نماینده مردم انزلی مطرح کرد:

سابقه طرح دوفوریت امیدی ها به مجلس ششم باز می گردد/ طرح فراکسیون امید در شأن نظام نیست

نماینده بندرانزلی گفت: ارائه چنین طرحی توسط فراکسیون امید با آزادی بیان در تناقض است و برخی از بیرون در صدد ارزیابی مجلس هستند.

سابقه طرح دوفوریت امیدی ها به مجلس ششم باز می گردد/ طرح فراکسیون امید در شأن نظام نیست

حسن خسته بند در گفتگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به طرح دو فوریت فراکسیون امید مجلس مبنی بر اینکه اگر شخصی بخواهد ما بین سخنرانی رسمی و غیر رسمی مسئولین سوالی بپرسد که منجر به جلب توجه فرد شود دستگاه های انتظامی و نظامی موظف می شوند فورا فرد را دستگیر کنند و به ۶ ماه تا ۲ سال حبس محکوم شوند، اظهار داشت: اقمار این ها مشابه چنین طرحی را البته با شکل و شمایل دیگر در دوره ششم مجلس عنوان کرده بودند.
وی با بیان اینکه افکار فراکسیون امید با عملشان در تناقض است، افزود: از یک سو مدعی آزادی هستند و فضای باز سیاسی را می خواهند و از طرفی دیگر در عمل چیز دیگری را دنبالش هستند.
نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ضمن هشدار به اینکه این طرح ها در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: نظامی که بر پایه اسلام حاکم است و به جمهوریت ملت تکیه دارد چارچوبش مشخص است و این موارد مطروحه منجر به ضایع کردن خودشان می شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این نکته که این شیوه ی فراکسیون امید مجلس در صدد تست قدرت خانه ملت است، اظهار کرد: برخی از افراد در مجلس حضور دارند که از بیرون به آنها راهنمایی می شود و می خواهند وضعیت مجلس را در این موارد ارزیابی کنند که در چه مقطع ای می باشد.
خسته بند با اعلام اینکه نمایندگان مجلس در این زمینه موضع خواهند گرفت، تصریح کرد: برخورد مجلس با ارائه کنندگان طرح مقابله با مثل خواهد بود و هیچگاه دنبال طرح یک فوریتی و دو فوریتی این چنینی نخواهد رفت.
وی در پاسخ به اینکه آیا نمایندگانی از جناح ها و یا فراکسیون های دیگری هم خواستار ارائه این طرح هستند یاخیر، گفت: این طرح به حدی ضایع است که هنوز نتوانسته اند از آن دفاع آنچنانی داشته باشند.
نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به اینکه چنین طرحی جایگاهی در مجلس ندارد، متذکر شد: فراکسیونهای دیگر به این مبحث ورود نخواهند کرد و تعداد قلیلی هستند که این طرح را آماده ارائه کرده اند و فکر نمی کنم این طرح در مجلس جایگاهی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه