نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب؛

اسامی ۲۱ داوطلب حضور در جمع کاندیداهای نهایی جبهه مردمی منتشر شد/ انتخاب ۱۰ نامزد برتر از لیست ۲۷ نفره

نخستین نشست مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در جوار حرم مطهر امام خمینی (ره) آغاز شد.

اسامی ۲۱ داوطلب حضور در جمع کاندیداهای نهایی جبهه مردمی منتشر شد/ انتخاب ۱۰ نامزد برتر از لیست ۲۷ نفره

به گزارش ۸دی به نقل از راه دانا؛ نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» دقایقی پیش در مجتمع شهر آفتاب با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه از سراسر کشور آغاز شد.

در این مراسم اعضای هیئت موسس «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، دبیران کمیته‌ها و اقشار این جبهه و برخی دیگر از چهره‌ها و فعالان سیاسی جریان انقلاب حضور دارند.

تاکنون افرادی چون محمدرضا باهنر، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، مهدی چمران، محمدنبی حبیبی، مهدی محمدی، مرضیه وحیددستجری، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، رضا روستاآزاد، عباس سلیمی نمین، مهدی فضایلی، محمد مهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام، زهره الهیان، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس، محمدحسین قدیری ابیانه و دیگر اعضای این جبهه در مراسم حضور دارند.

 

این مجمع ملی در نشست امروز دو دستور ویژه خواهد داشت؛ در افتتاحیه این مراسم تصویب مرامنامه و اساسنامه جبهه و انتخاب ۳۱ نفر اعضای شورای مرکزی در دستور کار قرار دارد.

در نوبت عصر این مجمع نیز هیئت‌رئیسه منتخب اعضای شورای مرکزی جلسه مجمع ملی جبهه مردمی را اداره و نسبت به اجرای بخش دوم انتخاب ۱۰ نامزد برتر ریاست‌جمهوری توسط اکثریت اعضای مجمع عمومی اقدام خواهند کرد.

 

این کاندیداهای معرفی شده و کسانی که خود اعلام کاندیداتوری کرده‌اند، حدود ۵۰ نفر هستند که به رای همه اعضای مجمع عمومی گذاشته خواهند شد تا ۱۰ نامزد برتر مشخص شود.

 

نخستین مجمع ملی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دقایقی پیش در مجتمع شهر آفتاب با حضور بیش از سه هزار نفر از اعضای این جبهه آغاز شد.

 

** فرآیند شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» در دی ماه سال جاری به‌ منظور تقویت وحدت جبهه انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد.

این جبهه در جهت اعلام مواضع خود تا به امروز توانسته با اقشار مختلف از جمله بانوان، جوانان، ورزشکاران، فعالان رسانه‌ای، روحانیت و سایر اقشار نشست‌های تخصصی برگزار کرده و نسبت به انتخاب افراد توانمند برای ورود به عرصه‌های مدیریتی اقدامات و نقش‌آفرینی‌هایی را انجام داده است.

نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی از صبح امروز ۵ اسفندماه در جوار حرم مطهر امام‌خمینی(ره) واقع در شهر آفتاب تهران آغاز شده است.

 

** حجت‌الاسلام رحیمیان: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» نمی‌خواهد پدرانه برای احزاب و گروه‌ها نقش ایفا کند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رحیمیان رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه مردمی که در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است، گفت: برگزاری اولین مجمع این جبهه در جوار مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و بزرگ‌ترین مجموعه شهدای جهان که ۳۳ هزار شهید در بهشت زهرا مدفون هستند، امری مبارک است.

وی تصریح کرد: آنچه موجب حضور نیروهای انقلاب با این جبهه شده، به دلیل دو مسئله است که باعث شده انگیزه‌ای شود تا هزاران هزار نفر در سراسر ایران با اشتیاق به این جبهه بپیوندند.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه دغدغه‌ها باعث شده تا در شرایط فعلی جبهه مردمی نیروهای انقلاب شکل بگیرد، گفت: نگرانی اول دلبستگی و امید به دشمن، نگرانی از عدم توجه به عدم تمرکز بر معیشت مردم، گرفتاری اقتصادی مردم و اشتغال و امثال این گرفتاری‌ها در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: در حالی که نظام اسلامی در درجه اول هدف و فلسفه وجودیش خدمت به مردم و رفع کاستی‌های مردم است.

وی دغدغه دوم برای شکل‌گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب را بر زمین ماندن مطالبات رهبری دانست و عنوان کرد: آنجا که رهبر معظم انقلاب اظهار نگرانی و مطالبه کردند، کارها بر زمین مانده که نمونه‌های آن اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی، مشکلات فضای مجازی و ده‌ها مطالبه دیگر رهبر معظم انقلاب همچنان بر زمین مانده است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌هایی از یکسو درباره جابجایی ارزش‌ها با ضدارزش‌ها و از سوی دیگر اعتقاد بر اینکه تنها راه درمان این دردها، مسئله وحدت و همدلی و همسویی مجموعه نیروهای انقلاب است، دلیل شکل‌گیری این جبهه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: دردمندان و دغدغه‌مندان و همه مومنانی که نگران آینده کشور و انقلاب هستند به این نتیجه رسیدند که باید دور هم و گرد یک جبهه جمع شوند و متحد شوند و به حل و فصل مسائل بپردازند.

وی با بیان اینکه این جبهه یک حزب جدید نیست، گفت: این جبهه به این دلیل حزب جدید نیست که خدای نکرده مشکلات و انشقاقی بر انشقاق‌های دیگر نیفزاید، بلکه این جبهه یک حلقه وصل، محل اتصال و پیوند بین همه نیروهای انقلاب است.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: این جبهه نقش پدری ندارد، بلکه برادرانه به دنبال حل دغدغه‌های موجود است.

وی تصریح کرد: این جبهه سعی دارد احزاب، جناح‌ها و اقوام را حول محور انقلاب، خط امام، پیروی از مقام ولایت و رهبری منسجم کند تا در راه رضای خدا و برای رفع مشکلات قدم برداشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: تاسیس جبهه یک کار جدیدی بود که تاکنون شکل نگرفته بود و امیدواریم این راه برای همیشه در جامعه استمرار یابد.

رئیس هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ و انتخابات شهر و روستا، گفت: هر چند این انتخابات پیش رو ایستگاه اول این جبهه است، اما اصل حرکت، انسجام نیروهای انقلاب زیر چتر مقام ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان ادامه داد: این راه، راهی است که برای عبور از مشکلات آن باید وحدت ایجاد شود و آنچه در این ایستگاه باید مورد توجه قرار گیرد رسیدن به بهترین گزینه اصلح از میان گزینه‌ها برای جایگاه مسئولیت اجرایی کشور است.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه که نتوانست ملت ایران را در برابر تحریم‌های فلج‌کننده از پای در بیاورد، خط و مشی و زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی بود؛ همان شخصی که در منزلی استیجاری، موکتی را پهن کرده بود و از میهمانان میزبانی می‌کرد.

 

** متن سوگند نامه

سوگندنامه اعضای مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، پس از سخنرانی تعدادی از اعضای این جبهه، توسط حجت الاسلام رحیمیان قرائت شد. متن سوگندنامه را در ذیل مشاهده کنید:

 

%image_alt%

 

 

 

** آیت‌الله موحدی‌کرمانی: «آمریکاستیزی» ویژگی‌ الزامی رئیس‌جمهور آینده است/ رئیس دولت باید مردم را به نزدیکان خود ترجیح دهد

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز در نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی که در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد، گفت: بنده از تشکیل چنین جمع دلسوز، انقلابی، بصیر و آگاه که برای انجام یکی از مهمترین مسائل انقلاب جمع شده‌اند و خود را برای امر مهم انتخابات ریاست جمهوری آماده کرده‌اند، خرسندم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: خوشحالم که این توفیق نصیب این حقیر شد که در جمع شما اعضا و چهره‌های نورانی حضور یابم.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند که حقیقتا بصیر، موقعیت‌شناس و وظیفه‌شناس هستند، افزود: مردم با بصیرت راه صحیح را تشخیص می‌دهند و برای رسیدن به اهداف مقدس راه صحیح را انتخاب می‌کنند که نمونه‌های راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن و حضور سر صندوق‌های رای است و اینک چنین جنبشی برای انجام یکی از برنامه‌های بسیار خطیر یعنی انتخابات ریاست‌جمهوری است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در بیان شاخص‌های کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: کسانی که کاندیدا می‌شوند به دلیل اینکه از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند، باید گفت که همه‌شان سالم هستند، اما عقل، دین و تجربه به ما نشان می‌دهد که باید اصلح را انتخاب کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: کار خوبی که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای اولین بار انجام داده، انتخاب از پایین به بالا بوده، یعنی از مردم شروع کرده‌ و از مردم خواسته که شما تصمیم بگیرید چه کسی رئیس‌جمهور باشد و دستور از بالا نیامده، بلکه از متن مردم این حرکت شروع شده و شما اعضا و نمایندگان این مردم انقلابی هستید.

وی خطاب به موسسان و اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شما به عنوان نماینده مردم ایران جمع شدید تا در این زمینه تصمیم بگیرید و در نهایت رئیس‌جمهور را انتخاب کنید، البته در این زمینه روحانیت احساس وظیفه می‌کند و باید با شما همراه باشد و همراه نیز هست. روحانیت باید به شما کمک کند و این کار را انجام می‌دهد و از هر آنچه که بیانش را لازم می‌داند مضایقه نخواهد کرد و حمایت خودش را انجام می‌دهد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی تصریح کرد: علما و روحانیت از خودشان هیچ ندارند و آنچه که دارند به تعبیر معروفی، سخن انبیاست و موظفند این سخن و پیام را به گوش مردم برسانند، مخصوصا در مسائل مهم اجتماعی باید این کار انجام شود.

امام جمعه موقت تهران به ذکر روایتی از ائمه اشاره کرد و گفت: روایت است که هر وقت برای‌تان امری مشتبه شد، به قرآن مراجعه کنید و آن کسی که متخصص در امر قرآن است، علمای ربانی هستند.

وی ضمن تبریک به اعضا و هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به دلیل تشکیل این جبهه، تصریح کرد: ارزش عمل شما بسیار بالاست، شما جمع شدید تا سرنوشت کشور را برای ۴ سال رقم بزنید، شما تجمع کردید که نفر دوم این کشور را انتخاب کنید که این نکته بسیار مهم است، نفر اول مقام معظم رهبری است و نفر دوم در سراسر کشور این آقاست که به عنوان رئیس‌جمهور توسط شما انتخاب می‌شود.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی اضافه کرد: نفر دوم یعنی کسی که برای سرنوشت کشور بعد از مقام معظم رهبری تلاش دارد و بزرگ‌ترین کسی است که تصمیم می‌گیرد، اما تصمیماتش در مقام اجراست.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  با تاکید بر اینکه رئیس قوه مجریه باید منویات، فرامین و دستورات رهبر و سیاست‌های کلی ایشان را اجرا کند، اظهار داشت: رئیس قوه مجریه باید از هوا و هوس دور و کسی باشد که نسبت به اسلام بینش قوی داشته و همانند رهبر ساده‌زیست باشد، او باید اشداء علی الکفار باشد و باور کند که آمریکا دشمن است؛ باید چنین فردی توسط شما انتخاب شود.

وی به بیان دیگر شاخص‌های رئیس قوه مجریه اشاره کرد و افزود: باید رئیس قوه مجریه نسبت به مردم مهربان باشد و درد مردم را درد خود بداند و از فقر مردم ناراحت شود و از بیکاری مردم رنج ببرد و از گرفتاری آنها غصه بخورد؛ او باید به سیاست دنیا آشنا باشد و از حب دنیا دلش خالی بوده و مردم را به خویشاوندان و باند خودش ترجیح دهد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی ولایت فقیه را عمود خیمه نظام دانست و اظهار کرد: تا امروز هر توفیقی که به دست آوردیم، به واسطه تبعیت از ولایت بوده است، دیروز تابع امام(ره) بودیم و امروز نیز تابع رهبری هستیم و به همین دلیل بینی دشمن را به خاک مالیدیم که نتوانست هیچ غلطی کند.

 

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: باید هر کسی که به عنوان رئیس مقام اجرا انتخاب می‌شود، در عمل و نه در شعار تابع محض رهبر انقلاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه پیاده کردن منویات رهبری وظیفه هر ۳ قوه است، افزود: اجرای منویات ایشان برای قوه مجریه مهمتر است. ما به برکت تبعیت از رهبری توانستیم تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم و از گرد پای ظلمانی و مخوف خود را به ساحل برسانیم، منتخب شما در جبهه مردمی باید این چنین باشد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز  اضافه کرد: به خوبی می‌دانیم که بیانات امام و رهبری برای‌مان روشن شده و آن فردی که می‌تواند در این مسیر قرار گیرد، باید چه شرایطی داشته باشد. از خداوند می‌خواهم که به همه شما کمک کند، زیرا این وعده الهی است و به شما کمک خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید این انقلاب که خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده را حفظ کنیم و از خداوند متعال برای شما توفیق فراوان مسئلت می‌کنم، کارتان را با اخلاص شروع کنید.

 

** وحیددستجردی: شرایط امروز کشور نیازمند تغییر است/ «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» برای پاسخ به دغدغه‌های رهبری است

مرضیه وحیددستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی صبح امروز در نخستین مجمع ملی این جبهه که در مجموعه شهر آفتاب تهران برگزار شد، گفت: ۵ دی‌ماه امسال جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با هدف بازگشت به آرمان‌های انقلاب و مردم تشکیل شد که بیانیه تشکیل آن نیز قرائت شد.

وی افزود: تشکیل این جبهه با توجه به مشکلات کشور و تهدیدات بین‌المللی و تاکیدات و سفارشات و هشدارهای پی در پی مقام معظم رهبری بود.

وحید دستجردی گفت: تشکیل نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در حقیقت پاسخی بود به دغدغه‌های رهبر انقلاب که ما پیام ایشان را شنیدیم. این مردم انقلاب کردند که احکام اسلامی حاکم باشد و از یک رفاه نسبی اجتماعی برخوردار باشند و فرهنگ و عزت اسلامی در کشور حاکم باشد.

وی ادامه داد: اما آنچه امروز می‌بینیم بایستی تغییر کند و این کار جز با وحدت نیروهای انقلابی و مردمی که متاسفانه روز به روز به کنار رانده می‌شوند، میسر نیست.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: مشکلات ناشی از بیکاری و رکود بی‌سابقه در کشور و مشکلات اجتماعی را شاهد هستیم و بایستی برای حل آنها دست به دست هم دهیم تا مشکلات اجرایی غیرکارآمد با کمک مردم و روحیه انقلابی‌گری حل شود.

وحیددستجردی افزود: به دنبال اعلام موجودیت حرکت مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در ۵ دی‌ماه امسال، برای اولین بار بعد از ۴ دهه مجامع شهرستانی تشکیل دادیم تا از تمرکزگرایی در مرکز خارج شویم. در بیش از ۴۵۰ شهرستان مجامعی تشکیل شد تا نیروهای مردمی کنار گذاشته نشوند؛ همچنین برای شهرستان‌های ۲۰ هزار نفره یک نماینده انتخاب شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجامع استانی تشکیل شد و در هر استان از افراد شاخص انقلابی آن دعوت شد تا با تشکیل مجامع ۲۵ نفری و انتخابات استانی از هر استان ۸ نفر را انتخاب کنند که امروز شاهد حضور آنها هستیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین ما ۲۷ قشر در کشور را شناسایی کردیم که اینها نیز مجامع مخصوص خود را تشکیل دادند و با انتخابات صورت گرفته در این مجامع ما ۶۰۰ نفر را به عنوان نمایندگان اقشار در مراسم امروز داریم.

 

وحیددستجردی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تقریبا تمام شخصیت‌های ملی از این جبهه اعلام حمایت کردند که از این میان نیز ۱۶۰ نفر در مجمع ملی این حزب حضور دارند.

وی ادامه داد: اعضای هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب تاکنون بیش از ۲۰ جلسه برگزار کردند تا اساسنامه، مرامنامه، راهکارهای اصولی مجمع و خصوصیات کاندیداهای ریاست‌جمهوری مورد نظر جبهه را مشخص کنند.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدا بنای کار جبهه بر این بود که کار با نظارت علما انجام شود، عنوان کرد: همه اسناد بالادستی جبهه با نظارت و رضایت علمای بزرگوار و تایید آنها در سامانه جمعی جبهه برای اظهارنظر و ارشاد هیئت موسس قرار داده شده است.

وحیددستجردی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجمع امروز در حقیقت برگرفته از ۵۰ هزار نفر از افراد شاخص انقلابی در سراسر کشور است که افراد حاضر به عنوان نمایندگان آنان در این جلسه حاضر شدند تا به هدف اصلی این مجمع عمومی و ملی و مردم دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: امروز در این مجمع بایستی در مورد اساسنامه و مرامنامه از حضار محترم نظر بخواهیم و انتخابات شورای مرکزی و جبهه و بعد از آن انتخابات کاندیدای مورد نظر را انجام دهیم.

سخنگوی هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان نوآوری‌های صورت گرفته در جبهه مردمی نیروهای انقلاب، تصریح کرد: برای اولین بار است که این جبهه کار را از پایین به بالا انجام می‌دهد که کار نو و بی‌بدیلی است و شهرستان‌ها حضور جدی‌تری نسبت به مرکز دارند و همه کارها نیز به جای آنکه پشت درهای بسته باشد، در پیش چشم مردم است.

وحیددستجردی در پایان تاکید کرد: این اولین بار است که اعضای هیئت موسس یک جبهه خودشان را در معرض رای مردم قرار می‌دهند. در زیرمجموعه‌های جبهه، کمیته‌های متعددی تشکیل شده و جبهه فقط به انتخابات ریاست‌جمهوری بسنده نکند، بلکه یک تشکیلات برای پایداری انقلاب اسلامی باشد.

** محسن رضایی:‌ برای من اتحاد نیروهای انقلاب مهمتر از کاندیداتوری است

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: مشکلات را با وحدت می‌توان حل کرد  و امروز برای من وحدت نیروهای انقلاب اسلامی مهمتر از کاندیداتوری است.

وی افزود:‌ از همه نیروهای انقلاب می‌خواهم که وحدت کنند و دست به دست هم دهند تا از مشکلات کشور عبور کنیم.

 

** آیت‌الله موحدی‌کرمانی: جامعه روحانیت از تصمیم نهایی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» حمایت می‌کند

 

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز صبح امروز (پنجشنبه ۵ اسفندماه) در حاشیه اولین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تفاوت کار این جبهه با فعالیت‌های گذشته، گفت: تفاوت این کار این است که حرکت از پایین به بالا و از مردم شروع شده و آنچه تصویب می‌شود، مصوبه مردمی است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در پاسخ به این سوال که مشکل اصلی مردم در کشور چیست؟ گفت: مشکلات مردم فراوان است، اعم از مشکلات بیکاری، رکود و عدم بهره‌گیری از امکانات کشور و باید خواسته‌های مقام معظم رهبری در کشور پیاده شود.

وی درباره حمایت جامعه روحانیت مبارز از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: ما این حرکت را کاملا تایید می‌کنیم. نظرات مشورتی خود را داده‌ایم و باز اگر نظری بخواهند خواهیم داد، حرکتی کاملا ارزنده است و از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم و در نهایت آنچه این جبهه تصمیم بگیرد، تایید می‌کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره حمایت سایر گروه‌های انقلابی از این جبهه، گفت: ما امیدواریم اگر هم گروهی تاکنون ملحق نشده، به این جبهه پیوند بخورد. این حرکت با اخلاص شروع شده و همه نیروهای انقلابی مخلص به این جبهه خواهند پیوست.

 

** حبیبی: حزب موتلفه از سازوکار «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» حمایت می‌کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صبح امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره  سازوکار جبهه مردمی، گفت: ما از قبل اعلام کرده بودیم که از انجام این حرکت استقبال می‌کنیم و معتقدیم اصل هدف که ائتلاف نیروهای معتقد به انقلاب است، خوب و مقدس است.

وی افزود: از حرکت این جبهه و سازوکار آن حمایت می‌کنیم.

 

** حاجی‌بابایی: مردم گزینه نهایی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» را انتخاب می‌کنند

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۵ اسفند) در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: به دنبال این هستیم که با تفکر و اندیشه‌ای که اعلام شد، مردم تصمیم بگیرند.

وی افزود: اگر مردم تصمیم گرفتند که هر فرد و یا شخصی برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری انتخاب کنند، قطعا آن شخص می‌تواند، موفق باشد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: شخص تعیین شده از سوی مردم باید یک تیم کاری قدرتمند را معرفی کند و به میدان بیاورد تا مشکلات کشور و مردم را حل و رفع کند.

نماینده مردم همدان در مجلس در پاسخ به این سوال که میثاق‌نامه از اعضا تا چه اندازه می‌تواند تجربه‌های شکست گذشته را جبران کند؟ گفت: اینها همه نشان از این دارد که در گذشته ضعف‌هایی وجود داشت، چون جامعه ما این را نمی‌پذیرد که ما یک الی دو نفر را به مردم معرفی کنیم و بعد به آنها بگوییم که تکلیف شده شما به این افراد رأی بدهید. مشخص کردن کاندیدای نهایی تکلیف خود مردم با شاخص‌ها و معیارهای آنهاست و هر فردی که مردم برای رای دادن به وی جمع‌بندی کرده‌اند، قطعا دارای پشتیبان خوبی خواهد بود.

حاجی‌بابایی به برخی از مشکلات جامعه اشاره و تاکید کرد: چگونه می‌توان تحمل کرد که یک مستمری‌بگیر کمیته امداد ۸۰ هزار تومان و یک نفر هم با مستمری ۱۰۰ میلیون راضی نشود و بگوید هنوز حق من داده نشده، بنابراین نظام را با این مدل نمی‌توان ادامه داد و باید اصلاح شود.

وی در پاسخ به این سوال که کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی چه زمانی مشخص خواهد شد؟ تاکید کرد: نباید منتظر این بود که طی روزهای آینده کاندیدای نهایی مشخص شود، بلکه تا روز رای‌گیری هر لحظه ممکن است برنامه، تصمیم و موقعیت خاص وجود داشته باشد.

حاجی‌بابایی درباره مذاکره با جبهه پایداری خاطرنشان کرد: همه تلاش‌ها برای تعامل و مذاکره با عزیزان‌مان به کار گرفته شده، چون باید همه در یک جبهه واحد حرکت کنند.

 

** پیش‌نویس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصویب شد + متن کامل

پیش نویس مرامنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نخستین مجمع ملی این مجمع تصویب شد. متن کامل این مرامنامه به شرح ذیل است:

انقلاب اسلامی ایران با تجربه ای که از سالها حاکمیت جمهوری اسلامی کسب کرده به سرمایهای ارزشمند از دستاوردهای فکری و عملی دست یافته است. هر اندازه که میدان تاثیر و عمق نفوذ انقلاب اسلامی افزون تر میشود، چالشهای پیش روی انقلاب نیز جدیتر و سازمان یافته‌تر می‌شود. در چنین شرایطی نیاز به سازماندهی جدیدی در نیروهای انقلاب اسلامی به نحوی که بتواند وحدت همه نیروها و تشکلهای انقلابی، بصیرت ژرفتر و مشارکت هوشمندانهتر مردم را تامین کند احساس می‌شود. جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی بر پایه درک عمیق شرایط موجود برای گشودن راهی هموارتر به سوی آیندهای بهتر تشکیل شده است.

الف- مبانی اعتقادی:

اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مبانی پنجگانه زیر اعتقاد و ایمان راسخ دارند و حاضرند در راه آنها تلاش و تا بذل جان فداکاری نمایند.

۱- اسلام ناب محمدی؛ بدان گونه که در اندیشههای امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) متجلی شده و در آثار و افکار شاگردان راستین و پرورش یافتگان مکتب امام خمینی (ره)  تبیین گشته است.

۲-  انقلاب اسلامی؛ آن حقیقت زنده و جاری که از نهضت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۲  آغاز و در بیست و دوم ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و با امداد و نصرت الهی تا انقلاب جهانی امام عصر ارواحنا له الفداء استمرار ۱۳۵۷ بهمن توقف نمیپذیرد و انشاالله زمینه ساز ظهور آن حضرت خواهد بود. این امر، به عنوان ثمره و ، خواهد داشت دستاورد ایمان و اعتقادات مردم در عرصه سیاسی و اجتماعی است و جبهه خود را متعهد به حفظ، تقویت و تداوم آن میداند.

۳-  نظام جمهوری اسلامی؛ که حکومتی برخاسته از مبانی انقلاب اسلامی و مبتنی بر اسلام و مردم سالاری دینی است و اصول و مبانی آن در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مشخص شده، الگوی مطلوب حکمرانی از نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است.

۴- ولایت فقیه عادل جامع الشرائط؛ به عنوان محور و آموزه اصلی فلسفه سیاسی اسلام، اصل اصیل و اساسی اعتقادی و سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی است که در آغاز نهضت اسلامی و در پیروزی انقلاب، در اطاعت از امام خمینی ظهور یافت و امروز در اطاعت از رهنمودهای حضرت آیت الله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یافته است.

۵-  خدمت به مردم؛ مقصود از بعثت انبیاء و حاصل از تلاش پیشوایان دین برای تشکیل حکومت اسلامی دست، یافتن به سعادت مردم، خدمت به آنها و تامین اعتلای معنوی و رفاه مادی جامعه به همراه ترویج اخلاق و فضائل انسانی بوده است.

ب- ارزش های اساسی:

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اعتقاد کامل به مبانی اعتقادی، به ارزشهای زیر که برآمده از آموزههای دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی و نمایانگر فرهنگ عمومی جبهه و معرف هویت آن است، عمیقاً باور و التزام دارد:

۱-  تقوا محوری و اخلاق مداری؛ عمل به اوامر و نواهی الهی و موازین اخلاق اسلامی

۲- دفاع از انقلاب اسلامی؛ ایستادگی بر گفتمان انقلاب، مکتب امام خمینی(ره) و اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری(مدظله)

۳-  استقلال طلبی؛ عزتمندی و ایستادگی در مقابل قدرتهای سلطهگر و تمامیتخواه جهانی و منطقه‌ای

۴- آزادی خواهی؛ آزادگی و دفاع از آزادیهای مشروع انسان‌ها

۵-  مردم محوری؛ از مردم، با مردم و برای مردم بودن؛ دغدغه خدمت صادقانه به مردم و اهتمام به حل مشکلات آنها

۶-  عدالت خواهی؛ مبارزه با تبعیض و بی عدالتی و دفاع از حقوق عامه

۷-  استکبار ستیزی؛ مبارزه دائمی با استکبار و حمایت از مظلومان و مستضفعان جهان و مقاومت اسلامی

۸-  کرامت انسانی؛ پاسداشت منزلت و حقوق اسلامی- انسانی بشر

۹- آرمان خواهی؛ تعالی طلبی، چشم دوختن به افقهای دور و قله‌های بلند تعالی و پیشرفت

۱۰- وحدت گرایی؛ جذب حداکثری و دفع حداقلی

۱۱- قانون گرایی؛ نظم‌پذیری و انضباط تشکیلاتی

۱۲-  مشارکت پذیری؛ جمع‌گرایی و پایبندی به عقل جمعی در تصمیم‌گیری و اقدام

۱۳-  ایثارگری و فداکاری؛ ترجیح منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی، گروهی و طایف‌های

۱۴- تحول خواهی؛ نوگرایی و مبارزه با ایستایی و کهنگی

۱۵- جوان گرایی؛ اقبال به نشاط، انرژی، امید، صفا و اخلاص جوانان

۱۶- شایسته سالاری؛ شایسته گزینی، شایسته پروری و محوریت سرمایه انسانی

۱۷- مسئولیت پذیری؛ داوطلبی و پیشگامی در انجام مأموریت و خدمت

۱۸- نقادی و نقد پذیری؛ نقد منصفانه امور و پذیرش انتقادهای مشفقانه

ج- اصول سیاست ورزی:

رفتار سیاسی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مبتنی بر اصول زیر است:

۱- تلازم سیاست و دیانت(سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست) و حاکمیت تقوا و اخلاق ۱ اسلامی بر رفتار سیاسی

۲- مرزبندی، شدت و ایستادگی در برابر دشمنان و رحمت، شفقت و مصادقت با مردم، دوستان وهمراهان

۳- حفاظت و صیانت از اصل نظام جمهوری اسلامی و ارکان آن و مبارزه بی امان برای رفع نقص‌ها، و اصلاح ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های آن

۴- وحدت گرائی، فراجناحی بودن و عبور از دسته‌بندی‌های تفرقه آمیز قبیله‌ای به نحوی که بتواند موجبات هم افزایی و فعالیت همه نیروها و تشکل های معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را فراهم آورد.

۵- فساد ستیزی و مبارزه بی امان با علل، عوامل و مظاهر فساد

۶- ترکیب تجربه، مهارت و پختگی نسل اول و دوم انقلاب، با نشاط، تحرک و انرژی جوانان (نسل سوم)

۷- مردمی بودن که مستلزم گستردگی حضور جبهه در سراسر کشور و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت همه قشرهای مردم در تعیین سرنوشت، سازندگی، پیشرفت کشور و تصمیم گیریهای مهم سیاسی است.

۸- مدیریت به‌روز و کارآمد مبتنی بر روش‌های نوین علمی و تیکه بر دانش و مهارت نخبگان و متخصصان و ۸ بهره‌گیری از دستاوردهای جدید آنها در اداره شئون مختلف کشور

د- اصول حاکم بر برنامه های عملی

سیاست‌های کلی نظام که با اشراف و هدایت مقام معظم رهبری تدوین و به تأیید و یا تصویب معظم له رسیده است، منظومه جامعی از ارزش‌ها، سیاست‌ها و راهبردهای اداره امور کشور در حوزه‌های مختلف است که در بسیاری موارد توسط دولت‌ها به مرحله اجرا نرسیده و یا به درستی اجرانشده‌اند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اجرای مفاد سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را راه حل بسیاری از مشکلات کشور دانسته و بر اجرای آن توسط دولت ها و دستگاه‌ها تأکید و پیگیری می‌نماید.

۱- چشم انداز: جمهوری اسلامی ایران درافق ۱۴۰۴

۲- اقتصاد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اصل ۲ قانون اساسی، اشتغال، تولید ملی و حمایت از کار و ۴۴ سرمایه ایرانی، انرژی، امنیت اقتصادی، مسکن، کشاورزی، صنعت، اصلاح الگوی مصرف، منابع طبیعی، منابع آب، معدن، حمل ونقل، سرمایه گذاری، مالی، سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه، محیط زیست

۳- مدیریت و برنامه‌ریزی: سیاستهای کلی مدیریت و نظام اداری، آمایش سرزمین، سیاست‌های کلی برنامه‌های پنج‌ساله

۴- فرهنگ و ارتباطات: نقشه مهندسی فرهنگی کشور، سیاست‌های کلی شبکه‌های اطلاع رسانی رایانهای، ارتباطات مخابراتی وپستی، ترویج وتحکیم فرهنگ اخلاق، فرهنگ ایثار وجهاد، امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات.

۵- اجتماعی: سیاست‌های کلی خانواده، شهرسازی، اقوام ومذاهب، مشارکت اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، سلامت، جمعیت، وحدت و همبستگی ملی.

۶- قضائی: سیاست‌های کلی قضائی با تاکید بر سلامیت دستگاه قضایی، حفظ شان و استقلال قوه قضاییه و دفاع از حقوق و کرامت انسانی شهروندان

۷- امنیت و دفاع: سیاست‌های کلی امنیت ملی در پنج حوزه (داخلی، خارجی، دفاعی، فرهنگی واقتصادی) پدافند غیرعامل، خودکفائی دفاعی و امنیتی با تاکید بر تقویت نیروهای حافظ نظم و امنیت و رزمندگان مدافع امنیت کشور در خارج از مرزها

۸ – علم وفناوری: نقشه جامع علمی کشور، سیاست‌های کلی رشد و توسعه فناوری، تحول در نظام آموزش و پرورش، علم وفناوری، رشد و توسعه علمی و تحقیقاتی.

 

** پیش‌نویس اساسنامه جبهه مردمی نیروهای انقلاب تصویب شد + متن کامل

** حدادعادل: «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» در موعد مقرر به کاندیدای واحد می‌رسد

غلامعلی حدادعادل نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: هدف از تشکیل جبهه مردمی در قدم اول حضور موثر در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است و معنای حضور موثر هم از نظر ما رسیدن به وحدت است و تلاش می‌کنیم تا این مقصود حاصل شود.

وی افزود: تا اینجا هم حضور همه نیروها حکایت از این می‌کند که این وحدت دست نیافتنی نیست و انشاءالله ما می‌توانیم در موعد مقرر به یک نامزد واحد برسیم.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه خودم برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام آمادگی نکردم، گفت: کار سیاسی همیشه با فراز و نشیب مواجه است و یک جریان سیاسی زنده و بالنده از این اتفاقات تجربه‌اندوزی می‌کند. ما هم سعی می‌کنیم با جمع‌بندی تجربه‌ها، راه بهتری را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: فعلا برای ارزیابی طرف مقابل زود است و ما بیش از اینکه به دنبال گمانه‌زنی در این باره باشیم، به دنبال اتخاذ سازوکارهای لازم برای وحدت در بین همه نیروهای انقلاب هستیم و رسیدن به نامزد واحد هستیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات مجلس با انتخابات ریاست‌جمهوری قابل مقایسه نیست و تفاوت ماهوی دارد. همچنین ما برای آنکه اتفاقات سال ۹۲ تکرار نشود، تلاش کرده‌ایم با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به وحدت برسیم.

حدادعادل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده قرار است همراه با معرفی کاندیدای جبهه مردمی، برنامه‌های او نیز اعلام شود، عنوان کرد: این موضوع یکی از نوآوری‌های جبهه مردمی است، به دلیل آنکه مردم بدانند که به یک فرد واحد رای نمی‌دهند و این‌طور نیست که یک نفر نداند که چه کاره می‌خواهد بشود و ظرف دو ماه بخواهد سرنوشت کشور را به دست یک دولت بسپارد. ما تلاش می‌کنیم که مجموعه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به همراه نامزد مورد نظر خودمان را به مردم معرفی کنیم.

وی درباره حضور سعید جلیلی در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم عنوان کرد: ما از تمام دوستان اصول‌گرا دعوت کرده‌ایم که به این روند وحدت‌بخش بپیوندند.

 

** آل‌اسحاق: محور برنامه‌ اقتصادی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی است

یحیی آل‌اسحاق عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در حاشیه نخستین مجمع ملی این جبه، با اشاره به مشکلات اقتصادی به عنوان مهمترین مشکلات روز کشور، گفت: در این دوره ریاست‌جمهوری، عمدترین مشکلات در زمینه اقتصادی است که این مشکلات ناشی از مسائل داخلی، محدودیت‌های بین‌المللی و ساختار و تدابیر اقتصادی ماست.

وی افزود: ما علیرغم اینکه بنیان‌های اقتصادی خوبی داریم، خروجی مناسبی از این بنیان‌ها نداریم.

عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت آینده شرایط سختی را پیش رو خواهد داشت، تصریح کرد: اولویت دولت آینده باید مسائل اقتصادی باشد، ضمن اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارد که همه اینها با محوریت مسائل اقتصادی مشکلاتش حل می‌شود.

وی افزود: جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای اقتصاد هم تیم و هم برنامه دارد که اصول کلی این برنامه ۲۴ بند اقتصاد مقاومتی است و هدف این است که عملا این ۲۴ بند در قالب ۲۴ پروژه در کشور پیاده‌سازی شود.

وی با اشاره به ویژگی‌ها و شرایط کاندیدای اصلح برای این جبهه، گفت: کاندیدای اصلح یکسری ویژگی‌های عمومی دارد که مشخص است و به طور خلاصه می‌توان گفت افراد مورد نظر باید کسانی باشند که توانایی و واقعیت‌های حرفه‌ای را در همه حوزه‌ها بدانند و در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی توانایی حرفه‌ای را زیر پوشش آرمان‌های انقلابی داشته باشند، یعنی یک فرد واقعیت‌نگر و آرمان‌گرا باشد.

 

** باهنر: کاندیدای جبهه پیروان همان کاندیدای «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» است

محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره اعلام کاندیداتوری آقای بقایی چیست؟ گفت: من وارد این بحثها نمی‌شوم، از خودش بپرسید، کجاست؟ بعضی‌ها آهن هستند و آهن‌ربا می‌تواند جذب‌شان کند، بعضی‌های‌شان چیز دیگری هستند و آهن‌ربا نمی‌تواند جذب‌شان کند.

وی درباره کاندیدای جبهه پیروان برای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: کاندیدای جبهه پیروان همان کاندیدای جبهه مردمی است.

باهنر تصریح کرد: باید متحد و همدل در انتخابات ریاست‌جمهوری حضور داشته باشیم و رقابت اخلاق‌مدارانه باشد و  در آن دروغ و پشت هم‌اندازی نباشد.

وی گفت:‌ از رقبا می‌خواهیم که یک رقابت سالم، عادلانه و عالمانه را داشته باشند و همه باید قبول کنیم که میزان رای ملت است.

باهنر با بیان اینکه هر کسی را ملت خواست، باید به نتیجه انتخابات تمکین کنیم، گفت: نباید طوری باشد که اگر کسی کم آورد در خیابان‌ها جبران کند، اخلاق را باید رعایت کنیم، قطعا نظر مردم بر همه تشخیص‌ها اولویت دارد.

 

** خبرهای غیر رسمی درباره انتخاب کاندیدهای جبهه مردمی تکذیب شد

روابط عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام کرد: انتخابات برای انتخاب کاندیداهای مورد حمایت جبهه مردمی نیروهای انقلاب، عصر امروز برگزار خواهد شد و خبرهای غیر رسمی در این باره تکذیب می‌شود.

 

** بادامچیان: «جبهه مردمی» با برگزاری مجمع امروز کارش را پرقدرت آغاز کرد

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که انسجام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: این مجمع شروع فعالیت ماست و همین که یک مجموعه بتواند در ابتدای تاسیس خود چنین جمعیت پرشوری را با نظم خوب مدیریت کند مسئله بسیار ارزشمندی است.

وی درباره تمکین کردن به نظر جبهه در رابطه با کاندیدای نهایی گفت: در صورتی که اعضای مرکزی جبهه به اتحاد آراء برسند، طبعا ما نیز تمکین خواهیم کرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره نحوه عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: شورای نگهبان هیچ‌گاه بدون دلیل شخصی را از پیش ردصلاحیت نمی‌کند، بلکه مشکلات قانونی و تخلفات گذشته اشخاص است که باعث ردصلاحیت آنها توسط شورای نگهبان می‌شود.

 

** حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم: جامعه روحانیت از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» با کمال اهتمام حمایت می‌کند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران در حاشیه نخستین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب در جمع خبرنگاران، گفت: جامعه روحانیت مبارز از این برنامه جبهه مردمی با کمال اهتمام حمایت می‌کند و هر حرکتی که بتواند نیروهای انقلاب را گرد هم بیاورد و بتواند وسیله‌ای باشد برای انتخاب بهتر مورد حمایت قرار می‌دهد و این حرکت را مصداق یک چنین موضوعی می‌داند.

** نقوی‌حسینی: کاندیدای نهایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب به همراه تیمش مشخص می‌‌شود

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نخستین مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: هدف جبهه مردمی این است که با یک سازوکار جمعی کار را پیش ببرد و معتقد است که باید از پایین به بالا حرکت کرد.

وی افزود: این جبهه در مرحله اول با انتخاب شورای مرکزی‌ بنا دارد نامزدهای ریاست‌جمهوری مدنظر خود را پالایش کند؛ قرار است از بین جمع امروز ۱۰ نفر در مرحله اول به عنوان کاندیدای این جبهه انتخاب شده و پس از آن در مرحله بعدی ۵ نفر از این افراد انتخاب شده و نهایتا به یک نفر واحد برسند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب بنا دارد با یک تابلو وارد انتخابات شود، یعنی فردی که وارد عرصه انتخابات می‌شود تیم و برنامه‌های خود را در عرصه‌ مختلف سیاسی، اقتصادی و… معرفی کند و کاندیدای ریاست‌جمهوری جبهه حتما باید به این مواضع وفادار باشد و این حرکت خوبی است که نامزد انتخابات با تیم و برنامه مشخص وارد عرصه انتخابات شود.

 

* اسامی ۲۱ داوطلب حضور در جمع کاندیداهای جبهه مردمی برای انتخابات ۹۶

 

در این نشست اسامی ۳۰ نفر کاندیدای حضور در جمع نفرات مدنظر این جبهه برای ریاست‌جمهوری سال آینده (انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم) مشخص شدند که نهایتا از این ۳۰ نفر، ۹ نفر انصراف دادند و حالا قرار است که تا پایان امروز، ۱۰ نفر از این ۲۱ نفر به عنوان کاندیداهای مورد نظر جبهه مردمی برای انتخابات ریاست جمهوری، انتخاب شوند.

اسامی ۲۲ نفر باقی مانده به شرح ذیل است:

۱.  مهرداد بذرپاش (جبهه یکتا)
۲.  سعید جلیلی ( جبهه پایداری)
۳.  حمیدرضا حاجی بابایی (جبهه یکتا)
۴.  محمد خوش چهره (مستقل)
۵.  مسعود زری بافان (جبهه یکتا)
۶.  عزت الله ضرغامی (مستقل)
۷.  محمد عباسی (جبهه یکتا)
۸.  ابراهیم عزیزی (جبهه یکتا)
۹.  پرویز فتاح (جبهه پایداری)
۱۰.  محسن رضایی (مستقل)
۱۱.  ابراهیم رییسی (جامعه روحانیت مبارز)
۱۲.  زاکانی (جمعیت رهپویان انقلاب)
۱۳.  علیرضا زالی(مستقل)
۱۴.  مهدی زاهدی (جبهه یکتا)
۱۵.  محمدباقر قالیباف (جمعیت پیشرفت و عدالت)
۱۶.  رستم قاسمی (جبهه یکتا )
۱۷.  قدیری ابیانه (مستقل)
۱۸.  شاهین محمد صادقی (مستقل )
۱۹.  علی نیک زاد   (مستقل )
۲۰.  مصطفی میرسلیم (موتلفه)
۲۱.  مصباح مقدم (جامعه روحانیت مبارز)

 

** چمران خبر داد: اخذ تعهد از ۱۰ کاندیدای جبهه مردمی انقلاب برای انصراف پس از معرفی کاندیدای نهایی

مهدی چمران عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب عصر امروز در نشست اولین مجمع عمومی این جبهه اعلام کرد که از ۱۰ نامزد این جبهه که قرار است امروز برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی شوند تعهد گرفته می‌شود که پس از رسیدن جبهه به یک کاندیدا انصراف خود را به نفع آن کاندیدا اعلام کنند.

وی در ادامه افزود: همچنین توافق شده تا کاندیدای نهایی جبهه تیم همراه خود را معرفی کند.

چمران خاطرنشان کرد: در جلسه عصر امروز مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب ۱۰ نفر معرفی می‌شوند که در نهایت همگی به نفع یک کاندیدا انصراف خواهند داد.

نشست مجمع عمومی جبهه مردمی نیروهای انقلاب بعد از ظهر امروز به منظور مشخص کردن اعضای شورای مرکزی این جبهه و نیز ۱۰ کاندیدای اولیه پیشنهادی رئیس جمهوری تشکیل جلسه دادند.

قرار است تا دقایقی دیگر پس از شمارش آراء ۳۰ عضو شورای مرکزی و نیز ۱۰ کاندیدای اولیه جبهه مردمی انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مشخص شوند.

 

** ضوابط و شاخص‌های نامزدهای «جبهه مردمی» برای انتخابات

ضوابط و شاخص‌های نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلای برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶ اعلام شد.

بر این اساس، این شاخص‌ها در دو بخش «شروط لازم و اولیه» و «شاخص‌های عمومی» منتشر شده است.

همچنین این شاخص‌ها و ضوابط با رای قاطع اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به تصویب رسید.

بسم الله الرحمن الرحیم

پیش‌نویس

ضوابط و شاخص‌های نامزدهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلای برای انتخابات ریاست‌جمهوری

بهمن ۱۳۹۵

شروط لازم و اولیه

۱- برخورداری از شرایط قانونی مندرج در قانون اساسی و قوانین عادی

۲ – پاک‌دستی و سلامت مالی (خود نامزد و اطرافیان درجه یک وی) و پاک‌دامنی و سلامت اخلاقی

۳ – معرفت و اعتقاد راسخ به اسلام ناب محمدی(ص)

۴ – تقوا، زهد و صداقت

۵- تعهد و تبعیت از رهبری و التزام به اجرای مطالبات معظم‌له

۶- برخورداری از روحیه تفکر و عمل انقلابی

۷ – سلامت همه‌جانبه (جسمی، روحی، روانی) و خستگی‌ناپذیری

۸ – شرایط تحصیلات از دید جبهه مردمی نیروی انقلاب اسلامی برای نامزد انتخابات کارشناسی‌ارشد یا معادل آن است.

شاخص‌های عمومی

توان و سابقه مدیریت و کارآمدی اجرایی با ضریب اهمیت ۱/۵ درصد

ساده‌زیستی با ضریب ۱/۳ درصد

شجاعت، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی با ضریب ۱/۱ درصد

برخورداری از برنامه و تحول‌گرا بودن با ضریب ۱/۱ درصد

روحیه کار جمعی و تشکیلاتی، سعه صدر و اعتقاد به استفاده از همه ظرفیت‌ها با ضریب  ۱/۳ درصد

هوشمندی، بصیرت و اشراف به راهبردهای دشمن با ضریب ۱/۳ درصد

مقبولیت اجتماعی و امکان رای‌‌آوری با ضریب ۱/۵ درصد

اعتقاد به مرام‌نامه، اساسنامه و سازوکارهای جبهه با ضریب ۱/۵ درصد

داشتن برنامه و راه‌حل ملموس برای حل مشکلات اصلی جامعه (از جمله بیکاری رکود، گرانی مسئله بانک‌ها و پیشرفت اقتصادی) با ضریب ۱/۵ درصد

توان ایجاد اجماع در جریان انقلابی و نداشتن مخالفان جدی درونی با ضریب ۱/۱ درصد

داشتن تمایز موثر با نقاط ضعف رقیب انتخاباتی با ضریب ۱/۲ درصد

عدم دوقطبی‌سازی سیاسی کاذب با ضریب اهمیت  ۱/۲ درصد

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
احمد
حرکت انقلابی وحزب الهی یعنی این! کور شود هر آنکه نتواند دید....
در حاشیه