زاکانی در صومعه سرا:

ایران مستقل‌ترین کشور سیاسی جهان است/ عده‌ای مذاکره می‌کنند اما صورتجلسه را ارائه نمی‌کنند!

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس نهم با بیان اینکه شفافیت گمشده امروز جامعه ما است گفت: دولت علاقه دارد مسائل را به صورت محرمانه و پشت درهای بسته انجام دهد و حتی بسیاری از مسؤولان نمی‌دانند مسؤول دیگر چه کاری می‌کند.

ایران مستقل‌ترین کشور سیاسی جهان است/ عده‌ای مذاکره می‌کنند اما صورتجلسه را ارائه نمی‌کنند!

به گزارش ۸دی به نقل از فارس، علیرضا زاکانی امشب پس از نماز مغرب و عشا در مراسم یادواره شهید برشنورد در مسجد امام حسین(ع) این شهرستان یاد شهدا را گرامی نگهداشت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی پس از پیروزی آرمان‌هایی داشت و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اصلی‌ترین شعار انقلاب بود.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور از بعد سیاسی در منطقه است، افزود: ایران آزادترین کشور در کره خاکی است و حتی برخی از کشورهای اتمی استقلال ما را ندارند.

ایران مستقل‌ترین کشور سیاسی جهان است

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چین و روسیه با توجه به منافع متفاوتی که داشتند در جمله به افغانستان به آمریکا کمک کردند اما ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور در جهان از بعد سیاسی است.

وی با اشاره به اینکه از بعد فرهنگی و اقتصادی نتوانستیم مستقل شویم، افزود: در این زمینه به ما فشار وارد می‌کنند ضمن اینکه بخش دوم شعار انقلاب آزادی بود و در ایران آزادی وجود دارد اما آزادی که قرار بود در انقلاب کسب کنیم باقی مانده است.

زاکانی بالاترین آزادی را در این دانست که مردم قدرت پرسش کردن از مسؤولان را داشته باشند و نهی از منکر کنند و گفت: اگر در هر جامعه‌ای که می‌خواهد سعادتمند شود مردم نتوانند مسؤولان خود را بازخواست کنند آزادی به طور کامل تحقق پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه مسؤولان امانتدار مردم هستند و نباید امانت‌خواری کنند، افزود: برخی انتظار دارند مردم این آزادی را نداشته باشند و احیای قانون اساسی در کشور مغفول واقع شده و تعدادی از اصل‌های آن بر زمین مانده است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس نهم اضافه کرد: در اصل هشت قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر است و مردم باید بتوانند به مسؤولان امر به معر.ف و نهی از منکر کنند و ما انقلاب کردیم تا این آرمان‌ها محقق شود.

وی آزادی موجود در جامعه را قابل مقایسه با قبل از انقلاب ندانست و گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب آزادی فاصله داریم.

زاکانی بخش سوم انقلاب را جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی باید بتواند یک الگو را در جامعه ارائه کند اما در این بخش فاصله اساسی داریم و از آنچه که رهبران نظام با اسلام ناب محمدی(ص) بیان کردند یعنی آنگونه که باید، عدالت در جامعه پیاده نشده در حالی که مشروعیت ما به تحقق عدالت در جامعه است.

وی با تصریح بر اینکه با مرور دستاوردهای انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم مردم‌سالاری دینی از دستاوردهای انقلاب است، خاطرنشان کرد: مردم باید بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند و این بخش از دستاورد دائم در حال تهدید بوده و بالاترین آسیبی که وارد می‌شود از ناحیه ثروت و قدرت است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عده‌ای به جای اینکه فضا را شفاف کنند تا مردم بتوانند بهترین‌ها را انتخاب کنند با پیوستگی بین ثروت و قدرت تلاش می‌کنند افرادی در مسند قدرت برسند که شایسته آن نیستند.

وی با بیان اینکه بخشی از مردم‌سالاری دینی به‌ویژه در سال‌های اخیر در حال تهدید شدن است، تصریح کرد: حق نظارت بر مسؤولان از اصول قانون اساسی بوده و بالاترین سطح آزادی در حوزه اجتماعی نظارت مردم بر مسؤولان است و باید قانون اساسی احیا شود.

شفافیت، گمشده امروز جامعه / عده‌ای مذاکره می‌کنند اما صورتجلسه را ارائه نمی‌کنند

زاکانی شفافیت را گمشده امروز جامعه دانست و بیان کرد: دولت علاقه دارد مسائل را به صورت محرمانه پشت درهای بسته انجام دهد و حتی بسیاری از مسؤولان کشور آگاه نیستند که برخی از مسؤولان دیگر چه کاری می‌کنند.

وی گفت: فاجعه اینجاست که عده‌ای مذاکره می‌کنند اما صورتجلسه مذاکرات را ارائه نمی‌کنند، ما مخالف معامله در مذاکره نیستیم بلکه مخالف کم‌فروشی و نبود شفافیت هستیم و عدم وجود شفافیت جامعه ما را تهدید می‌کند.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس نهم با بیان اینکه با محرمانه کردن امور، مردم را نامحرم می‌دانند، تصریح کرد: می‌خواهند کاری کنند که مردم از حق خود کوتاه بیایند و مأیوس شوند و در اینجا نقش نخبگان و پیشتازان مشخص است و نباید اجازه دهیم این حق از جامعه گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه انقلاب دو ویژگی را به نمایش گذاشت، یادآور شد: یک ویژگی رساندن پیام اسلام به جامعه برای هدایت جامعه بوده و پیام دوم انقلاب اسلامی نشان دادن قابلیت مردم بود و در طول انقلاب دست عنایت الهی از آستین مردم به میدان آمده است.

زاکانی گفت: مردم در دفاع مقدس دفاع کردند و در ۹ دی پرونده فتنه را بستند اما چرا دولت‌ها رقیب ملت هستند، از ابتدای انقلاب تاکنون دولت‌ها بزرگ‌تر شدند و کارایی آنها پایین‌تر آمده است.

پس‌پرده اصل ۴۴ قانون اساسی تبدیل به محلی برای غارتگری شده است

وی راهکار برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور را مردمی کردن اقتصاد دانست و بیان کرد: باید جامعه خود را در حوزه اقتصادی فعال ببیند و در اصل ۴۴ قانون اساسی بنا شد دولت خود را کوچک کند اما در پس‌پرده اصل ۴۴ را تبدیل به محلی برای غارتگری کردند.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس نهم تصریح کرد: اگر مردم‌سالاری دینی را به عنوان امر مهم و حیاتی داریم، انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به اینکه پنج کانون تاثیرگذار در کشور داریم، خاطرنشان کرد: نخستین کانون، جایگاه رهبری است و در مدت ۳۸ سال گذشته در بالاترین سطح از رکن رهبری برخوردار هستیم و سید حسن نصرالله دلیل موفقیت حزب‌الله لبنان را تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت هر فرمانی که مقام معظم رهبری اعلام بفرمایند به آن عمل می‌کنیم.

زاکانی کانون دوم را مسؤولان دانست و اظهار کرد: در طول ۳۸ سال مشاهده می‌کنیم در این لایه ضعف داریم و قرار است در جغرافیای ایران جامعه اسلامی را بسازیم و الگو کنیم و در این بخش برای ساختن کشور عمل نشده و مسؤولان به طور کامل تلاش نکردند.

آمریکا از درون در حال فروپاشی است

وی با بیان اینکه عده‌ای امروز مقهور غرب هستند، یادآور شد: این افراد در مقابل زورگویان می‌ترسند و آمریکا قابلیت جنگیدن با ایران را ندارد و از درون در حال فروپاشی است.

نماینده دوره سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مسؤولان باید مردمی باشند و یک مسؤول خوب علاوه بر داشتن اعتقاد به مکتب امام(ره)، باید مردمی باشد، اساس انقلاب اسلامی بر پایه مکتب امام(ره) استوار است اما برخی از مسؤولان به این امر معتقد نیستند.

وی به مشکل مردم خوزستان اشاره کرد و بیان کرد: برخی برای مشکل مردم خوزستان از دور حرف‌درمانی می‌کنند در حالی که مسؤولان باید در آن منطقه مستقر شوند و مسؤول جمهوری اسلامی باید علم و تجربه داشته باشد.

زاکانی با تصریح بر اینکه باید شایسته‌سالاری باشد، خاطرنشان کرد: به جای شایسته‌سالاری فرقه‌گرایی حاکم بوده و اگر مدیری پرتلاش است اجازه دهند کار خود را انجام دهد و به قدری اریکه قدرت برای برخی شیرین آمده که علاقه ندارند افراد توانمند دیگر در رأس کار باشند.

وی متذکر شد: مسؤولان باید توانمندی مدیریت جهادی داشته باشند اما برخی حوصله و حال کار کردن ندارند و این روش ظلم به مردم است.

رئیس کمیسیون ویژه برجام مجلس نهم با اشاره به اینکه زمینهه اشتغال در جامعه وجود دارد، یادآور شد: طبق اصول قانون اساسی هر ایرانی باید دارای شغلی که شایسته آن است را داشته باشد ضمن اینکه یکی از مزیت‌های کشور ما پتروشیمی بوده اما هرگز نتوانستند آن را تحریم کنند و اکنون ۱۶ میلیون تن کارخانه در این زمینه داریم و مواد خام را صادر می‌کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه