عضو شورای شهر رشت مطرح کرد؛

دروغ سیستماتیک شهردار رشت به مردم؛ کیوسک های غیر قانونی بانک شهر برای مشکلات شخصی شهردار نصب شد

عضو شورای شهر رشت نوشت: شهردار برای حل مشکل شخصی خود پذیرفته است که کیوسک های بانک شهر در سطح این شهر نصب شود.

دروغ سیستماتیک شهردار رشت به مردم؛ کیوسک های غیر قانونی بانک شهر برای مشکلات شخصی شهردار نصب شد

به گزارش ۸دی، محمود باقری خطیبانی در یادداشتی به مصاحبه شهردار رشت درباره فساد سیستمی در شهرداری واکنش نشان داد و نوشت:

مصاحبه تفصیلی شهردار رشت که تحت عنوان “فساد سیستمی، ناکارآمدی سازمانی و اتلاف منابع سه چالش بنیادین شهرداری رشت” در اکثر پایگاه های خبری بازتاب یافته و احتمالا به علت علاقه شدید آقای شهردار به شرکت داریک نوین، این مصاحبه نیز توسط آن شرکت نوشته شده است، توضیحاتی در خصوص بانک شهر اعلام می دارم .

بر اساس نوع تبلیغات انحرافی و سخنانی که شهردار و حلقه رسانه اییش می کنند چنین القا می شود که ما با بانک شهر و فعالیتش مخالف هستیم در حالی که این موضوع نه تنها واقعیت ندارد بلکه ما خواهان فعالیت قانونمند بانک شهر هستیم و اعتقاد داریم که شهرداری می تواند برای تامین نقدینگی پروژه های عمرانی و بسیار دیگری از نیازهایش از بانک شهر استفاده کند اما آیا شهردار رشت با همین هدف و رویکرد و جهت گیری به دنبال استقرار نت شهردر رشت است. اتفاقا مشکل ما با شهردار این است که به راحتی بازی می کند و دروغ می گوید و فریب می دهد و در عین حال شعار مبارزه با فساد سیستمی را فریاد می زند و مردم هم ممکن است تحت تاثیر این القائات قرار بگیرند .

من قبلا هم عرض کرده ام که به عنوان عضو شورا و نماینده مردم وظیفه دارم که از منافع شهروندان دفاع کنم و وظیفه  نظارتی ام را انجام دهم و در مسیر برنامه های شهرداری انحرافی ایجاد شود و حقوق مردم تضییع گردد و به عنوان کسی که متعهد به دفاع از نظام و انقلاب و اعتقادات هستم، اجازه نمی دهم با روش های ماکیاولیستی و فریاد آی دزد آی دزد، از بیت المال سوء استفاده شود .

با توجه به آن چه که گفتم لطفا به بخشی از مصاحبه شهردار رشت توجه فرمایید که چه گونه با شورا و شهروندان بازی می کند:

[…] شهرداری رشت نیز با توجه به استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای جبران عقب افتادگی های شهر در زمینه فرآیند توسعه شهری، تأمین اعتبارات کلان، تأمین نقدینگی و سرمایه و پوشش هزینه‌ها و مخارج شهر در راستای تحقق توسعه شهری با نظر مساعد به راه اندازی خودپردازهای شهر نت مبادرت نمود […]

در این مصاحبه هم چنان که ملاحظه می شود شهردار صریحا اعتراف می کند و می گوید: “شهرداری رشت … به راه اندازی خود پردازهای شهر نت مبادرت نمود”.

همه اعضای شورا تایید می کنند که استقرار کیوسک های بانک شهر فرایند قانونی خود را طی نکرده است و به همین دلیل شهردار در معرض سوال و استیضاح قرار گرفت. پس برخورد شورا با شهردار نه مخالفت با بانک شهر و توسعه شهر و سرمایه گذاری و تامین مالی بلکه برخورد با بی قانونی شهردار – که اتفاقا بی قانونی از نمادهای فساد و تضییع حقوق عمومی است –  بوده است.  اسماعیل حاجی پورعضو شورای شهر: بانک شهر خدمات می دهد، اگر به شورا می آمد ما موافقت می کردیم. چون مجرای قانونی طی نشده است شورا با آن برخورد کرده است.

از سوی دیگر مردم آیا مردم  می دانند که شهردار چرا بدون مجوز شبانه با تریلر کیوسک های بانک شهر را در نقاط مختلف شهر حتی در سبزه میدان که پارک و فضای عمومی است نصب می کند؟ من در بررسی هایی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که شهردار برای حل مشکل شخصی خود از موقعیت اداری شهرداری که متعلق به شهروندان است پذیرفته است که کیوسک های بانک شهر نصب شود. شهردار و برادرش و یکی از معاونانش چیزی بیش از ۲ میلیارد تومان وام شخصی نه برای شهرداری، اخذ نموده و به علت تاخیر در تادیه وام تحت فشار قرار گرفته و با اقدام غیر قانونی در نصب کیوسک های بانک شهر، برای خودش زمان خریده است و اگر محمود باقری که وظیفه قانونی دفاع از منافع شهروندان را به عهده دارد معترض این بی قانونی شود به عنوان اقلیت ضد توسعه معرفی می گردد .

اما وقتی شهردار در مقابل نمایندگان مردم در شورا و در جلسه استیضاح در خصوص نصب غیرقانونی کیوسک های بانک شهر در صدو پنجاه و دومین جلسه شورای شهر رشت می گوید : این فرآیند در جلسه پیش بررسی شد و سابقه بحث و مجوزها را مطرح کردیم. بحث سهامدار بودن شهرداری ها در این بانک مشخص است. تفاهم نامه ای منعقد شده است که گفته شد این تفاهم نامه مبنایی برای اجرا نیست اما در ضرب العجل مراحل آن انجام می شود تا دو روز آینده کیوسک ها جمع آوری شود[…] در این رابطه بحث های حقوقی داشتیم که نامه ای را به دادستانی ارائه کردیم که جلوی هزینه ها و تبعات اجتماعی آن را بگیریم که هنوز نامه پاسخ نگرفته است. همچنین قرار است با تعامل با اعضای شورا به یک تفاهمنامه مناسبی در این رابطه برسیم.

شوقی عضو شورا شهر رشت در خصوص کیوسک های بانک شهر می گوید: در مورد بانک شهر خود آقای ثابت قدم رئیس هیات مدیره بانک شهر هستند. دیگر چه سوالی است که با دادستانی مکاتبه کردیم و بگوئیم که جمع آوری آن تبعات اجتماعی خواهد شد. یک جرثقیل بردارید و آن کیوسک ها را جمع آوری کنید و نیازی به این بهانه ها نیست.

همان طوری که مشاهده می شود شهردار رشت از واقعیت های استقرار کیوسک های بانک شهر سخن نمی گوید و با تناقض در اظهار نظر و وعده بی فرجام از انجام دستورات شورا استنکاف می کند  و فکر می کند که می تواند با زرنگی و صدور چک های بلامحل و سوء استفاده از موقعیت اداری  و اتهام به منتقدین و مخالفین برای خود سپر دفاعی بسازد و از رسیدگی قانونی مصون بماند . من اعتقاد دارم آقای شهردار در عقد قرار داد با شرکت داریک نوین و استقرار کیوسک های بانک شهر مرتکب تخلف قانونی و تصرف در بیت المال شده است و مدارک لازم در این خصوص وجود دارد .

شعار های ضد فساد شهردار از مصادیق فریب افکارعمومی و تجلی عینی فساد سیستمی است و امیدوارم که دستگاه های نظارتی نسبت به بررسی تخلفات ایشان اقدام نمایند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه