پنجشنبه؛

آیین تودیع و معارفه فرماندار آستارا برگزار شد + تصاویر

آیین تودیع فرماندار سابق و سرپرست و معارفه یونس رنجکش فرماندار جدید آستارا امروز پنجشنبه در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

آیین تودیع و معارفه فرماندار آستارا برگزار شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، آیین تودیع سیروس شفقی فرماندار سابق آستارا و محمدمهدی مظفری سرپرست فرمانداری  و معارفه یونس رنجکش به عنوان فرماندار جدید این شهرستان امروز پنجشنبه در فرمانداری آستارا برگزار شد.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان در این مراسم که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: باید با اتکا به ظرفیت های موجود، زیر ساخت های توسعه در گیلان تقویت شود تا مشکل بیکاری را به صورت کامل برطرف کنیم.

وی افزود: سخنان امامان جمعه و نمایندگان مجلس با مدیران اجرایی و مسئولان فرق دارد و تذکرات خوب آنها در پیشبرد کارها و خدمات رسانی صحیح تأثیرگذار است.

نماینده دولت در گیلان با تأکید بر اینکه مسئول اجرایی باید برای ادعاهای خود سند ارائه کند، ادامه داد: با تعامل و تلاش جمعی که در شهرستان آستارا انجام شد، شاهد اقدامات خوبی در شهرستان هستیم و باید به مردم بگوییم که عملکرد ما چگونه بوده است.

نجفی با اشاره به قدمت ۲۰ ساله مطرح شدن طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، افزود: این طرح تا سه سال گذشته بلاتکلیف مانده بود که بالاخره با پیگیری های به عمل آمده در دولت تدبیر و امید به سرانجام رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت های آستارا در دولت یازدهم احیا شد  افزود: امروز شانزدهمین سفر خود را به شهرستان آستارا انجام دادم و خوشبختانه سال به سال شاهد توسعه این شهرستان هستیم.

نجفی توسعه گیلان را منوط به توسعه شهرستان آستارا دانست و گفت: دولت زیرساخت‌های گردشگری نظیر گمرک، راه آهن، هتل و بیمارستان را برای استقبال از گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان فراهم کرده و برای گردشگرپذیر بودن یک منطقه باید تمام زیرساخت‌های گردشگری لازم فراهم باشد.

وی توسعه همه جانبه اسکله های بندر چندمنظوره آستارا و بخش های مختلف آن را از دیگر اقدامات دولت در استان گیلان برشمرد و خاطر نشان کرد: بهره برداری از سالن ۷۵۰ نفری آمفی تئاتر ارشاد پس از سال ها رکود و توسعه گمرک نیز فرصتی مناسب را برای شهرستان ایجاد کرده است.

استاندار گیلان ادامه داد: دولت یازدهم توانست با فراهم کردن زیر ساخت های مناسب در حوزه های صنعت، کشاورزی، تجارت و خدمات نرخ بیکاری را از ۱۵.۶ به ۹.۶ در استان تقلیل دهد و امروز با افتخار اعلام می کنیم که مطابق آمار رسمی، بیست و چهارمین استان بیکار و هفتیمن استان شاغل در کشور هستیم.

نجفی افزود : باید با اتکاء به ظرفیت های موجود، زیر ساخت های توسعه در گیلان تقویت شود تا مشکل بیکاری را به صورت کامل برطرف کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه از سال ۹۳ در استان گیلان شرایط بسیار خوبی پیدا کردیم افزود: در حوزه اشتغال و رفع بیکاری عوامل متعددی دخالت دارد که از آن جمله می‌توان به حوزه بین المللی اشاره کرد.

نجفی ارتقای مناسبات بین المللی ایران و جمهوری آذربایجان را لازم دانست و گفت: در زمان های نه چندان دور مرزنشینان با استفاده از ویزاهای ۴۵ کیلومتری به تجارت چمدانی می پرداختند اما به علت حاصل نشدن برخی تفاهمات بین المللی در دولت دهم، این ویزای ۴۵ کیلومتری به صورت یکطرفه قطع شد.

وی به برگزاری کمیسیون همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان بعد از ۱۱ سال در شهرستان آستارا اشاره کرد و ادامه داد: در سه سال اخیر سه بار کمیسیون مربوطه برگزار شده و بسیاری از مشکلات از جمله راه آهن آستارا-آستارا برطرف شده است.

نجفی با بیان اینکه راه آهن آستارا-آستارا تکمیل کننده کریدور شمال-جنوب خواهد بود، اظهار کرد: ما باید با فراهم کردن زیر ساخت های حوزه گردشگری، اقتصادی و صنعتی، خدماتی و بهداشتی جهت توسعه استان و رفع معضل بیکاری گام برداریم.

استاندار  با بیان اینکه در برجام توفیقاتی برای کشور حاصل شده است گفت: رفع مشکلات شبکه‌های بانکی، فاینانس‌ها، افزایش مراودات تجاری با کشورها و توسعه حوزه کشتیرانی از جمله مواردی است که پس از برجام به‌دست آمد و قابل انکار نیست.

در ادامه این آئین از خدمات ۳۴ ماهه سیروس شفقی فرماندار سابق آستارا و محمدمهدی مظفری سرپرست فرمانداری  قدردانی  و یونس رنجکش به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

رنجکش پیش از این مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه