کارگردان شاندرمنی نمایش های طنز؛

جوانان انرژی‌شان را در مسیر درست استفاده کنند

سجاد یعقوبی کارگردان نمایش های کمدی از فعالیت های هنری گروه نمایش فطرس گفت.

جوانان انرژی‌شان را در مسیر درست استفاده کنند

به گزارش ۸دی، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ماسال، گروه هنری فطرس به کارگردانی و مدیریت سجاد یعقوبی چند سالی است که در سطح شهرستان ماسال فعالیت خود را آغاز کرده است.

نمایش های این گروه در کنار سبک های کلاسیک طنز منطقه به موضوعات مهمی همچون حمایت از تولید ملی و نگاه انتقادی به نقاط غلط فرهنگی مردم پرداخته است.

متن زیر حاصل گفتگوی  ماسال نیوز با مدیر و کارگردان این گروه است:

 

ماسال نیوز؛ مختصرا خودتان را معرفی کنید.

ابتدا سلام عرض می‌کنم خدمت شما و همه مردم و مخاطبین فهیم سایت ماسال نیوز . بنده‌ی حقیر سجاد یعقوبی اهل شاندرمن هستم ، خودم در روستای سیاهمرد شاندرمن به دنیا آمده ام ولی پدرم اهل روستای نیلاش است.کارهای فرهنگی من بیشتر در زمینه تئاتر بوده که حدود چهار سال می شود که یک گروه تئاتر در حسینیه قمر بنی هاشم (ع) تشکیل داده ایم و در حال انجام وظیفه هستیم.

 

ماسال نیوز؛ از برنامه آخرتان که به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد بگویید.

بله،  دهه مبارک فجر همیشه برای هنرمندان فرصت خوبی بوده است. خوشبختانه این توفیق امسال قسمت ما شد.  البته تمام شور و حال امسال را مدیون مردم فهیم و هنردوست شهرستان هستیم. امسال علاوه بر نمایش‌های طنز، از  دو گروه موسیقی استفاده کردیم؛ یکی از این گروه ها گروه آوای دل با خوانندگی همشهری عزیزمان آقای اکبر بخشنده و گروه موسیقی دیگر چند تن از جوانان با استعداد شهرمان بودند. علاوه بر این برنامه ها، یک گروه سرود و برنامه تجلیل از چند تن از مربیان ورزشی نمونه و ورزشکاران افتخار آفرین را در برنامه کاریمان داشتیم. جوایز نا قابلی هم به رسم یادبود به این عزیزان اهدا شد که هزینه تهیه این جوایز  از محل فروش  بلیط به مردم شریف شهر تهیه شد. علاوه بر این برنامه ها، استندآپ کمدی هم داشتیم. حتی یک استندآپ کمدی داشتیم که توسط یک کودک هفت ساله انجام گرفت و با  استقبال بی نظیر تماشاگران مواجه شد. همچنین چند تن از شاعران هم به ما افتخار دادند و در برنامه با ارائه شعرهای خوبشان رونق بخش هرچه بهتر برنامه شدند. مسابقه هم در میان تماشاگران برگزار شد.

 

 ماسال نیوز: چند سال است که در زمینه فعالیت های هنری مشغول به کار هستید؟

همان طور که عرض کردم حدود چهار سال است که یک گروه در قالب تئاتر حسینیه قمر بنی هاشم شاندرمن تشکیل داده ایم و در حسینیه به همراه هم‌گروهی های با انرژی ام فعالیت می‌کنیم.

 

نام گروهتان فطرس است. بعنی چه؟! درباره گروهتان بیشتر توضیح دهید.

فطرس نام فرشته ای است که توسط خدا مورد غضب قرار گرفته بود ولی روز میلاد امام حسین (ع) توسط خداوند مورد عفو قرار گرفت،دلیل اصلی که این اسم را، روی گروهمان گذاشتیم این بود که ما بچه های تئاتر حسینیه هستیم و فعالیت هایمان هم باید در جهت اعتلای فرهنگ جامعه باشد. بچه های گروه فطرس همه از جوانان با استعداد و آینده دار هستند، امیدوارم روزی این جوانان خوب و با استعداد به آرزوهای خودشان برسند و در عرصه بازیگری موفق شوند

%image_alt%

ماسال نیوز: نحوه  تمرینات و اجراهای برنامه هایتان به چه صورت است؟

تمرینات این چند سال ما در حسینیه قمربنی هاشم (ع) شاندرمن انجام می‌شد.  الآن حدود دو ماه می‌شود که ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ماسال جناب آقای شهید زاده با حمایت آقای  خیراندیش عزیز (کارشناس فرهنگی اداره ارشاد و جانشین آقای شهید زاده) لطف کرده و سالن آمفی تئاتر شاندرمن را در اختیار ما گذاشته اند. در حال حاضر تمرینات ما در همین سالن برگزار می‌شود.

 

عضو جدید هم در گروهتان می‌پذیرید؟

بله صد در صد. دوستان علاقه مند می‌توانند در روزهای چهارشنبه ساعت دو بعد از ظهر در سالن آمفی تئاتر حضور پیدا کنند و صحبت‌های اولیه و ثبت نام را انجام دهند.

 

ماسال نیوز : ممنون از وقتی که در اختیار ما گذاشتید. اگر صحبت پایانی ای دارید بفرمایید.

اول از همه، از مردم شریف شاندرمن و سپس از امام جماعت مسجد جامع شاندرمن جناب حجت الاسلام والمسلمین فنائی، ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماسال جناب آقای شهید زاده، آقای رامین خیر اندیش و جناب سروان سمیع ضیا فرماندهی محترم حوزه مقاومت بسیج شهر شاندرمن جهت کمک‌های بی دریغشان تشکر می‌کنم.  از شما و همه ی رسانه هایی که زحمت اطلاع رسانی  برنامه ها را انجام داده اند هم ممنونم.

فقط یک خواهش از جوانان با انرژی شهرمان دارم این که وقت خودشان را در جاهایی که ارزش ندارد هدر ندهند.  جاهایی مثل حسینیه و مسجد فقط برای گریه و عزاداری نیست همین بچه های ما که با کمک خدای بزرگ امسال دل مردم را اینچنین خوب شاد کردند از بچه‌های حسینیه هستند. بیایید با مسجد و حسینیه آشتی کنیم چون حسینیه و مسجد به جوانان پر انرژی خیلی احتیاج دارد.

در آخر اگر زیاد حرف زدم عذرخواهی می‌کنم. امیدوارم همیشه دلتان شاد باشد و لبتان خندان.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه