واکنش نماینده لاهیجان به کاهش تعرفه واردات برنج؛

نمایندگان گیلان و مازندران مخالف کاهش تعرفه واردات برنج هستند / کاهش تعرفه واردات برای منفعت طلبان مثمرثمر است

نماینده مجلس نسبت به کاهش تعرفه واردات برنج واکنش نشان داد و گفت: نمایندگان گیلان و مازندران مخالف کاهش تعرفه واردات برنج هستند.

نمایندگان گیلان و مازندران مخالف کاهش تعرفه واردات برنج هستند / کاهش تعرفه واردات برای منفعت طلبان مثمرثمر است

ذبیح نیکفر در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز، در واکنش به کاهش تعرفه واردات برنج از سوی دولت اظهار داشت: برای حمایت از کشاورزان لازمه کار این بود که تعرفه واردات برنج را بالا می بردند.

وی افزود: دولت باید برای حمایت از قشر کشاورزان نرخ تعرفه واردات برنج را از ۴۰ درصد بالاتر ببرد نه اینکه نرخ تعرفه واردات را به ۲۶ درصد کاهش دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی کاهش تعرفه واردات برنج را ضربه به تولیدات داخلی نام برد و گفت: علیرغم شعارهایی که ما برای تحقق اقتصاد مقاومتی می دهیم اما خلاف منویات مقام معظم رهبری حرکت می کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن بیان اینکه این سیاست مخالفت نمایندگان را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: نمایندگان مجلس علی الخصوص نمایندگان گیلان و مازندران مخالف کاهش تعرفه واردات برنج هستند.

نیکفر با تاکید بر اینکه نباید به اشتغال و تولید با تدبیر سیاست های اشتباه ضربه زد، متذکر شد: کاهش تعرفه قطعا روی تولید برنج تاثیر خواهد گذاشت و مستقیما اثراتش را در اشتغال خواهیم دید.

وی کاهش تعرفه واردات برنج را در تضاد با اقتصاد پویا در کشور خواند و گفت: اگر واقعا تمام هم و غم دولت این است که اشتغال ایجاد کند، اقتصاد پویا داشته باشد و از رکود خارج شود، این سیاست مناسبی نیست که تعرفه ها را کاهش بدهیم.

این نماینده مجلس اتخاذ چنین تصمیمی را برای عده ای از منفعت طلبان مثمرثمر خواند و اذعان داشت: متاسفانه واردات برنج برای عده ای فایده دارد و آن منفعت باعث می شود تا اتفاقات اینچنینی رقم بخورد.

نیکفر با بیان اینکه ما مخالف کاهش تعرفه برنج هستیم، افزود: از دولت تقاضا داریم سیاستش را نسبت به این موضوع تغییر دهد و یقینا در روزهای آینده واکنش نمایندگان نشان خواهند داد و مخالفت خودشان را اعلام خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه