آمار ابتلا به سرطان در گیلان بحرانی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان: با اشاره به افزایش بخش دیالیز در آستانه اشرفیه توسط خیرین، افزایش آمار بیماران خاص در استان گیلان را نگران کننده عنوان کرد.

آمار ابتلا به سرطان در گیلان بحرانی است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، مرتضی رهبر معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در همایش مهر تندرستی در دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این طرح در راستای کمک به بیماران بی‌بضاعت و تامین دارو، درمان و هزینه های بستری با مشارکت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، انجمن خیرین سلامت و بسیج جامعه پزشکی برگزار می شود اظهار کرد:

رهبر با اشاره به افزایش بخش دیالیز در آستانه اشرفیه توسط خیرین، افزایش آمار بیماران خاص در استان گیلان را نگران کننده عنوان کرد.

و با اشاره به وجود هزار بیمار دیالیزی در استان گفت این افراد ماهانه۱۲ هزار بار دیالیز میشوند و هزینه ماهانه  دیالیز این بیماران در حدود یک میلیارد و ۷۴۰ تومان است .

rahbar00002

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سالانه ۲۰ میلیاردو ۸۸ میلیون تومان هزینه دیالیز بیماران استان گیلان است بیان کرد : هزینه هر دستگاه دیالیز حداقل ۵۰ میلیون تومان است. 

وی با اشاره به کاهش مرگ و میر بیماران دیالیزی  استان به دلیل افزایش امکانات و پزشکان متخصص کلیوی ،ارتفاء سطح بهداشت عموم یدر استان ،از افزایش ۱۰درصدی تعداد بیماران کلیوی در گیلان خبرداد و افزود: بحث پیوند بیماران دیالیزی هزینه بسیار سنگینی را بر دانشگاه علوم پزشکی متحمل می کند.

وی با اعلام این خبر که  در سال ۳۰ پیوند کلیه در گیلان انجام می شود،با اشاره به وجود هزار و ۵۰بیمار  ام اس در  گیلان ،یادآور شد  : هزینه های درمانی، داروی و جانبی این بیماران بسیار زیاد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از وجود ۲۵۰بیمار هموفیلی و هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی در گیلان خبرداد و افزود:با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه استان امیدواریم در زمینه شناسایی بیماران و ترویج فرهنگ وقف در مسیر تندرستی و درمان بسیاری از مشکلات این بیماران رفع شود.

رهبر  با اظهار تاسف از افزایش آمار سرطان در گیلان بیان کرد:گیلان در حال حاضر در شرایط بحرانی از لحاظ آمار ابتلا به سرطان به سر میبرد.

رهبر از کمک ۷۷۸ میلیون تومانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیماران سرطانی خبرداد و گفت: باامیداوریم هرکس به طریقی که می تواند قسمتی از اموال خود را در زمینه تندرستی و سلامت وقف کند.

rahbar00001

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح بخش شیمی درمانی بیمارستان راضی در آینده نزدیک خبرداد و با اشاره به ۱۳ بیمارستان در حال ساخت در استان خاطرنشان کرد : باید همگی دست به دست هم دهیم تا فرهنگ نبوی وقف در جامعه نهادینه شود.

۱۵ مرکز بهداشتی درمانی گیلان موقوفه است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه نیاتی که واقفان خیراندیش برای تامین هزینه های بستری ، دارو درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان ، ایتام ، بی سرپرستان و افراد نیازمندان در نظر گرفته اند ، در این طرح هزینه می شود ،افزود: طرح مهر تندرستی بمنظور اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات دارو و درمان دنبال می شود.

shnasayi00001

عادلی شناسایی افراد مستحق، مطابق نیات واقفین و بهره مندی از اجرای نیت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند کردن آن، اطلاع رسانی نسبت به آثار و برکات اجرای نیات وقفین در جامعه، زمینه سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز، ترغیب، تشویق و جذب خیرین در امر کمک به بیماران نیازمند و تامین هزینه های درمانی نیازمندان و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه ۱۵مرکز بهداشتی درمانی گیلان موقوفه است بیان کرد  کرد: ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار و لایه های مختلف مردم از دغه دغه های اداره اوقاف است.

عادلی با تاکید بر اینکه بیمارستان کوثر  آستانه اشرفیه در عرصه و اعیان وقف حرم آقا سید جلال الدین اشرف است افزود :  امسال حدود ۳۰میلیون تجهیزات پزشکی در راستای عمل به نیات واقفین به بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه اهدا شد.

در این همایش در راستای اجرای نیات واقفین نیکوکاراز تجهیزات پزشکی موقوفه حاج عبدالله استانه ای و ربابه امیر دخت صفاری رونمایی شد.

rahbar00003

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز این تجهیزات شامل : هجده عدد تشک ۱۰سانت ۲۰کیلویی زیپ کره ای، چهار عدد تشک اطفال ۲۰کیلویی زیپ کره ای یک دستگاه تشک کافدار ،یک دستگاه تخت احیاء کامل نوزاد، یک ترازوی اطفال دیجیتال ،یک دستگاه ساکشن ،۶ عدد تخت اطفال یک شکن ،۱۲ عدد کمد کنارتخت بیمار،۵ عدد کات نوزاد تحویل بیمارستان کوثر آـآستانه اشرفیه شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
برای سایت وزین 8 دی نیوز جای تاسفه که نمیدونه بیمارستان رازی رو چه طور مینویسن.
در حاشیه