استاندار گیلان

تمامی نیروهای عملیاتی در میدان هستند / مردم نگران نباشند

استاندار گیلان گفت: از شب گذشته تاکنون، تمامی نیروهای ستادی و عملیاتی برای مقابله با دشواری های ناشی از بارش برف سنگین در استان، در میدان کار حضور دارند و جای هیچگونه نگرانی برای مردم نیست.

تمامی نیروهای عملیاتی در میدان هستند / مردم نگران نباشند

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی در حاشیه بازدید میدانی در شهرستان رشت به منظور بررسی نحوه خدمات رسانی دستگاهها به مردم  با قدردانی از تلاش های خوب  مجموعه ستاد مدیرت بحران در خدمات رسانی به مردم افزود: از سه روز قبل ستاد مدیریت بحران استان فعال است و از شب گذشته که بارش برف از نقاط غربی استان و مناطق حیران و آستارا شروع شده ، نیروهای ستادی بدون هیچ گونه استراحتی به صورت آماده در صحنه حضور دارند و پای کار می باشند .

وی با اشاره به بازدید خود از مناطق مختلف رشت افزود: در این بازدید بنده شاهد حضور فعال تمامی نیروهای حوزه شهری ، امدادی و خدمات رسانی در بخش های مختلف بودم که مشتاقانه و با علاقمندی به مردم خدمت می کردند .

نجفی با اشاره به بازدید خود از مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت گفت: این مرکز به منظور برقراری نظم و انظباط در حوزه شهری ایجادگردیده است .

وی برلزوم شکل گیری مراکز کنترل ترافیکی در سراسر استان تاکید و اظهار کرد: در اکثر کشورها دنیا نیز از اینگونه امکانات الکترونیکی به منظور برقراری نظم و انظباط شهری بهره می گیرند .

استاندار گیلان با قدردانی از مشارکت خوب مردمی در خدمات رسانی به مردم گفت: از حضور فعال رسانه که در روزهای سخت همراه مسئولین هستند قدردانی می کنم .

وی اظهار کرد: با وجود بارش ۵۰ سانتیمتری برف در آستارا و ۱۲۰ سانتیمتر در برخی نقاط بالادست و کوهستانی، با تلاش بی وقفه نیروهای مربوطه تمامی راه های استان باز است .

رئیس ستاد بحران استان گیلان با اشاره به بارش برف در سراسر استان تصریح کرد: راهداران و نیروهای تامین کننده انرژی اعم از برق، آب و گاز، نفت و سی ان جی حضور خوب و قوی دارند ، بدون اینکه هیچ گونه قطعی در این موارد داشته باشیم.

نجفی یادآور شد: اگر در بحث برق قطعی هایی بوده ، به صورت موردی است که بلافاصله پس از اعلام شهروندان با شرکت برق ، اکیپ های عملیاتی در اسرع وقت در آن محل حضور یافته و مشکل ایجاد شده را برطرف می کنند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین  و بیش از ۳ هزار نیروی خدمت رسان در بخش های مختلف در استان حضور دارند، تصریح کرد: راهوران و نیروهای پلیس راه نیز در کنار راهداران در شهرها و راه های استان برای هدایت خودروها حضور دارند.

نجفی ادامه داد: از شب گذشته تمامی اعضای ستاد بحران و شهرداران بیدار هستند و در کنار آنها اعضای شورای شهر و روستاها و دهیاران ، در کنار بخشداران حضور دارند.

وی یکی از نقاط قوت در بارش برف در این مرحله را حضور بیش از ۵۰ درصد امکانات بخش خصوصی عنوان و اضافه کرد: اینها عمدتا خودشان برای حضور و کمک اعلام آمادگی کرده اند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی هواشناسی این سامانه بارش زا فردا (شنبه) از شرق استان خارج می شود، گفت: هیچ نگرانی وجود ندارد و در زمینه تامین ارزاق و مایحتاج عمومی مشکلی نداریم.

نجفی از شهروندان خواست تا از سفرهای غیر ضروری در جاده های استان بپرهیزند و در جاهایی که نباید خودروها را پارک کنند، موضوع را رعایت کنند تا راهداران بتوانند بهتر خدمات رسانی کنند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مردم بدانند خادمین شان در کنارشان هستند و امیدواریم شرایطی بوجود آید که این نعمت الهی، موجب بروز مشکلی برای کسی نشود و همه ما یاد بگیریم که از این نعمت بهره مند شویم و برف را سفید ببینیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه