سیاست سازمان همکاری و تعامل مستمر با رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد

برجی، راهبرد کلان محیط زیست گیلان را بر اساس تدبیر، احیا و ارتقا عنوان کرد و افزود: احیا یعنی بازگرداندن اکوسیستم ها به حالت طبیعی خود که سرلوحه فعالیتهای اداره کل حفاظت محیط زیست است.

سیاست سازمان همکاری و تعامل مستمر با رسانه ها و سازمانهای مردم نهاد

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، محمدرضا برجی مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گیلان در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با تاکید بر اینکه پی گیری آحاد جامعه در خصوص مسائل  زیست محیطی و هوا لازم و ضروی است اظهار کرد : گیلان به لحاظ آلودگی هوا جزو استانهای مورد تهدید نیست اما این موضوع باعث نمی شود که به اقدامات پیشگیرانه نیندیشیم.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه هرچه موجب بر هم زدن محیط زیست انسان شود بایدبا مدیریت درست  توازن و تقارن بر آن برقرار شود،به اجرای طرح آمایش سرزمین اشاره کرد و یادآور  شد: اگر این طرح در گیلان  اجرا نشود در آینده رشت نیز یکی از کلان‌شهرهای آلوده محسوب می‌شود.

وی از تشکیل کمیته ویژه ساماندهی ضایعات برنچ خبرداد و افزود: با تشکیل این کمیته سال آینده ،۷۰ درصد آلودگی ناشی از سوزاندن ضایعات برنج در گیلان کاهش می  یابد.

برجی، راهبرد کلان محیط زیست گیلان را  بر اساس تدبیر، احیا و ارتقا عنوان کرد و افزود: احیا یعنی بازگرداندن اکوسیستم ها به حالت طبیعی خود که سرلوحه فعالیتهای اداره کل حفاظت محیط زیست است.

وی با این توضیح که اگر چه اکوسیستم گیلان به دلیل نزدیکی به دریای خزر و پوشش گیاهی از جریانات هوایی خوبی برخوردار است ،با اشاره به  اینکه ۹۰ درصد گردشگران در ۶ ماه اول سال وارد گیلان می شونداظهار کرد: بخش گردشگری رابطه مستقیمی با حفظ هوای پاک دارد و آلودگی هوا از نظر اقتصادی بر گردشگری تاثیر نامطلوب خواهد گذاشت.

مدیر کل سازمان محیط زیست گیلان چشم‌انداز زباله‌ها در معابر  شهری بسیار را  ناراحت کننده دانست و گفت : باید با همکاری همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم خیابان‌های شهرها از زباله‌ها پاکسازی شود

برجی ،صنایع آلاینده  را شامل کارخانه‌های آسفالت‌سازی، سیمان، فولاد، نیروگاه، ریخته‌گری، برخی شرکت‌های ذوب‌آهن، کارخانه‌های پودرماهی،  عنوان کرد و در ادامه  خودروهای تک سرنشین در شهر رشت را  عاملی اصلی ترافیک و گیلان آلودگی هوای کلانشهر رشت دانست

برجی T از اجرای طرح پاکسازی عمومی تمام معابر این استان در ۱۲ بهمن‌ماه به مناسبت سالروز ورود امام خمینی (ره) خبر دادو با بیان این مطلب که معماری نادرست  در شهر رشت در فصول گرم سال ایجاد جزایر حرارتی می‌کند افزود: در  برخی از مناطق  کلانشهرها شهرها معماری براساس توپوگرافی سرزمینی اجرا نشده و باعث ایجاد جزایر حرارتی در سطح شهر شده است.

برجی با اشاره به اینکه وجود ذرات گرد و غبار تاثیر منفی بر روی سلامت انسان‌ها، ساختمان‌ها و آثار باستانی و تاریخی شهرها دارد ،از وجود ریزگزدها در تابستان سال گذشته در گیلان خبرداد .

وی با اشاره به اینکه سازمان محیط زیست در گذشته  به شدت در بحث آموزش آفکار عمومی در اغما بود افزود: سازمان محیط زیست به دنبال اجرای سیاست   سازمانی در سطح جامعه تعامل و همکاری مطلوبی را با رسانه ها و ngo ها خواهد داشت .

وی ماموریت و رسالت رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و حساسیت افکار عمومی به خصوص در مسائل زیست‌محیطی را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: حفظ و ارتقای محیط زیست استان به همکاری مستمر رسانه ها نیاز دارد

وی از برگزاری همایش دوچرخه سورای در ۲۹ بهمن در لاهیجان خبرداد و و در ادامه افتتاح سیستم رفع آلودگی هوا کارخانه های شمش ،گیل پودر و تدبیر در شهرستان انزلی ، تقدیر از سه دستگاه برتر دولتی  در ارائه  خدمات الکترونیمک شامل گاز، توزیع برق و اداراه کل مالیاتی،حضور درختان به عنوان فیلترهای طبیعی هوا در پارک قدس رشت ، همایش آشنایی مدیران واحدهای صنعتی با سیستم پایش آنلاین آب و هوا در سالن آمفی تئاتر ادراه کل را، از دیگر برنامه های ادراه کل حفاظت محیط زیست گیلان در هفته هوای پاک امسال عنوان کرد .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه