روز شمار تاریخ ترور در ایران / پنجم اسفند؛

شهادت ۲۹ ایرانی بی گناه به دست تروریست ها / ۵ اسفند هم خونین شد

پنجم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۲۹ ایرانی بی گناه به دست تروریست ها / ۵ اسفند هم خونین شد

به گزارش هشت دی، پنجم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

حسین مصطفوی مقدم در استان تهران متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۵۷ در تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس بهمنی کوره ای ۱۰ مهر ماه ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد شد و ۵ اسنفد ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر مشهون دوم اردیبهشت ماه ۱۳۰۵ در استان تهران متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۵۹ در خیابان شریعتی تهران توسط گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمدتقی روستایی ۲۸ آذر ماه ۱۳۲۵ در استان مازندران متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۵۹ در آمل توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی روند ۷ آذر ماه ۱۳۳۱ در استان خراسان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۵۹ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انور هوشیاری یکم فروردین ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۵۹ در مریوان توسط گروه تروریستی کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

احمد جوشیده سوم شهریور ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در سنندج توسط گروهک کوموله اعدام شد و به شهادت رسید.

اسدالله احمدی ۱۱ آبان ماه ۱۳۲۸ در استان کردستان متولد شد و  ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود احمدی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۱۶ در استان کردستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قدرت الله اله یاری ۱۸ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی برزگر ۱۹ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در جنگل آمل در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

هوشنگ گشگی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۶ در استان کردستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در استان بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سلمان گندمانی ۷ مهر ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۰ در بیجار کردستان توسط گروه کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

رحیم چاچ یکم فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و پنجم اسفند ماه ۱۳۶۱ در مهاباد توسط گروه تروریستی کوموله در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایاز رشیدی یکم مرداد ماه ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد شد و پنجم اسفند ماه ۱۳۶۱ در اسلام آباد غرب در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر کهنسال ۷ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۱ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی گلمحمدی ۲۰ آذر ماه ۱۳۴۶ دراستان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در جزیره مجنون در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی قلی ولی زاده سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شاه پوری ۲۸ شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان اصفهان متولد شدو ۵ اسفند ماه ۱۳۶۲ توسط گروهک تروریستی منافقین ترورشد و به شهادت رسید.

محسن شهامتی سندانی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول قربان پور یکم شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الهبخش کریمی یکم مرداد ماه ۱۳۱۸ در استان کردستان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۴ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا ابراهیم زاده جرقویه ۱۵ تیر ماه ۱۳۴۸ در استان اصفهان متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۶۴ در سنندج توسط منافقین اعدام شد و به شهادت رسید.

محمد دلفان آذری دوم آبان ماه ۱۳۳۳ در استان مازندران متولد شد و پنجم اسفند ماه ۱۳۶۴ توسط گروه تروریستی دموکرات در سنندج ترور شد و به شهادت رسید.

رحمن شمسی ۵ اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۶۵ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی رستمی ۱۵ دی ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۷۱ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیروس حیدری در سال ۱۳۵۵ متولد شد و پنجم اسفند ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

علیرضا آریافر در سال ۱۳۰۰ متولد شد و ۵ اسفند ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

قادر مددی یکم فروردین ماه ۱۳۶۰ متولد شد و ۵ اسنفد ماه ۱۳۷۹ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه