8دی بررسی می کند؛

بزرگترین کارخانه صنایع برقی خودروی ایران همچنان تعطیل / صنایع تندر چگونه به روز سیاه نشست + تصاویر

بزرگترین کارخانه تولیدی صنایع برقی خودروی ایران تولید کننده لوازم برقی خودرو شامل دینام و استارتر بود پس از سالها همچنان تعطیل است.

بزرگترین کارخانه صنایع برقی خودروی ایران همچنان تعطیل / صنایع تندر چگونه به روز سیاه نشست + تصاویر

به گزارش ۸دی، کارخانجات شرکت صنایع تندر اولین و بزرگترین تولید کننده لوازم برقی خودرو شامل دینام و استارتر انواع خودروهای سبک و سنگین در جمهوری اسلامی ایران بود که کلیه محصولات خود را دو سال و یا ۳۰۰۰۰ کیلومتر گارانتی می کرد.

آغاز فعالیت کارخانجات شرکت صنایع تندر در سال ۱۳۵۲ شمسی با سرمایه گذاری مشترک بین انگلیس و ایران تأسیس شد.

این کارخانه در سال ۱۳۷۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی به بخش خصوصی انتقال پیدا کرد. پس از این مصوبه، از طرف بخش خصوصی حسین علی آفرینش شرکت تولیدی لوازم برقی اتومبیل (لوکاس تندر) که به تولید بوق موتور سیکلت و مونتاژ استارت اشتغال داشت را خریداری کرد و با ایجاد واحدهای مورد نیاز تولید و تزریق سرمایه و خرید ماشین آلات، کارخانه را از حالت مونتاژ به تولیدی تبدیل کرد.

سرانجام این کارخانه از سال ۸۹ دچار مشکلات مالی متعدد شد و به تدریج تولید خود را از دست داد. عدم پرداخت حقوق کارگران این کارخانه منجر به تجمع آنها در مقابل استانداری گیلان در سال ۹۱ شد و از این سال کارخانه تندر رشت به کلی تعطیل شده است.

هم اکنون کارخانه تندر رشت با تمام تجهیزات و امکانات فقط چند نگهبان دارد که معلوم نیست آنها نیز چند ماه حقوق دریافت نکرده اند.

در تجمع سال ۹۱ کارگران این کارخانه، نماینده کارگران معترض در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرده بود: «حسینعلی آفرینش» کارفرمای شرکت صنایع تندر با دریافت تسهیلات، آن را در جای دیگر هزینه کرده و حقوق و حق بیمه کارگران را پرداخت نکرده است.

تصاویر زیر نمایی بیرونی از این کارخانه همچنان تعطیل در شهرک صنعتی رشت است:

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه