فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد:

کشف ۱۴۸ هزار مواد محترقه غیر مجاز در گیلان/توقیف ۳۱۱ فروند شناور غیر مجاز

فرمانده مرزبانی گیلان از کشف ۱۴۸ هزار عدد مواد محترقه با رشد ۶۵ درصدی نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

کشف ۱۴۸ هزار مواد محترقه غیر مجاز در گیلان/توقیف ۳۱۱ فروند شناور غیر مجاز

به گزارش ۸دی، به نقل از «دیارباران»، کیاست سپهری با اشاره به تلاش مرزبانی گیلان برای مقابله با قاچاق کالا به‌ویژه مواد محترقه در گیلان اظهار کرد: ماه‌های گذشته در کشف و ضبط قاچاق کالا به‌ویژه مواد محترقه ۶۵ درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال مرزبانان گیلان با هدف‌گذاری در جلوگیری از ورود کالای ممنوعه و قاچاق به استان با اجرای طرح‌های عملیاتی و شناسایی عواملی که در مناطق مختلف مبادرت به تهیه و توزیع این مواد می‌کردند، تاکنون به توفیق‌های خوبی رسیدند.

فرمانده مرزبانی گیلان به وجود پدیده قاچاق انواع کالا به‌ویژه در شهرستان مرزی آستارا در گذشته اشاره کرد و افزود: اکنون با کاهش بسیاری در زمینه قاچاق مواجه هستیم و این امر به معنای ورود قاچاق از مرز به گیلان نیست بلکه قاچاقچیان و متخلفان با تغییر روش از محورهای مواصلاتی اصلی تردد می‌کنند و با هماهنگی مقام قضایی با آنها برخورد می‌شود.

*تقویت واحد مرزبانی پایگاه دریابانی بندر انزلی

سپهری با بیان اینکه با کاهش جرائم قاچاق کالا در ماه‌های گذشته نسبت به مدت سال گذشته مواجه هستیم، تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح کنترل مرز، قاچاقچیان تلاش می‌کنند از طریق مرزهای آبی به نیت پلید خود دست یابند اما در مقابل آن تقویت واحد پایگاه دریابانی بندر انزلی و پوشش خلأهای دریایی و همچنین بهره‌گیری از امکانات راداری و اطلاعاتی در دستور کار مرزبانی گیلان است.

وی از اشرافیت اطلاعاتی و تشدید اقدام‌های کنترلی در راستای مبارزه با قاچاقچیان تهیه و توزیع مواد محترقه توسط ماموران مرزبانی گیلان خبر داد و بیان کرد: در ماه‌های گذشته ماموران مرزبانی استان با بهره‌گیری از منابع مخبران و شناسایی نقاط آلوده توانستند ۱۴۸ هزار عدد انواع مواد محترقه را کشف کنند و در مقایسه با سال گذشته دارای رشد قابل توجهی است.

فرمانده مرزبانی گیلان در ادامه بر برخورد با عاملان برداشت غیر مجاز از منابع ملی در سواحل استان تأکید کرد و گفت: امسال مرزبانان استان به غیر از تامین امنیت مناطق مرزی طبق وظایف ذاتی خود با نگرشی تخصصی با هر گونه تعرض به منابع ملی با جدیت برخورد کردند.

سپهری با اشاره به رشد ۸۵ درصدی برخورد با عاملان برداشت غیر مجاز منابع ملی از سواحل گیلان، خاطرنشان کرد: تاکنون ماموران مرزبانی گیلان با ۱۵۰ مورد از برداشت‌کنندگان غیر مجاز شن و ماسه در رابطه با جرائم زیست‌محیطی برخورد کردند و در این راستا تعداد ۳۸۶ دستگاه خودرو توقیف شده و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قانونی ارجاع شده است.

*توقیف ۳۱۱ فروند شناور غیر مجاز توسط مرزبانی گیلان

وی به قاطعیت همراه با رأفت مرزداران با تمام متخلفان اشاره کرد و یادآور شد: تا بهمن‌ماه امسال مرزبانان با پوشش تمام مناطق ماموریتی و برخورد با صیادان غیر مجاز بیش از ۷۷ هزار و ۶۱۵ کیلوگرم ادوات صیادی و ۳۱۱ فروند شناور غیر مجاز را توقیف کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است ضمن اینکه تعداد ۷۷ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و بیش از ۱۶ هزار ثوب لباس قاچاق را کشف کردند.

فرمانده مرزبانی گیلان با بیان اینکه اقدام‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده با توجه به نزدیک شدن چهارشنبه پایان سال است، اظهار کرد: برگزاری نشست‌ها و کلاس‌های آموزشی با اعزام کارشناسان اجتماعی با هدف پیشگیری از جرائم و آموزش اولیا و مربیان در مدارس از جمله اقدام‌های انجام شده محسوب می‌شود و در کاهش جرائم تاثیر داشته است.

سپهری در پایان با قدردانی از همکاری بسیار خوب مرزنشینان و ساحل‌نشینان گیلان با نیروی مرزبانی، متذکر شد: مرزهای استان برای متجاوزان و متخلفان ناامن است و باید بدانند که تجاوز به حریم ممنوعه مرزی و انجام هر گونه اقدام غیر قانونی در نوار مرز هزینه‌ای سنگین و عواقبی ناگوار برای آنها دارد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه