فاطمه احمدی
گزارشی از بحران برف در گیلان؛

برق خانوارهای آستانه ای، کوچصفهانی و … وصل شد / قطع آب شرب ۲۷ هزار خانوار گیلانی/ بازگشایی آزادراه رشت – قزوین+ تصاویر

در پی بارش سنگین برف که از بامداد روز جمعه برخی مسیرهای ارتباطی در استان گیلان و برق برخی مناطق قطع شده است.

برق خانوارهای آستانه ای، کوچصفهانی و … وصل شد / قطع آب شرب ۲۷ هزار خانوار گیلانی/ بازگشایی آزادراه رشت – قزوین+ تصاویر

به گزارش ۸دی، در پی بارش سنگین برف که از بامداد روز جمعه در سراسر استان گیلان شروع به باریدن کرده است بسیاری از مسیرهای ارتباطی در استان و برق مناطق مختلف قطع شده است.

در همین خصوص، سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از شامگاه جمعه از قطع راه ارتباطی رشت قزوین در هر دو خط قدیم و جدید خبر داد.

همچنین این سامانه از قطع راه ارتباطی محور سیاهکل-سنگر و سنگر – کوچصفهان به علت بارش شدید برف و کولاک و انسداد آن تا اطلاع ثانوی خبر داده است.

علاوه بر قطع راههای مواصلاتی اصلی و فرعی، برق بسیاری از مناطق شهر رشت و شهرهای اطراف بر مشکلات مردم افزوده است. قطع برق در مناطق اطراف پل طالشان، پل جانبازان، مسکن مهر، خیابان استقامت، خیابان شهدا و … از جمله خبرهایی است که از گوشه و کنار شهر رشت شنیده می شود.

قطع مکرر برق در بخش خمام هم برای مردم این منططه مشکلاتی را ایجاد کرده است.

خبر ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه جمعه شبکه دو نیز از قطع برق چند هزار خانوار گیلانی خبر داد.

محدودیت تردد:
بدلیل بارش برف سنگین و لغزندگی کلیه محورهای استان گیلان، از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تردد تریلرها تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام شده است.

شرکت برق منطقه ای گیلان اعلام کرد به علت از مدار خارج شدن خطوط فوق توزیع ۶۳هزار ولت، برق شهرهای آستانه ی اشرفیه، کیاشهر، کوچصفهان و لشت نشا قطع است.

برق ۸ هزار و ۵۰۰ مشترک رشت قطع است

به گزارش ۸دی، خبرگزاری فارس از قطع برق ۸۵۰۰ خانوار رشتی خبر داد. مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان نیز با بیان اینکه از صبح روز گذشته بارش برف در مرکز و شرق استان بیشتر بود، اظهار کرد: برق ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار عمدتا در رشت و لاهیجان قطع شده بود که بلافاصله نیروها در حال وصل برق هستند.

جمشید طالبی، نوع برف را چسبنده و سنگین خواند و بیان کرد: نیروهای توزیع برق در مناطق مختلف مستقر هستند و ۲۲۷ اکیپ عملیاتی در شهرستان‌ها استقرار دارند و در رشت ۱۴۸ اکیپ فعال داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۷ دستگاه ترانس برق در رشت دچار مشکل شده است، تصریح کرد: این ترانس‌ها هشت هزار و ۵۰۰ مشترک را شامل می‌شود و تلاش می‌کنیم خاموشی‌ها کاهش یابد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با تصریح بر اینکه شدت بارش برف در رشت و شرق گیلان است، خاطرنشان کرد: خاموشی‌ها در آستانه‌اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل کنترل شده و بخشی از موارد مربوط به طرف سنگر رشت بوده و برای مهار خاموشی‌ها نیروها را اعزام می‌کنیم.

وی از شهروندان گیلانی خواست هرگونه قطعی برق را به ۱۲۱ اطلاع دهند تا با اعزام به موقع نیروها از شدت خاموشی‌ها کاسته شود و خدمات‌دهی بهتر صورت گیرد.

…….

۹:۲۵ آزادراه و محور قدیم رشت-قزوین همچنان مسدود است

۱۰:۳۱ برق منطقه ی سه راه پاستوریزه و خیابان فلسطین و قسمتی از خیابان دیانتی رشت از شب گذشته تاکنون قطع است. برق مناطق اطراف پل طالشان، پل جانبازان، مسکن مهر، خیابان استقامت، خیابان شهدا و … از شب گذشته تاکنون قطع است.

۱۰:۳۴ هم اکنون شریان های فرعی شهر رشت کاملا مسدود شده است و امکان تردد هیچ اتومبیلی وجود ندارد. از شب گذشته تاکنون مردم در حال برف روبی از پشت بام ها هستند. عبور و مرور روی پل های هم سطح هم ممنوع شده است. پل های جانبازان، انتظام و گاز رشت مسدود هستند.

۱۲:۲۰ هنوز بسیاری از معابر اصلی شهر رشت مسدود می باشد:

۱۲:۴۸:  قطع آب شرب ۲۷ هزار خانوار روستایی گیلان

آب آشامیدنی حدود ۲۷ هزار خانوار روستایی گیلان قطع است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان امروز با اعلام این خبر گفت: آب شرب این خانوارها به دلیل بارش سنگین برف و قطعی برق ایستگاه های پمپاژ قطع شده است.
محبعلی رنج ور افزود: هم اکنون آب شرب ۳۵ درصد از روستاهای شهرستان رشت هم قطع است.
وی خاطرنشان کرد: علی رغم تلاش های صورت گرفته هنوز آب آشامیدنی این خانوارها وصل نشده است.
رنج ور تصریح کرد: با وصل شدن برق روستاها، سریعا” ماموران شرکت آبفار گیلان برای برقراری آب شرب مشترکان اقدام می کنند.

۱۲:۴۸: آزادراه قزوین-رشت بازگشایی شد

این آزادراه در استانهای قزوین و گیلان که بدلیل بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود با تلاش عوامل راهداری از ساعت :۱۲:۲۰ بازگشایی شد.

۱۵:۰۰ برق پست ۶۳.۲۰ وصل شد

استاندار گیلان ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه شرایط آماده باش و بیدارباش مدیران تا حل کامل مشکلات ادامه دارد اظهار داشت: براساس گزارش هواشناسی ارتفاع برف در برخی از مناطق رشت به بیش از صد سانتی متر رسید.

محمدعلی نجفی افزود: براساس گزارشات ادارات کل راهداری و راه و شهرسازی در سراوان- سنگر و اطراف سیاهکل تا ۱۲۰ و ۱۳۰ سانتی متر برف بر زمین نشسته است. ارتفاع برف در مناطق کوهستانی نیز به مراتب بیشتر گزارش شده است. راه‌های ورودی و خروجی بجز مناطق کوهستانی و فرعی باز است که شدیداً در حال کار هستیم تا این راه‌ها نیز باز شود.

وی ادمه داد: تلاش ما این بود که در این برف سنگین راههای اصلی بسته نشود اما به دلیل عدم دقت بعضی از رانندگان و همشهریان عزیز که غیر ضروری خودروها را بدون زنجیر چرخ به داخل خیابان آوردند موجب بروز مشکلات در تردد در بعضی از مناطق شد.

نجفی افزود: ظهر امروز پستهای ۶۳.۲۰ کیلوولت کوچصفهان، آستانه، لشت نشاء و کیاشهر برقدار شدند.

محمدعلی نجفی ادامه داد: به دلیل بارش سنگین برف متأسفانه در برخی از شهرها چند ساعته‌ای با قطع برق مواجه بودیم امیدواریم تا پایان شب جز در مواردی قطعی که پارگی سیم باشد مشکلی درخصوص برق نداشته باشیم.

رئیس ستاد بحران استان گیلان افزود: اعتقاد مدیر باید بر این باشد که حتی یک لامپ نیز خاموش نشود چرا که مردم به ما امید بسته‌اند و حتی قطع برق یک خانواده می تواند باعث ناراحتی مردم شود. ما باید با کار و تلاش خود با مردم سخن بگوییم و مردم نیز خود بهترین قاضی هستند گرچه نقش صدا و سیما و رسانه ها  نیز در بیان خدمات غیرقابل چشم پوشی است.

 

۱۶:۲۰   فقط محور سیاهکل به دیلمان مسدود است
برابر اعلام پلیس راه گیلان کلیه محورهای استان باز بوده و فقط محور سیاهکل به دیلمان مسدود است.
تردد در مناطق کوهستانی استان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

 

این خبر تکمیل می شود ….

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه