نماینده رودسر و املش مطرح کرد؛

ماهی های دریایی آلوده به پساب های صنعتی/ وضعیت زباله سروان به نقطه ی بحرانی رسید

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود پساب های صنعتی به دریا بزرگترین آلودگی زیست محیطی شمال کشور است.

ماهی های دریایی آلوده به پساب های صنعتی/ وضعیت زباله سروان به نقطه ی بحرانی رسید

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با انتقاد از وارد شدن پساب های صنعتی به رودها و دریای خزر اظهار داشت: پساب های صنعتی و سایر آلودگی ها در دریای خزر یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی در شمال کشور است.

وی با بیان اینکه هنوز نتوانسته ایم در استان های شمالی در خصوص ساماندهی پساب ها به نتیجه قابل قبولی برسیم، افزود: متاسفانه در استان های شمالی وضعیت پسماند بسیار نامطلوب است و در این رابطه علیرغم تلاش ها نتوانسته ایم به پیشرفت مطلوبی برسیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی وضعیت زباله در سراوان و شیرابه های جاری در آن منطقه را اسفبار توصیف کرد و گفت: در سراوان وضعیت شیرابه ها از زباله های انباشته شده به وضعیت بحران درآمده و پس از نشست در سفره های زیرزمینی و رودخانه ها به تالاب ها می ریزد که نهایتا به دریا سرازیر می شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دفن زباله در بسیاری از شهرهای ساحلی معضل مشابه زیست محیطی مذکور را دارند، اظهار کرد: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم زیرساخت های لازم و مناسب در جهت پسماند و زباله های عفونی را فراهم کنیم.

عباسی افزود: در استان گیلان تلاشهای درخور و شایسته ای در خصوص ساماندهی فاضلاب و پسماند انجام نشده و در مازندران هم وضعیت مشابه ای را شاهد هستیم.

وی معضل دیگر زیست محیطی در استان را پساب های صنعتی کارخانجات اعلام دانست و متذکر شد: محیط زیست باید نظارت بر کارخانجات را بیشتر کند و آنها را تحت کنترل و نظارت خود بگیرد چون علاوه بر اینکه بسیاری از شهرک های صنعتی هدایت فاضلاب ها کاملا استاندارد هستند اما هنوز برخی از کارخانجات صنعتی هستند که در حیطه شهرک ها قرار نگرفته اند و ممکن است تهدیدی برای آلودگی دریا باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس لازمه حل معضلات زیست محیطی را عزم همگانی برشمرد و گفت: برای دریا و جنگل و مراتع و به تبع برای کل استان گیلان نیاز به همت و اراده ملی و جمعی داریم و همه ی سازمان ها و نهاد ها باید کمک کنند تا حفظ محیط زیست به یک سطح قابل توجهی برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه نباید جان انسانها با آلودگی های زیست محیطی به خطر بیافتد، بیان داشت: مردم مستقیما با طبیعت در تماس هستند و اگر این اتفاق بیافتد مردم مستقیما دستخوش گرفتاری هایی خواهند شد.

عباسی توجه بیش از پیش به آلودگی های زیست محیطی و تلاش برای رفع آنها را مورد تاکید قرار داد و مطرح کرد: استفاده کردن از ماهی های دریایی که از دریای آلوده به پساب های صنعتی ما صید می شوند می توانند ناقل بسیاری از بیماری ها شوند که باید جلوی آلودگی های زیست محیطی و دریایی را بیش از پیش گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه