سید مهدی تیموری
یادداشت؛

دو فوریتی برای انحراف از غبار خوزستان و برف گیلان و سیل سیستان / لیست امید برای اهواز هم دو فوریت دارد؟

در حالیکه ملت با غبار خوزستان و سیل سیستان دست و پنجه نرم میکنند نمایندگانشان به دنبال بستن دهان منتقدان با قید دوفوریت هستند.

دو فوریتی برای انحراف از غبار خوزستان و برف گیلان و سیل سیستان / لیست امید برای اهواز هم دو فوریت دارد؟

به گزارش ۸دی، سیدمهدی تیموری در یادداشتی نوشت:

هرچه بیشتر به جوانب طرح خارق العاده فراکسیون امید و اصلاح طلبان مجلس نگاه می شود، بیشتر بر حیرت نظاره گران آن افزوده می شود. از کلیات طرح تا جزئیات و ابهامات آن، از زمان ارائه آن تا بحث های پیرامون و نیز جنبه های دیگر طرح، همه و همه چیزی به جز تعجب، ناراحتی و نیز ناامیدی از عملکرد برخی وکلای مدافع حقوق ملت و البته پشیمانی از انتخاب آن ها عاید ملت نمی کند.

آن چه بیش از همه چیز در این قضیه نمود دارد، رانت آقازادگی طرح و لزوم توجه به مسأله ای چنین پیش پا افتاده به خاطر تکدر خاطر یک یا دو آقازاده، با وجود درگیری کشور و ملت با مشکلات حاد معیشتی می باشد.

در آغاز کلام، وجود طرحی دو فوریتی که طبق قوانین مجلس، اهمیت رسیدگی آن را نشان می دهد، ذهن ها را به این حقیقت رهنمون می سازد که آن چه برای پی گیران حقوق ملت اهمیت دارد، نه گرفتاری ها و مشکلات ولی نعمتانشان، بلکه ناراحتی یک یا دو تن از هم قطارانشان است که تصویبش ان شاء الله در موعد مقتضی کمک احوال خود آنان نیز بشود.

در دیگر سو، اما آن چه مهم است زمان ارائه این طرح است. در حالیکه ملت در جای جای کشور با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کند و مردم در معیشت دچار مشکل هستند، برخی نمایندگان ملت تمام هم و غم خود را به موضوعی این چنینی اختصاص داده اند و البته مهر دو فوریت بر آن زده اند. شاید اگر در بحران گرد و خاک و قطعی آب و برق خوزستان -که شاید استراتژیک ترین استان ایران است- و نیز سیل استان مهم و حساس سیستان و بلوچستان به سراغ مردم برویم و با آن ها درباره ضرورت بررسی دو فوریتی چنین طرحی صحبت نماییم یا با هم وطن مظلومی که در برف و سرمای سوزان، بیمار بدحالش را با چهارپا به بیمارستان می برد، در این باره به صحبت بنشینیم، اگر صدمه جسمی نبینیم، به احتمال قریب به یقین با پاسخ تند پرسش شونده مواجه می شویم و به یقین درک خواهیم نمود که اولویت ملت عزیزمان پس از گذشت ۳۸ سال از عمر پر برکت نظام مقدس اسلامیمان، وضعیت معیشت است.

از دیگر سو ولی نحوه ایجاد جنجال و حواشی از طیف اصلاح طلب بسیار جالب توجه است. وقتی مسأله حقوق نجومی مطرح می شود خیلی اتفاقی صحبت حساب های قوه قضاییه توسط یک نماینده طیف خاص مطرح می شود و هنگامی که سرنشینان قطاری در آتش بی تدبیری پر پر می شوند، ناگهان سخنرانی نماینده ای دیگر برجسته می شود و البته رییس جمهور هم بلافاصله پیام داده و حداقل دو وزارتخانه را درگیر آن می کند و این بار مشکل گرد و خاک خوزستان و سیل سیستان و برف گیلان و دیگر مشکلات با طرحی دو فوریتی پنهان می شود تا بی کفایتی برخی مسئولین پوشش داده شود و علنا نشان داده شود که لیستی که به قول هم مسلکشان با رانت و پول بسته شده، به چیزی جز این موارد نمی اندیشد.

اما آن چه در این باره بسیار مهم جلوه می کند، مسلک ارایه دهندگان این طرح است. کسانی که دم از حق آزادی بیان، زنده باد مخالف من و دانستن و پرسش حق ملت است می زنند، پرسشگر را با دو سال حبس چنان به اشد مجازات محکوم می کنند که دیگر اراده ای برای سوال از ناکارآمدی مسئولین وجود نداشته باشد تا ثابت کنند که پیروان همان کسی هستند که با وجود طرح بحث آزادی و تحمل مخالف، در جواب چند شعار می گوید: کاری نکنید بگویم شما را از جلسه بیرون کنند، آدم باشید.

جالب تر اینکه کسانی که این بحث را مطرح می نمایند، دایم بر طبل آزادی از حصر فتنه گران می کوبند و کسانی را که به فرموده سکاندار انقلاب، کشور را به لبه پرتگاه کشاندند، تطهیر می نمایند. حال ایشان باید این سوال را پاسخ دهند که جلب توجه استکبار توسط سران فتنه و بر هم زدن امنیت کشور عزیزمان باید شامل چند دهه حبس شود؟

آن چه مجال برای ادامه این بحث را نمی دهد، ناامیدی از درمان چنین دردهایی است، چه اینکه به مجلسی که با وجود پر پر شدن عزیزان این مرز و بوم و هزاران معضل جدی ملت در مسکن و راه و تصادفات، به جای تنبیه وزیر مسئول آن هم پس از مدت های مدید، جایزه ادامه فعالیت می دهد برای هرگونه اقدامی جهت رفع مشکلات ملت نمی توان امید بست.

تنها می توان دعا کرد که ای کاش سخنرانی جناب نماینده در خوزستان و گیلان و سیستان و ایران به دلیل گرد و غبار و سیل و برف و سرما و قطعی آب و برق و گاز و … لغو شود تا از کنار اهمیت چنین مسأله ای، درد مردم هم دیده و هم چشیده شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه