هشتمین قهرمانی در جهان؛ ایران 5 - آمریکا؛

قهرمانی پسران ایران در دیار بیستون

تیم ملی کشتی آزاد ایران در دیدار حساس و نفس گیر فینال جام جهانی کشتی آزاد را از آمریکا برد تا هشتمین قهرمانی کشورمان در جام جهانی به دست بیاید.

قهرمانی پسران ایران در دیار بیستون

به گزارش ۸دی، فینال هیجانی و پر استرس جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه بین ایران و آمریکا برگزار شد و ایران توانست هشتمین قهرمانی خود را در این رقابت ها با پیروزی ۵ بر ۳ به دست بیاورد. ایران در اوزان سبک توانست ۳ برد پی در پی را به دست بیاورد اما جردن باروز در وزن ۷۴ کیلوگرم بردهای رقیب را آغاز کرد تا جایی که کشتی ۱۲۵ کیلوگرم در حالی برگزار شد که نتیجه ۴ بر ۳ بود و با وجود ضربه فنی حسن یزدانی برنده آن دیدار قهرمان جام جهانی می شد.
کمیل قاسمی با یک برد قاطعانه و به موقع ایران را برنده دیدار سنگین وزن و جام جهانی کرد تا جشن کرمانشاهی ها با طعم قهرمانی به پایان برسد.
* ۵۷ کیلوگرم؛ حسن چراغ اول را پرنور روشن کرد
حسن رحیمی با توپ پر روی تشک آمد ،انتونی راموس چهار بر صفر از همان ابتدا از حریف ایرانی خود عقب افتاد. وقت اول با همین نتیجه به سود رحیمی با تجربه به اتمام رسید تا با تکیه بر میدان های زیادی که رحیمی دیده امیدوار باشیم بتواند در وقت دوم کشتی را اداره کند. حسن رحیمی وقت دوم را در دو دقیقه ابتدایی اداره کرد و در شروع دقیقه ششم یک زیر زیبا گرفت و نتیجه شش بر صفر شد. تا چراغ اول به نفع ایران روشن شود.

 


* ۶۱ کیلوگرم؛ دومین پیروزی با زیرگیری های بی امان
اسماعیل پور نماینده دوم ایران در دیدار فینال با دو بنده آبی در مقابل استیبر قهرمان ۲۰۱۶جهان قرار گرفت. مسعود اسماعیل پور با جنب و جوش فراوان از حریف امریکایی اش اخطار گرفت و در خاک چهار امتیاز از حریف قرمز پوشش پیش افتاد. دو دقیقه و چهل ثانیه و اداره کشتی توسط اسماعیل پور تا پایان وقت اول. حالا باید دید اسماعیل پور می تواند با حفظ این نتیجه دومین برد ایران را که روز سختی در اوزان میانی خواهد داشت، به دست آورد یا خیر. استیبر روی زیر اسماعیل پور بدل زد اما مسعود بالاخره حریفش را خاک کرد تا قهرمان جهان شش بر صفر عقب بیفتد. اسماعیل پور با حمایت سالن کرمانشاه بی نقص کشتی گرفت، کشتی در سرشاخ ادامه داشت تا اینکه کشتی با نتیجه ۶ بر ۲ به پایان رسید.

یک امتیاز در لحظه پاسانی به خاطر خروج پای مسعود به اسنیبر داده می شود اما مربیان ایرانی اعتراض کردند. اعتراض وارد نبود و نتیجه شش بر دو اعلام می شود.

 

 

 

*  ۶۵ کیلوگرم؛ بازگشت رویایی نصیری در دو دقیقه
وزن سوم و یک کشتی حساس برای ایران که میتواند تکلیف خیلی چیزها را مشخص کند. میثم نصیری به دیدار مولینارو رفت. کشتی گیر زنجانی تیم ملی ایران قهرمان آسیاست و در یک دقیقه ابتدایی به سنجش حریفش پرداخت. تقاضای اخطار سی ثانیه برای میثم نصیری می شود و که با پذیزش داوران، میثم نتوانست امتیازی بگیرد تا یک امتیاز به مولینارو داده شد. مولینارو یک زیر گرفت و حساب کار را دو بر صفر کرد تا سه دقیقه اول به سود امریکایی ها باشد. میثم نصیری با حمایت تماشاگران حمله کرد اما این مولینارو بود که یک بار دیگر نصیری را خاک کرد تا سومین و چهارمین  امتیاز را از نصیری بگیرد. دقایق پایانی با طوفان نصیری همراه بود جایی که نصیری کشتی ۴ بر صفر عقب بوده را با ۵ بر ۴ عوض کرد. از دیدار باخت برد ساخت.نصیری روحیه گرفته و یک دقیقه بعد با یک خاک دیگر کشتی را مساوی کرد. نصیری از دقیقه چهارم متحول شد و در ثانیه های اخر پنجمین امتیاز را گرفت.

 

 

 

* ۷۰ کیلوگرم؛ گرین مغلوب مصطفی با هوش
مصطفی حسین خانی آبی پوش با جیمز گرین مبارزه کرد. حسین خانی تهرانی برنز جهان و طلای  آسیا را در اختیار دارد. گرین اخطار  گرفت، سی ثاینیه وقت برای این امریکایی تا بتواند از حریف ایرانی اش امتیاز بگیرد که این اتفاق نیافتاد تا حسین خانی یک بر صفر پیش بیافتد و وقت اول با همین نتیجه به پایان برسد. با زیر گیری های جیمز گرین، مصطفی با کشتی هوشمندانه خود یک اخطار  دیگر از حریف قرمز پوش خود گرفت تا پس از سی ثانیه ایرانی ها دومین امتیاز خود را بگیرند.

 

 

* ۷۴ کیلوگرم؛ اولین برد آمریکا با درخشش باروز
جردن باروز حالا روز سخت سالن کرمانشاه را هم خواهد دید. این کشتی گیر امریکایی تا اینجا مورد حمایت تماشاگران ایرانی بوده اما این بار ایرانی ها فقط پیمان یار  احمدی را تشویق کردند. ثاینه چهل و پنجم طلسم در ایران می شکند و پیمان جردن را خاک می کند.بعد از یک زیر یار احمدی دو بر صفر از حریف بزرگ امریکایی اش پیش می افتد. اما باروز حریف دست و پا بسته ای نیست و در یک دقیقه و سی ثاینیه پس از شروع کشتی پیمان را خاک کرد تا کشتی مساوی شود. یار احمدی با گارد چپ مقابل باروز راست گارد قرار میگیرد باروز سه بر دو پیش افتاد تا مبارزه با همین نتیجه به پایان برسد.

پیمان دو دو دقیقه پایانی انگار که بدنش خالی کرده باشد هیچ حمله ای نکرد تا کشتی چهار بر یک شود و بردهای امریکا در اوزان میانی آغاز شود.

 

 

 

* ۸۶ کیلوگرم؛ باورنکردنی، یزدانی ضربه فنی شد
بعد از ستاره امریکایی ها نوبت ستاره جدید کشتی ایران یعنی حسن یزدانی است. حسن یزدانی در یک وزن بالاتر می خواهد نام خود را در جهان ماندگار کند. دیوید تیلور حریف یزدانی اولین امتیاز را با خروج پایش به قهرمان المپیک داد. دومین امتییاز هم مثل بار اول به یزدانی داده شد تا کشتی دو بر صفر شود و با یک امتیاز فنی نتیجه ۳ بر صفر به سود حسن یزدانی شد. کشتی در حال پایان بود که یزدانی خاک شد و کشتی سه بر دو شد تا حسایت به اوج خود برسد. حسن در همان بیست ثانیه ابتدایی یک زیر دیگر گرفت و نتیجه را چهار بر دو کرد اما سالن ساکت شد، تیلور کشتی را با یک زیر و خاک مساوی کرد. بعد از تساوی، تیلور که تا اینجا شگفتی ساز بوده یک زیر دو امتیاز دیگر گرفت. در عین ناباوری حسن یزدانی در حالیکه چهار بر دوپیش افتاد ضربه فنی شد ، تا تیلور بعد از شکست شریف شرفف قهرمان المپیک، دومین قهرمام المپیکی را نیز شکست دهد.

 

 

 

* ۹۷کیلوگرم، اوج هیجان در سنگین وزن با پیروزی اسنایدر
کایل اسنایدرقهرمان المپیک است و امیر محمدی رفت تا ضربه فنی حسن یزدانی را جبران کند. امیر جانشین رضا یزدانی مصدوم شده است و اولین امتیاز را به حریف امریکایی می دهد. دو دقیقه از کشتی گذشته و امریکا امید زیادی به سومین برد دارد. امتیاز دوم با خروج محمدی از تشک برای اسنایدر به دست آمد. سه دقیقه اول با نتیجه دو بر صفر به سود امریکایی ها به پایان رسید. محمدی زیر های خودش را شروع کرد اما پاهای حریف امریکایی قوی است و خاک نمی شود. امیر محمدی تلاش زیادی کرد اما داور مغول زودتر از موعد سوت زند و اجازه تلاش بیشتر محمدی را نداد. تا اسنایدر از خستگی کشتی گیر ایرانی استفاده کند و دو امتیاز  دیگر بگیرد. در بیست ثاینه پایانی و پنجمین امتیاز هم به اسنایدر رسید تا در فینال حساسیت ها به اوج برسد.

 

 

 

* ۱۲۵ کیلوگرم؛ قهرمانی با دستان کمیل
یک اخطار سی ثانیه به حریف کمیل داده می شود و با اراده قاسمی اولین امتیاز به ایران می رسد. کمیل حالا در دقیقه دوم یک زیر ایرانی می گیرد و بعد از ان با خاک حریفش سه بر صفر در وقت اول پیش می افتد. کمیل قاسمی زیر حریف امریکایی را بدل می کند و با یک خیمه سنگین به پشت حریفش می رسد قاسمی پنج بر صفر پیش بیافتد. کمیل حالا باید هر چه تجربه دارد روی تشک به نمایش بگذارد تا حکم قهرمانی ایران در جام جهانی را امضا کند. ایران هفت بار قهرمان جهان شده و بدنبال هشتمین قهرمانی است. قاسمی تمام زیر گیری های امریکایی را با خیمه سنگینش بی ثمر کرد تا ایران در پایان قهرمان جهان شود.

 

 

* نتایج کلی دو تیم در دیدار فینال:
۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۶ – راموس ۰
۶۱ کیلوگرم: اسماعیل پور ۶ – استیبر ۲
۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری ۵ – مولینارو ۴
۷۰ کیلوگرم: حسین خانی ۲ – جیمزگرین ۰
۷۴ کیلوگرم: یاراحمدی ۲ – جردن باروز ۳
۸۶ کیلوگرم: یزدانی ۴ (ضربه فنی) – تیلور ۸
۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی ۰ – اسنایدر ۶
۱۲۵ کیلوگرم : کمیل قاسمی ۵ – ۰ نیک گویازدوفسکی

 

منبع: ورزش سه

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه