع مستقیم ظاهرسازی‌های قبلی واشنگتن راکنار‌ زده تامعلوم شود که آمریکا در این بیست و پنج سال هیچ گاه به دنبال تشکیل دولت فلسطینی نبوده و تنهابرای حفظ منافع رژیم صهیونیستی بوده که روند سازش را دنبال کرده است. لذا رهبر انقلاب توجه خاصی به پاسخ به آن پرسش‌ها داشتند که در شرایط فعلی، با مقاومت و حمایت یکپارچه از انتفاضه سوم است که می‌توان مقابل چنین طرح خطرناکی علیه فلسطین و آرمان‌های آن ایستاد.

حجت الاسلام حبیبی با اشاره به روز امور تربیتی و تربیت اسلامی گفت: تربیت از موضوعات کلیدی در همه جوامع است. به دلیل نقش سرنوشت ساز تربیت در اسلام از ابتدای پیروزی انقلاب مورد توجه قرار گرفت و شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال ۵۹ اقدام به راه اندازی ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند. اهداف امور تربیتی انتقال ارزشهای دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به مدارس، تربیت کردن دانش آموزان در فـضای انقلابی، حفظ کردن مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی، شناخت و پرورش استعدادهای دانش آموزان بر مبنای ارزش های دینی و انقلابـی بود.

وی با اشاره به سخن امام(ره) مبنی بر اینکه اگر تهذیب در کار نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد افزود: پیامبر (ص) فرودند فرزندان خود را بر سه ویژگی تربیت کنید دوست داشتن پیامبرتان، دوست داشتن اهلبیـت او و خواندن قـرآن.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: صدیقه ی طاهره آنقدر مقامش با عظمت است که علمای بزرگ می گویند فهم ما توانایی درک مقامات و کنه او را ندارد. حضرت دارای مقام عصمت بوده و لذا گفتار حضرت حجت است و امام علی(ع) در نهج البلاغه به قول حضرت فاطمه(س) استدلال می‌کند. امام«ره» فرمودند من راجع به حضرت صدیقه خودم را قاصر می دانم که ذکری بکنم. حضرت همنشین و هم کلام با جبرئیل امین بوده و جبرئیل لیست حوادث آینده را به او تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: امام علی(ع) نویسنده آن حوادث و اخبار غیبی بوده است و مجموع آن یادداشت ها تحت عنوان مصحف فاطمه(س) نام گرفته است یعنی همانطور که حضرت ابراهیم(ع) مصحف داشت، حضرت فاطمه هم مصحف دارد. امام«ره»می فرماید مسئله فرود آمدن جبرئیل، یک مسئله ساده ای نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هرکسی امکان دارد بیاید من این شرافت و فضیلت را از همه فضایل عظیمی که برای حضرت ذکر کرده اند، بالاتر می دان. این فضیلت از مختصات حضرت صدیقه است.»

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه