فرماندار ماسال خبر داد:

اعزام ۲۴۰ دانش آموز ماسالی به مناطق جنگی جنوب کشور

فرماندار ماسال از اعزام ۲۴۰ دانش آموز این شهرستان به مناطق جنگی جنوب کشور، در قالب اردوهای راهیان نور طی زمستان سال جاری خبر داد.

اعزام ۲۴۰ دانش آموز ماسالی به مناطق جنگی جنوب کشور

به گزارش ۸دی، به نقل از ماسال نیوز؛ محمود قاسم نژاد صبح امروز در جلسه ی ستاد پشتیبانی راهیان نور شهرستان ماسال با بیان اینکه پشتیبانی از اردوی راهیان نور یک ماموریت ملی محسوب می شود، افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی را برای انتقال ارزش های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان فراهم می کند.

وی با اشاره به ایثارگری و جانفشانی بهترین جوانان این مملکت طی ۸ سال جنگ گسترده ی نابرابر، اظهار داشت: در این میان، تعداد کثیری از لایق ترین جوانان این مملکت که حتما” در صورتی که در میان ما بودند، بسیار مثمر ثمر می شدند، به مقام شهادت نائل شدند و هرچند بنا به فرموده ی قرآن شهیدان همواره زنده هستند اما ما از نعمت چنین جوانانی محروم شدیم.

فرماندار ماسال با تاکید بر اینکه جنگ علی رغم همه ی سختی ها و نابرابری ها، دستاوردهای بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آورد، خاطر نشان کرد: همبستگی، ولایت، استقلال و خودباوری از جمله ی دستاوردهایی است که باید به خوبی برای نسل جوان تشریح شود.

قاسم نژاد روحیه ی خودباوری را سرمایه ای ارزشمند از دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در دوران جنگ علی رغم همه ی مشکلات، تحریم ها و کمبودها، ملت ما توانست در جنگی که همه ی دنیا در آن از صدام حمایت می کردند، با کمترین امکانات به پیروزی دست یابد و امروزنیز باید همین روحیه ی خودباوری را به دانش آموزان و نسل جوان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور به عنوان برنامه ی فرهنگی موثر هر ساله با همکاری اداره آموزش و پرورش، سپاه و سایر ادارات شهرستان اجرایی می شود، افزود: همه ی ادارات وظیفه دارند با استفاده از همه ی ظرفیت ها از اجرای این برنامه ی فرهنگی پشتیبانی کنند.

فرماندار ماسال همچنین با اشاره به همبستگی مردم در دوران جنگ و مشارکت همه ی اقشار جامعه در حماسه ی دفاع مقدس، تاکید کرد: امروز نیز در شرایطی که کشور ما داعیه دار اسلام ناب محمدی است، بسیاری از کشورهای منطقه و جهان به دنبال چاش آفرینی برای کشورمان هستند، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و روحیه ی همبستگی و دوری از تخریب همدیگر نیازمندیم.
قاسم نژاد تامین امنیت و حفاظت از دانش آموزان در اردوهای راهیان نور را بسیار حائز اهمیت عنوان داشت و گفت: باید با فراهم آوردن امکانات و شرایط مناسب در اردوهای راهیان نور، زمینه ی برجای ماندن خاطره ای خوش و به یادماندنی در راستای افزایش اثرگذاری این اردوها بر روی دانش آموزان را فراهم آورد.

%image_alt%%image_alt%%image_alt%


نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه