روز شمار تاریخ ترور در ایران / سوم اسفند؛

قتل ۳۸ نفر توسط منافقین در شهرهای مختلف کشور / ایادی آمریکا سوم اسفند را هم خونین کردند

سوم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۳۸ نفر توسط منافقین در شهرهای مختلف کشور / ایادی آمریکا سوم اسفند را هم خونین کردند

به گزارش هشت دی، سوم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

عبدالحسین حیارات دوم تیر ماه ۱۳۴۹ در استان خوزستان متولد شدو سوم اسفند ماه ۱۳۵۸ در حالی که دانش آموز بود در خانه جوانان مشهد بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

مسلم حیاران در سال ۱۳۴۶ در استان خوزستان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۵۸ در خانه جوانان مشهد بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

عبدالرزاق عساکره ۲۳ اسفند ماه ۱۳۴۵ در استان خوزستان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۵۸ در خرمشهر در یک بمب گذاری توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

علی اصغر شم آبادی در سال ۱۳۲۵ در استان خراسان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۵۹ در حسینیه ارشاد تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

ژبلیت وسکانیانس ۱۸ مهر ماه ۱۳۵۳ متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در تهران توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

حبیب الله جوشیده ۱۴ آذر ماه ۱۳۳۷ در استان کردستان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در سنندج در حالی که کارگر بود ترور شد و به شهادت رسید.

رجبعلی جعفرپور ۲۱ تیر ماه ۱۳۳۶ در لاهیجان استان گیلان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در روستای دیزین لاهیجان تدفین شد.

حمیدرضا بیانی هدش ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در تهران در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمد ابراهیمی جعفری سوم آذر ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در عشرت آباد تهران توسط گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

غلامرضا عدلی سیجانی در سال ۱۲۹۰ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمدرضا غفاری یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شفیع فریدون فر در سال ۱۳۱۲ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در میدان سپاه تهران بوسیله  گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

عبدالله کرمی نوری سوم شهریور ماه ۱۳۰۳ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در عشرت آباد بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

علیرضا مددی دوم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در عشرت آباد تهران بوسیله  گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

یعقوب علی یعقوب بیگی ۲۳ آذر ماه ۱۳۱۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امیرهوشنگ حسینی نژاد در سال ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ در میدان سپاه تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید. وی در هنگام شهادت معاون دبیرستان بود.

عبدالحسین رضایی دوم اسفند ماه ۱۳۳۹ در استان سمنان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۰ بوسیله  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

نادعلی سلیمی در سال ۱۳۰۵ در همدان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که بازنشسته شهربانی بود در بانک صادران گل همدان بوسیله  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

محمدعلی شریفی یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان مرکزی متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید بخت طالع ۱۴ بهمن ماه ۱۳۳۸ در تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن اسدالهی یکم خرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدمهدی دانشگر مقدم ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۲۳ در استان همدان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۱ بوسیله گروهک تروریستی منافقین در بانک صادرات همدان ترور شد و به شهادت رسید.

علی اکیر آرمند یکم آبان ماه ۱۳۴۳ در استان همدان مدولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد باقری یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی پوراکبری ششم خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا جمشیدی سوم اسفند ماه ۱۳۳۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۳ مرداد ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدباقر خیرخواه صادق در سال ۱۳۴۵ در استان گیلان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین رجبی امیرآباد سوم خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان گیلان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محمد رحیم دادی در سال ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه مسافری شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید عابدی سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس میرشکاری ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۷ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در پادگاه سپاه زاهدان توسط اشرار مسلح در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین نژادرمضانی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ایرج فرج الهی ۱هشت دی ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله جوشیده ۱۴ آذر ماه ۱۳۳۷ متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۶۵ در سنندج توسط گروهک تروریستی دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

عمر حاجیلو یکم مرداد ماه ۱۳۵۸ متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۷۸ در ماکو توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

عباس کرمی دورکانی ۹ مرداد ماه ۱۳۴۰ متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۷۷ در اسلام آباد کرمان توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

رحمت الله شریعتی خور یکم خرداد ماه ۱۳۶۱ متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۷۹ توسط اشرار مسلح در مشهد ترور شد و به شهادت رسید.

روح الله اکبری یکم دی ماه ۱۳۵۳ متولد شد و سوم اسفند ماه ۱۳۷۹ در فلاورجان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه