8دی گزارش می دهد؛

تراریخته ها، ابزاری برای نسل کشی پنهان ملت ها توسط آمریکا / امنیت غذایی مردم و اقتصاد جامعه با توسعه تراریخته ها به خطر می افتد

مطالعات نشان میدهد محصولات تراریخته ابزاری برای از بین بردن اقتصاد و به خطر انداختن سلامت غذایی ملت ها توسط آمریکا است.

تراریخته ها، ابزاری برای نسل کشی پنهان ملت ها توسط آمریکا /  امنیت غذایی مردم و اقتصاد جامعه با توسعه تراریخته ها به خطر می افتد

به گزارش ۸دی، دستکاری ژنتیک محصولات غذایی یا محصولات تراریخته امروزه یکی از پر بحثترین مسائل مطروحه در کشور است که سر منشأ آن در کشور ایالات متحده آمریکا دیده می شود.

آمریکایی ها برای مقابله با ازدیاد نسل های غیر همسو و کنترل جمعیت با توسعه و نمو علم تراریخته و دستکاری ژنتیک محصولات غذایی با استفاده از فناوری علم ژنتیک ماهیت و ژن های مربوط به گیاه را تغییر دادند که رفته رفته در نسل های هدف تاثیر گذاشت و موجب کاهش جمعیت شد.

اکنون محصولات تراریخته ابزاری برای آمریکایی ها برای نسل کشی آرام تلقی می شود و در بسیاری از کشور ها از جمله هند و کشور های آفریقایی علی رغم اینکه زمین های حاصلخیزی دارند با دستکاری بذرها و حتی خاک های حاصلخیز مسبب استفاده کردن از بذرهای محصولات تراریخته شده اند.

دو مشکل عمده در محصولات تراریخته دیده می شود که برای توسعه و گسترش آن در جوامع در حال توسعه خطر آفرین می باشد.

نخستین مسئله ای که مانع از دامن زدن به تراریخته ها و توسعه این محوصلات هستند بحث هزینه آفرینی در تهیه بذرهای تولید است؛ به این صورت که اگر یک سال زراعی بذر تراریخته کشت شود، سال زراعی بعد نمی توان از همان بذرها برای کشت بهره گرفت و لذا باید مجددا از کشورهایی که تولید بذر تراریخته دارند، محصول وارد شود.

به طور مثال بذرهای ذرت که در منطقه ای به صورت فراوان وجود داشت و جزء محصولات استراتژیک بود، توسعه و کشت ذرت تراریخته موجب شد تا بذر مادر ذرت از بین برود و پس از مدتی به دلیل اینکه هزینه تهیه بذر ذرت بسیار بالا بود دیگر در آن منطقه محصول کشت نشود.

این مسئله علاوه بر اینکه به اقتصاد ضربه زد سلامت انسان و دام با استفاده از محصولات تراریخته به خطر افتاد که دومین مسئله بسیار حائز اهمیت مربوط به این محوصلات و صنایع تراریخته است.

محصولات تراریخته همان طور که در بالا به آن اشاره شد با دستکاری ژن های گیاه و پرورش و یا حذف بخشی از ژن ها در گیاه موجب می شود تا مشکلات عدیده ای در تامین سلامت جامعه، زاد و ولد و خلق و خوی افراد ایجاد کند.

توسعه و نمو دانش تراریخته ها گرچه بسیار خوب است و مانند تیغ جراحی باید از آن بهره گرفت اما مطابق مضمون فرمایشات مقام معظم رهبری نباید با بهره گیری از علم تراریخته ها امنیت غذایی به خطر بیافتد.

محصولات تراریخته برای افرادی خاص به جهت سوددهی و منافع ای که تامین می شود از قبیل کنترل بازار و فراهم آوردن محصولاتی، کاهش سموم و کود شیمیایی و اقبال عمومی مردم از محصول به دلیل زیبایی و خوش دستی همیشه حائز اهمیت بوده و همیشه با مطرح شدن در جوامع اجتماعی و سیاسی با موافقت ها و حمایت هایی همراه بوده است.

۱۱ سال پش، این علم در حد آزمایشگاهی توسط یکی از شهروندان گیلانی در رأس یک سازمان صورت گرفت اما از ادامه فعالیت وی جلوگیری بعمل آمد گرچه هنوز به مرحله پایلوت هم نرسیده بود و تولیداتی هم صورت نگرفت.

در ماه های اخیر نیز در مجلس شورای اسلامی لابی هایی در خصوص توسعه محصولات تراریخته صورت گرفت اما با تلاش های کمیسیون کشاورزی مجلس و تبیین ماهیت تراریخته ها مانع از ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه و رشد محصولات ترا ریخته در کشور شد.

امروزه با رشد جمعیت و کاهش منابع لازم برای تغذیه گرچه تامین کالاهای اساسی  برای مردم از سوی دولت سخت و با مشکل روبرو شده اما نباید با هر طریقی غذای مورد نیاز جامعه را تامین کرد و از سوی دیگر سلامت و امنیت زاد و ولد را به خطر انداخت.

توسعه علم تراریخته ها در درجه اول مستلزم مطالعه بیشتر دولتمردان و وکلای ملت در مجلس است تا با مطالعه دقیق در کشور هایی که از این علم استفاده کرده اند و به مشکلات عدیده در نسل های آینده دچار شده اند پی ببرند و سپس زیرساخت های لازم برای توسعه و کشت آنها را در کشور رقم بزنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه