شهردار رشت خبر داد؛

انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح قطار شهری در رشت

شهردار رشت از انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح قطار شهری با مشارکت وزارت دفاع خبر داد.

انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح قطار شهری در رشت

به گزارش ۸دی، سید محمدعلی ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه مشکل اصلی حمل و نقل عمومی نبود قطار شهری در این شهر است اظهار کرد: استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی در راستای کاهش آلایندگی‌ها حائز اهمیت است.

وی به دو مقوله در حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: اجرای طرح قطار شهری در شورای ترافیک استان به تصویب رسیده و جلسه‌های آن در وزارت کشور برگزار شده است.

ثابت‌قدم به تصویب طرح قطار شهری رشت با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و سازمان‌های مربوطه در سال جاری اشاره کرد و افزود: قطار شهری رشت در طرح جامع به تصویب رسیده و برای امسال کددار شده است.

وی از انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح قطار شهری رشت با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد و بیان کرد: ۳۴ درصد از هزینه اجرای پروژه مذکور از طریق وزارت دفاع تامین می‌شود.

شهردار رشت با بیان اینکه مبلغ یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر از هزینه اجرای پروژه قطار شهری رشت از منابع دیگر باید تامین شود، تصریح کرد: تا افق سال ۱۴۱۵ با اجرای طرح مذکور مشکل حمل و نقل عمومی در رشت برطرف می‌شود.

ثابت‌قدم، مدت اجرای طرح قطار شهری رشت را چهار سال عنوان کرد و گفت: بخشی از منابع مالی آن از طریق شهرداری رشت تامین می‌شود و بخش دیگر آن مربوط به دولت است و باید تامین اعتبار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طبق طرح جامع باید تعداد ۱۷۰ دستگاه اتوبوس در رشت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ابتدای امسال حدود ۱۵ دستگاه اتوبوس در شهر رشت داشتیم و این تعداد را به ۵۵ دستگاه اتوبوس رساندیم.

شهردار رشت یادآور شد: اگر دولت بتواند کمک کند و سهم خود را در خرید اتوبوس‌های شهر رشت افزایش دهد، می‌توانیم اتوبوس‌های بیشتری خریداری کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سعید
با سلام/به محضر مبارک عزیزان شهرداری رشت / برادر ان گرامی محبت شما برای پیشرفت و ابادانی شهر رشت برای خیلی ها واضح و مبرهن هست / اما لطف بفرمایید بجای اجرای یک پروزه عظیم که منابع مالی زیادی رو طلب می کنه و از اونجا که شهرداری در اجرای کوچکترین پروژه مثل احداث زیر گذر دانا علی دست کم حدود 5 سال طول داد /از انجام این اقدام خوداری کنید. تا شهر بیشتر از این با چالش ترافیک مواجه نشه /لطفا اسفالتا رو درست کنید مترو پیشکش
در حاشیه