زاکانی در مسجد امام حسین(ع) صومعه سرا:

عده ای دستور دارند پیگیر گشایش کارخانه های پتروشیمی نباشند / با صادرات مواد خام به ترکیه به دنبال تعطیلی کارخانه ها هستند

نماینده سابق مردم تهران گفت: مدارکی وجود دارد که عده ای نفوذی با دادن مواد خام به کارخانجات ترکیه ای دنبال تعطیل کردن کارخانجات داخلی هستند!

عده ای دستور دارند پیگیر گشایش کارخانه های پتروشیمی نباشند / با صادرات مواد خام به ترکیه به دنبال تعطیلی کارخانه ها هستند

به گزارش ۸دی، علیرضا زاکانی شامگاه سه شنبه در مسجد امام حسین(ع) صومعه سرا در جمع مردم این شهرستان با بیان اینکه بالاترین آزادی اینست که مردم بتوانند براحتی از مسئولین سوال کنند اظهار داشت: اگر جامعه ای بنا است روی سعادت را ببیند باید این بخش از کار انجام شود و مردم بابت سوالاتشان مؤاخذه نشوند
اما بعضیها علاقه دارند مردم در مورد فسادهای مسئولین سوال نکنند.

وی افزود: قانون اساسی در کشور باید احیا و قوانینی که بر زمین مانده باید اجرایی شود. از جمله جزء “امر به معروف و نهی از منکر مسئولین از سوی مردم” که بر زمین مانده است و باید احیا شود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: عدالت در جامعه ما آنطور که باید و شاید پیاده نشده است امام خمینی میفرماید «من یک موی کوخ نشینان را به تمام کاخ نشینان نمیدهم»؛ بنا بود در جمهوری اسلامی افرادی در مسئولیت قرار بگیرند که بفکر کار و پیگیر عدالت اجتماعی و مردمسالاری دینی باشند.

زاکانی با اشاره به این سخن رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «شب قدر مردم، روز انتخابات است» اظهار کرد: امروز یک عده هزینه می کنند و صاحب قدرت می شوند! اینها بجای شفاف کردن فضا، با ثروت به قدرت می رسند و این تهدیدی جدی برای مردمسالاری دینی است.

وی با بیان اینکه رهبری فرمان مبارزه با مفاسد اقتصادی را ابلاغ کردند و حتی  دستور قیام علیه پلشتی ها را به دانشجویان دادند گفت: رهبر انقلاب سال ۸۹ فرمودند من گفتم اما عمل نکردند، در سالیان اخیر مردمسالاری دینی بشدت در حال تخریب است. حق نظارت بر مسئولین بخشی از مردمسالاری دینی است که مورد غفلت واقع شده است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه گمشده ی امروز جامعه ما شفافیت است افزود: مسئولین دولت علاقمند به محرمانه ماندن همه چیز پشت درهای بسته هستند! نه تنها مردم بلکه بسیاری از مسئولین دیگر هم در جریان ریز مذاکرات و قراردادها نیستند! به ما گفتند در برجام بعضی بخشها را بررسی نکنید و می گفتند رهبری نظارت کرده است! اما خلاف واقع بود و رهبری فقط خطوط کلی را مشخص کرده بودند و در جریان ریز مذاکرات نبودند. این موضوع را خود آقای شمخانی هم معترف بودند! فاجعه اینجاست که صورت مذاکرات هم وارد کشور نشده است!

زاکانی ادامه داد: ما مخالف برجام نیستیم اما کدام برجام؟ ما مخالف معامله نیستیم مخالف کم فروشی و عدم شفافیت هستیم. وزیر محترم امور خارجه به موگرینی نامه زده و در نامه دوم همان اشکالاتی که ما به او گوشزد کرده بودیم را گفته اما حاضر نشده آن را در اختیار مردم قرار دهد!

وی رهبری و مسئولان را از کانونهای تأثیرگذار بر کشور عنوان کرد و گفت: اولین موهبت کشور رهبری و ولایت فقیه است. سیدحسن نصرالله در پاسخ این سوال که چرا اینقدر موفق هستید،بدون تأمل گفت بخاطر تبعیت از امام خمینی و امام خامنه ای. هر چیزی ایشان بفرمایند انجام می دهیم. ایشان نائب امام زمان (عج) هستند.

زاکانی ادامه داد: دومین کانون تاثیرگذار در جمهوری اسلامی، مسئولین هستند. در این لایه دارای ضعف هستیم و جمهوری اسلامی امروز از انقلاب اسلامی عقب افتاده است. یک عده امروز مرعوب غرب هستند دنبال اشرافیگری هستند لذا از غرب می ترسند! ما هرقدر تکیه بر قدرت الهی داشته باشد در برابر دشمن خواهیم ایستاد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا یک عده دروغ میگویند که آمریکا میخواهد به ایران حمله کند!؟ آمریکا اصلا قدرت این کار را ندارد و خودش درحال فروپاشی است. ۴۶ میلیون آمریکایی بی خانمان اند! آمریکا بیش از ۸۰ هزار سد فرسوده دارد که قادر به ترمیم آنها نیست! در تمام حوزه های دیگر هم مشکلات اساسی دارد و از درون درحال متلاشی شدن است.

این فعال سیاسی افزود: انتخاب ترامپ، انتخابی هوشمندانه آمریکاییها در جهت درون گرایی است چون آمریکا با برون گرایی و تقابل با انقلاب اسلامی خود را به فروپاشی نزدیک کرده است! از حضرت آقا سوال کردند سومین کشوری که آمریکا حمله میکند کدام است؟ فرمودند مصر یا عربستان. بعدها معلوم شد این گفته درست است و در طرح خاورمیانه بزرگ آنها پیش بینی شده بود.

زاکانی ادامه داد: امروز همان طرحشان هم به گفته خود آمریکاییها شکست خورده است و انتخاب ترامپ به همین دلیل بود تا از فروپاشی آمریکا جلوگبری کند اما قطعا این کشور به فروپاشی نزدیکتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولین باید مطیع رهبری باشند اظهار کرد: به یک مسئولی گفتیم چرا اینقدر پول داری؟ گفته بود من پولی ندارم که! ۱۵۰۰ مبلیارد پول دارم و نفر هفتم هستم. شش نفر هستند که از من هم بیشتر دارند، چرا به من گیر میدهید؟ خیلی از اینها هم درخارج کشور سرمایه گذاری کرده اند!

این فعال سیاسی اصولگرا با طرح این سوال که چرا الان برای خوزستان حرف درمانی می کنند؟ بروید آنجا مستقر شوید و پیگیر کارها باشید گفت: نتیجه عدم اعتقاد به اصول انقلاب این نابسامانی ها است. مسئول در جمهوری اسلامی باید عرضه و توان و روحیه جهادی داشته باشد. در جنگ اگر از راه دور مدیریت میکردیم که موفق نمی شدیم!

زاکانی افزود: گویا بنا نیست ملت از امکانات کشور سهمی ببرند! ما ۱۶ میلیون تن کارخانه مستقر پتروشیمی در کشور داریم اما داریم مواد خام صادر می کنیم! درحالیکه همین کارخانه ها می توانند با تولید محصول، بیش از دومیلیون و ۶۰۰ هزار شغل ایجاد کنند اما عده ای دنبال واردات محصول و صادرات مواد خام هستند! بنده سند دارم که یک عده دستور دارند که پیگیر این گشایش ها نباشند و اینها مصداق بحث نفوذند.

وی تأکید کرد: مدارکی وجود دارد که عده ای نفوذی با دادن مواد خام به کارخانجات ترکیه ای دنبال تعطیل کردن کارخانجات داخلی هستند! متاسفانه دولت تمام تعهدات در برجام را انجام داده و به آمریکا اعتماد کردند و چشم انتظار آنها هستند! امروز عده ای با نام رهبری به جنگ رهبری رفته اند و ظاهرا به زبان از رهبری تمکین میکنند اما در عمل کاری انجام نمی دهند!

زاکانی با بیان اینکه امروز نخبگان باید روشنگری کنند اظهار کرد: باید تبعیت از رهبری و خدمت به مردم افتخار باشد نه اینکه اشرافیگری و تمرد را افتخار بدانیم. مسیر باید تغییر کند و مردم در شب قدر خود (انتخابات) درست تصمیم بگیرند. باید مواظب احساسی شدن و دوقطبی شدن انتخابات باشیم. حق گرفتنی است و باید با حضور در میدان و در صحنه جلوی به قدرت رسیدن نااهلان را گرفت تا حلقه مدیریتی بسته در کشور شکسته شود.

نماینده سابق مردم تهران ادامه داد: هر یک میلیارد دلار واردات  قاچاق ۱۰۰ هزار نفر را بیکار میکند! ۲۰ میلیارد دلار قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور میشود اما اراده ای برای جلوگیری از قاچاق و نظارت وجود ندارد!

زاکانی در انتهای جلسه به سوالات حاضرین پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه