نماز جمعه شهرهای مختلف استان گیلان؛

تأکید ائمه جمعه گیلان بر بی معنی بودن طرح آشتی ملی / گلایه اصلی مردم رکود و بیکاری است

ائمه جمعه گیلان در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرهای مختلف استان بر بی معنی بودن طرح آشتی ملی تأکید کردند و گفتند مردم با یکدیگر مشکلی ندارند که نیازی به طرح آشتی داشته باشند.

تأکید ائمه جمعه گیلان بر بی معنی بودن طرح آشتی ملی / گلایه اصلی مردم رکود و بیکاری است

به گزارش ۸دی، نماز جمعه این هفته در شهرهای مختلف استان گیلان برگزار شد که به شرح زیر است:

….

رشت:

با فتنه گران ۸۸ آشتی نمی‌کنیم/ مردم از رکود بیکاری جوانان ناراضی هستند

امام جمعه موقت رشت گفت: دشمنان بدانند زبان تهدید در ملت ایران تاثیر ندارد و باید با زبان تکریم با مردم صحبت کنند.

هشت دی، حجت‌الاسلام احمد عبدالله‌زاده پاشاکی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر ضرورت رعایت تقوا اظهار کرد: تقوا مانع از آلودگی انسان به گناه می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان متقی با متقیان نشست و برخاست دارند و علی(ع) امام متقیان است، افزود: ائمه و اهل بیت(ع) جزو صادقین هستند و وظیفه داریم نسبت به فاطمه(س) دین خود را ادا کنیم.

خطیب موقت رشت فاطمه (س) را در عبادت اسوه خواند و گفت: امام زمان(عج) فرمود مادرم فاطمه(س) برای من اسوه و الگو است و امامان حسن و حسین(ع) گوهر دریای علی(ع) و فاطمه (س) هستند و جایگاه پیامبر (ص) بین این دو دریا بوده و خداوند در قرآن سوره کوثر را نازل کرده است.

وی حجاب و عفاف را نیاز جامعه امروز دانست و افزود: زمانی رضاخان ملعون چادر را از سر بانوان می‌کشید و عده‌ای برای حفظ حجاب خود خانه‌نشین شدند.

عبدالله‌زاده پاشاکی با اشاره به اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری اعتقاد دارند حفظ نظام اوجب واجبات است، گفت: باید از تمام ملت ایران تشکر ویژه داشته باشیم، درود خدا بر این مردم که در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در راهپیمایی شرکت کردند و پاسخ یاوه‌گویی رئیس جمهور تازه‌کار آمریکا را دادند، مسؤولان باید قدر این مردم را بدانند.

وی حضور مردم در راهپیمایی۲۲ بهمن را نمایش گسست‌ناپذیری ملت با انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار کرد: مردم هر موقع مشاهده کنند آرمان‌های جمهوری اسلامی در خطر است به میدان می‌آیند و دشمنان بدانند زبان تهدید در ملت ایران تاثیر ندارد و باید با زبان تکریم با مردم صحبت کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه به تعبیر امام راحل آمریکا شیطان بزرگ است، یادآور شد: مقام معظم رهبری از حضور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن قدردانی کردند و فرمودند این راهپیمایی برای حفظ نظام است و به معنای گله نداشتن مردم نیست‌ و مردم از رکود و مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان خود ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: مسؤولان در پایان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل عملکرد خود را گزارش کنند زیرا برای مردم دلگرمی ایجاد می‌کند و اگر کسی ناراضی باشد دلیل آن را متوجه می‌شود.

عبدالله‌زاده پاشاکی درباره آشتی ملی مقام معظم رهبری فرمود مردم ما با هم قهر نیستند، خاطرنشان کرد: ما با فتنه گران سال ۸۸ آشتی نمی‌کنیم و این آشتی ذلت است و کسانی که بخواهند نسبت به ارزش‌ها توهین کنند در مقابل آنها می‌ایستیم بنابراین سفارش می‌کنم به ویژه نسل جوان رهنمودهای رهبری را عمل کنند و در تاریخ اسلام مردم هر جا از ولایت عقب ماندند سیلی خوردند.

اسالم:

تدبیر را بدنام کرده اند / هم چرخ سانتریفیوژها و هم چرخ زندگی مردم را متوقف کردند

امام جمعه اسالم گفت: قرار بود چرخ های سانتریفیوژها را نچرخانیم تا بلکه چرخ زندگی مردم بچرخد. ولی هم چرخ سانتری فیوژها و هم چرخ زندگی مردم را متوقف کردیم.

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین اصغر جدائی در خطبه این هفته نماز جمعه اسالم با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم غیور آذربایجان شرقی به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن و چهلم شهدای قم در سال ۴۲ اظهار داشت: «مخاطب اصلی سخنان چهارشنبه حضرت آقا، مسئولین بودند تا مردم». مدتی است بعضی از مسئولین به مردم القا می کنند  و در واقع می خواهند بابت برجام منتی بر سر مردم داشته باشند یا می خواهند در منفعت های خیالی برجام سخنی بگویند، مرتب تکرار می کنند که «اگر برجام اتفاق نمی افتاد، گزینه های جنگ حتمی بود»

وی افزود: حضرت آقا در فرازی از بیانات شان فرمودند که این مسأله «دروغ محض است» اولاً گزینه نظامی در واقع هیچ وقت روی میز نبوده بلکه این موضوع یک جنگ روانی از طرف دشمن بوده و در ثانی اگر هم بوده و دیگر نیست نه به خاطر برجام است بلکه به خاطر توان بالای نظامی و دفاعی و موشکی ما، دشمن مجبور به عقب نشینی شد.

امام جمعه اسالم با بیان اینکه آقایان بهتر است برای شمردن فواید برجام، موارد دیگری را جفت و جور کنند گفت: مردم فهیم ایران تا زمانی که رفاه و آسایش و رفع مشکلات شان را در زندگی خود تجربه نکنند برجام را باور نخواهند کرد. آن هایی که دم از موفقیت های برجام می زنند کلیپ وعده های خودشان را ببینند تا بلکه ذره ای از مردم شرمنده شوند. بد نیست گاهی هم احساس شرمندگی در وجود ما  پیدا بشود. با بازی های سیاسی، جناحی، هیاهو، نمی شود مردم را فریب داد.

جدائی ادامه داد: مردم دیدند که بسیاری از وعده های داده شده، تحقق نیافت. قرار بود در ازای بتون ریختن روی بزرگ ترین دستاورد انقلاب مان، شاهد رفع کامل تحریم ها باشیم. قرار بود چرخ های سانتری فیوژها را نچرخانیم تا بلکه چرخ زندگی مردم بچرخد. ولی هم چرخ سانتری فیوژها و هم چرخ زندگی مردم را متوقف کردیم.
کور باد چشم هایی که توان دیدن فقر و فلاکت مردم را ندارند. کور باد چشم هایی که بیکاری ها، تبعیض ها و اختلاس ها را باور نمی کنند. بهتر است بعضی ها عینک  انصاف را به چشم بزنند و از حصارها و لایه ها خارج شوند و ببینند مردم چه می کشند.

وی افزود: حضرت آقا در فراز دیگری از سخنان ارزشمندشان به شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، اشاره کردند و فرمودند مسئولین باید نشان دهند برای اقدام و عمل چه کرده اند؟ نگویند: باید چنین بشود، بگویند: چنین شد. بعضی از مسئولین عزیز مرتب به ارائه آمار، بسنده  می کنند. ارائه آمار هم امروزه، مثل برکات برجام شده، مسئولین حس می کنند ولی مردم حس نمی کنند. آمارها با واقعیت ها، خیلی فرق دارد. اگر آمارها را ملاک می دانید ما هم خیلی آمارهای دقیق داریم که شما قطعاً جوابی نمی توانید بدهید. مگر نه این بود که یکی از انتقادهای جدی از دولت های گذشته، ورود کالا از کشور چین بود. مگر نمی گفتند دولت احمدی نژاد اشتغال ایجاد می کند اما برای جوان های چینی؟ چرا؟ چون طبق آمار گمرک، دولت نهم و دهم به میزان ۴۰ میلیارد دلار در ۸ سال واردات کالا داشتند یعنی سالانه ۵ میلیارد دلار کالا؛  وارد می کرده اند.

امام جمعه اسالم ادامه داد: براساس این انتقادها، قاعدتاً خودشان می بایست یا کلاً واردات کالا از چین را تعطیل می کردند یا هم حداقل کم می کردند. حالا شما نیم نگاهی به واردات کالا از چین بیندازید ببینید چه کسی  برای جوان های چینی اشتغال زائی کرده است. دولت فعلی در ۳ سال ۳۰ میلیارد دلار کالا از چشم بادامی ها واردات کالا داشته، یعنی سالانه ۱۰ میلیار دلار وارد کرده است. البته بخاطر حساسیت های سیاسی، گمرک آمار دقیقی از سال ۹۵ را هنوز ارائه نداده است. بعضی ها مرتب از کم شدن بیکاری سخن می گویند ما که چندان حس نمی کنیم اگر راست می گویند بفرمایند از بخش اسالم، چند جوان بیکار در سال ۹۵، شاغل شده اند. ما از این دست سؤال هایی که جواب ندارد خیلی داریم.

وی با بیان اینکه تدبیر را بد نام کرده اند گفت: باید قبول کنید که آبروی تدبیر را بردید. این که یک مسئولی در تالش بازنشسته بشود دوباره در شرق گیلان، مسئول شود و به کارگمارده شود در حالی که هزاران جوان شایسته و کارشناس و متخصص منتظر اشتغال اند، کجایش با تدبیر سازگار است؟ این استخدام دوباره بازنشستگان تا کی باید ادامه داشته باشد؟ جوان های متاهل و بیکار، نان می خواهند، کار  می خواهند. زندگی می خواهند.

جدائی با بیان اینکه اخیراً گروه فتنه در سراسر کشور، به صورت هماهنگ با مطرح کردن فتنه گران و مظلوم نمایی قصد دارند گناه عظیم آن ها را شست و شو بدهند اظهار کرد: بدون توجه به این که آن ها به شدت مورد رأفت نظام قرار گرفته اند و الا جرم شان خیلی سنگین بود. آن ها بحث آشتی ملی را مطرح کردند برای آوردن مجدد فتنه گران به صحنه سیاست، حضرت آقا هم در جملات راهگشای خود، حرف آخر را فرمودند که «مگر مردم با هم قهر هستند که بخواهند آشتی کنند؟ قهری وجود ندارد‌
البته مردم ما با کسانی که در سال ۸۸، به روز عاشورای حسینی اهانت کردند و با قساوت و لودگی و بی حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهر هستند و با آن ها آشتی هم نمی کنند. در فتنه ۸۸، انتخابات بهانه بود کسانی که با اصل انقلاب مخالف بودند و به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند به میدان آمده بودند.

خطیب جمعه اسالم ادامه داد: امروز هم در تالش شما بعضی  دنبالچه های فتنه ۸۸، با مطرح کردن مکرر سران فتنه در رسانه کذایی شان، به دنبال فتنه ۹۶ و براندازی هستند. انتظار ما از شورای تامین شهرستان، برخورد با این جوجه ها فتنه هاست و باید عکس العمل مناسبی را از خود نشان دهند وگرنه مردم انقلابی و غیور تالش بزرگ خودشان با آن ها برخورد خواهند کرد. ما فرزندان انقلاب، هم چنان بیداریم و در حفظ آرمان های نظام، با کسی تعارف نداریم. ما با شهدا عهد بسته ایم که برای حفظ نظام ، تا آخرین قطره خون مان، خواهیم ایستاد. فتنه گران خط قرمز ما هستند. ما خوش برخوردیم، خوش رفتاریم، خوش اخلاقیم، با محبت ایم، با صفاییم اما در حفظ نظام با کسی شوخی نداریم.

حجت الاسلام جدایی با بیان اینکه مردم ما سوال های زیادی دارند که بی پاسخ مانده است گفت: مردم ما از سخنرانی و وعده و وعید خسته شده اند.مردم تغییری را احساس می کنند. اخیرا می خواهند حق سوال را هم از این مردم شهید پرور بگیرند و قانونی را بگذارند که سوال کردن شش ماه تا دو سال زندانی داشته باشد.

وی در پایان گفت: اگر اندکی از حقوق های نجومی، صرف حل مشکلات مردم می شد الان سطح رضایت مردم بالاتر بود. اگر اندکی از سرمایه صندوق ذخیره فرهنگیان، صرف مشکلات معلمان می شد، الان از رضایت مندی بالایی برخوردار بودیم. اگر اندکی از سرمایه وزیران هزار میلیاردی به فقرا صدقه داده می شد؛ الان فقر ریشه کن شده بود. اگر فقط ذره ای از اشرافی گری برخی مسئولین کم  می شد مردم الان در رفاه بودند.

…..

منجیل:

مردم با یکدیگر قهر نیستند که آشتی ملی مطرح شود/ مردم از گرانی و بیکاری گله دارند

امام جمعه منجیل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در ۲۲ بهمن خوشحال شدند، گفت: به فرموده معظم له حضور مردم به معنای آن نیست که مردم مشکل ندارند، مردم از گرانی و بیکاری گله مند هستند.

به گزارش هشت دی به نقل از زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین سیداعلا خضری در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی به حقوق همسر اشاره کرد و اظهار داشت: همسر برای همسرش یک نعمت الهی است لذا همسران یکدیگر را معظم و مکرم بدانند.

وی با بیان اینکه برخی ارزش انسان را در جنسیت می بینند، ادامه داد: ارزش انسان در جسم نیست ارزشی که قرآن برای انسان قائل است در روح انسانیت است. برخی از همسران متوجه نیستند قرآن چقدر به یکدیگر بها داده اند و احترام و آبروی یکدیگر را حفظ نمی کنند.

خطیب جمعه منجبل در ادامه با اشاره به علل اصلی طلاق، بیان داشت: عدم آگاهی از مسائل جنسی، خشنونت کلام از و اعتیاد از علل طلاق در بین خانواده ها اشت.

حجت الاسلام خضری، در خطبه دوم نماز جمعه با قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار داشت: مردم به انقلاب وفا دارند و با انگشت اشاره رهبر در سنگرهایی که باید حضور داشته باشند، حاضرند.

وی ضمن گرامیداشت قیام مردم تبریز به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم این شهر اشاره کرد و گفت: ملت مومن، متدین و انقلابی ایران در ۲۲بهمن مشت محکمی بر دهن سلطه گران و ترامپ کوبید.

امام جمعه منجیل با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از حضور مردم در ۲۲ بهمن خوشحال شدند، بیان کرد: به فرموده معظم له حضور مردم به معنای آن نیست که مردم مشکل ندارند، مردم از گرانی و بیکاری گله مند هستند.

حجت الاسلام خضری، با اشاره به معضل بیکاری ادامه داد: بسیاری از خانواده ها مراجعه می کنند و از بیکاری فرزندان خود گلایه دارند.

وی با اشاره به نام گذاری سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل،بیان کرد: بیش از پنج سال است که مقام معظم رهبری به مسأله اقتصاد تاکید دارند مسئولین با اعلام کنند که در عمل چه کرده اند.

خطیب جمعه منجیل، افزود: همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند مردم با یکدیگر قهر نیستند که بحث آشتی ملی مطرح می شود مردم با کسانی که روز عاشورا به وسط خیابان آمدند و با بی حیایی به عاشورا اهانت کردند قهرند.

حجت الاسلام خضری با بیان اینکه دروغ محض است اینکه بگوییم اگر برجام نبود جنگ می شد، خاطرنشان کرد: جنگ واقعی جنگ اقتصادی است و مسئولین باید در این مسیر حرکت کنند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی اسممان را گذاشتم تدبیر و امید باید برای رفع مسائل و مشکلات تدبیر کنیم، گفت: برای رفع مشکلات مردم تدبیر اندیشیده شود.

امام جمعه منجیل از عدم پاسخگویی برخی مدیران گلایه کرد و گفت: وقتی با آقای استاندار تماس می گیرم اگر در جلسه باشد برایم تماس می گیرد، احمدی فرماندار قبلی نیز اینگونه بود، اما برخی مسئولین گوشی خود را پاسخگو نیستند، در حال حاضر من خطیب مردم منجیل هستم باید پیگیر مسائل و مشکلات آنان باشم.

…..

ماسال؛

عده ای با طرح آشتی ملی می‌خواهند جسدمتعفن فتنه را زنده کنند

امام جمعه ماسال در حطبه های نماز جمعه امروز گفت: عده ای می خواهند با طرح موضوع آشتی ملی جسد متعفن فتنه را پس از چندین سال روح تازه ای ببخشند.

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ماسال با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان گفت: عده ای می خواهند با طرح موضوع آشتی ملی جسد متعفن فتنه را پس از چندین سال روح تازه ای ببخشند.
امام جمعه ماسال با طرح این سوال که چه کسانی آشتی ملی را مطرح می‌کنند اظهار داشت: طبق اسناد غیر قابل انکار کسانی این موضوعات را مطرح می‌کنند که در فتنه ۸۸ پادوی رسمی مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل بودند. مگر کشور ما جنگ زده است که بخواهیم موضوع آشتی ملی را مطرح کنیم.
وی افزود: مردم ما با هم متحدند و این اتحاد را در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بیشتر از سالهای قبل نشان دادند. البته که مردم با آنان که در روز عاشورا به تمام مقدسات بی حرمتی کردند قهرند.
حجت الاسلام موسوی ضمن انتقاد از کسانی که فتنه را ناشی از توهم می دانند خاظر نشان کرد: بعد از این همه مدت تازه عده ای آمده اند می گویند این غده چرکین باید برطرف شود و این حرف‌ها ناشی از توهمات است. مگر رهبری نفرمود فتنه خط قرمز ماست؟ چه توهمی؟ اینها می‌خواهند با این حرفها عده ای دزد را مجددا وارد سیستم کنند.
نماینده ولی فقیه در جمیعت هلال احمر گیلان ادامه داد: اگر کسی عالما و عامدا قصد تجاور به خانه و خانواده شما را داشته باشید آیا می روید با متجاوز آشتی کنید؟ نمی روید. مگر آنکه مثل سیب زمینی بی  رگ باشید.
امام جمعه ماسال در خصوص بارش احتمالی برف شدید در ماسال گفت: انشاالله در ماسال مشکل خاصی نخواهیم داشت. هر چند در مناطق بالادست شهرستان برف شدید هست اما تمهیدات صورت گرفته است. از فرماندار و سایر مسئولین زحمت کش شهرستان تشکر می‌کنیم که دائما در سطح شهر حضور دارند و اوضاع را رصد می‌کنند.
وی افزود: مسئولین و دستگاه های مسئول ظرفیت محدودی دارند و باید همکاری و همیاری مردم در این مساله باشد. مردم در مصرف حامل های انرژی دقت بیشتری داشته باشند و خودروها را در پارکینک ها پارک کنند تا در زمان برفروبیِ احتمالی مشکلی ایجاد نشود.

….

رضوانشهر:

کسانی که پیشنهاد آشتی ملی را طرح کردند در لباس پادوی آمریکا و اسراییل ظاهر شدند

امام جمعه رضوانشهر گفت: آنهایی که پیشنهاد «آشتى ملى» می دهند در لباس پادوهاى آمریکا، اسرائیل و انگلیس این مثلث شوم ظاهر شدند.

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین هادی حبیبی در خطبه های این هفته نماز جمعه رضوانشهر با اشاره به سالروز کودتاى انگلیسى سوم اسفند ۱۲۹۹ شمسی، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی اول انگلیسى‏ی ها برای دستیابى بیشتر به منابع ایران، دو مهره وابسته سیاسى و نظامى، سیدضیاءالدین طباطبایى به‏ عنوان چهره سیاسى و رضاخان پهلوى به‏ عنوان چهره نظامى را اجیر کردند.

وی افزود: قبل از کودتا، رضاخان توافق کرد پس از فتح تهران توسط نیروهاى قزاق، مقام نخست‏ وزیرى به سیدضیاءالدین سپرده شود. سوم اسفند ۱۲۹۹ش، قواى قزاق به فرماندهى رضاخان از قزوین به ‏سوى تهران حرکت کردند و بدون هیچگونه مشکل، تهران را تصرف کردند. احمدشاه قاجار از ترس و ناچارى، بدون هیچ مقاومتی، رضاخان را به‏ عنوان فرمانده کل قوا و سیدضیاءالدین طباطبایى را به سمت نخست وزیرى منصوب کرد.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه سید ضیاءالدین پس از دست گرفتن قدرت، شخصیت‏هاى بسیاری از جمله آیت‏الله مدرس را دستگیر و زندانی کرد گفت: پس از مدتی رضاخان وزیر جنگ شد و با حمایت انگلیسى‏ی ها یک به یک پله‏ هاى ترقى را پیمود و به‏ تدریج به محکم کردن مواضع خود مشغول شد. رضاخان به‏ دلیل تابعیت بی چون و چرا از دولت انگلیس و سرکوب جنبش‏هاى آزادیخواهانه مردم ایران، به‏ عنوان حافظ منافع نامشروع انگلیس، مورد حمایت شدید این کشور قرار گرفت. چهار سال بعد به پادشاهى ایران رسید و تا سال ۱۳۲۰ش، مستبدانه از منافع انگلیس در ایران حمایت و حراست کرد اما در جریان جنگ جهانى دوم، به‏ دلیل گرایش رضاخان به آلمان، انگلیس وى را از پادشاهى خلع و تبعید کرد.

حجت الاسلام حبیبی در ادامه با اشاره به روز شهادت شهید محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس اظهار کرد: شهید محلاتی در آستانه ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ اولین کسی بود که خبر پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی را در رادیو ایران به ملت ایران خبر داد. همسر امام پس از شهادت شهید محلاتى به منزل ایشان رفته و فرمودند امام در شهادت دو نفر خیلى گریه کردند؛ یکى آقاى مطهرى و دیگرى آقاى محلاتى بودند. دوازده روز بعد از شهادت، خانواده شهید خدمت امام رسیدند و ایشان فرمودند مثل این‏که من بازویم را از دست داده‏ ام و گریه کردند، و همه، گریه کردند.

وی تأکید کرد: روحانیت همگام با مردم در جبهه ها حضور داشتند و قشر روحانی از اقشار دیگر بیشتر شهید دادند. آمار شهدای روحانی چهار هزار و سیصد و شصت و سه نفر است که ۱۴۳ نفر در سمت فرماندهی، ۱۲۴ آرپیجی زن، ۴۷ شهید طلبه تخریبچی، ۲۸ شهید روحانی اطلاعات و عملیات، ‌۷۲ روحانی شهید غواص و ۲۳ شهید روحانی در حوادث هوایی در زمان جنگ به شهادت رسیدند که یکی از آنها شهید محلاتی بود که همراه تعدادی از نمایندگان و قضات برای بازدید از مناطق عملیاتی رفته بودند که بر اثر حمله هواپیمای دشمن به شهادت رسید.

امام جمعه رضوانشهر با اشاره به مواضع رهبر انقلاب درباره تعبیر «آشتى ملى» اظهار کرد: آنهایی که پیشنهاد «آشتى ملى» می دهند در لباس پادوهاى آمریکا، اسرائیل و انگلیس این مثلث شوم ظاهر شدند. یادمان نرفته فتنه گران ۸۸، هشت ماه با مردم و نظام جنگیدند، بیانیه صادر کردند، اماکن عمومى و خصوصى را آتش زدند، ۲۲ نفر از بهترین فرزندان ملت را به شهادت رساندند. اما به اهداف خودشان که ایجاد تفرقه و جدایی در صفوف آهنین مردم بود نرسیدند و خودشان با ملت قهر کردند.

وی با بیان اینکه امام و امت در جریان فتنه ۸۸ روشنگری کردند و چهره نفاق منافقین جدید آشکار شد گفت: اگر کسانی با ملت بزرگ ایران قهر هستند خودشان بیایند و توبه و با مردم عزیز ما آشتی کنند. دشمنان از اول انقلاب همیشه ما را تهدید می‌کردند و باز هم تهدید می کنند. ولی تا زمانی که قدرت ایمان در بین جوانان ما وجود دارد، دشمن شکست خورده است.

حبیبی ادامه داد: علت این که عده‌ای دم از طرح آشتی ملی می‌زنند این است که اول می خواهند صورت مسئله را پاک کنند و با آن همه فتنه گری و شیطنت و بغی که نسبت به انقلاب و مردم و نظام اسلامی داشتند بدون توبه و عذرخواهی از مردم و رهبری خود را طلبکار هم می دانند. دوم اینکه به دشمنان این پیام دروغ را می دهند که در بین مردم دعوا هست و متحد نیستند و اگر ما را تهدید کنید، موفق خواهید بود. به مردم هم پیام دروغ می دهندکه هوای ما را داشته باشید تا دشمن حمله نکند و جنگ نشود.

وی گفت: مسؤولان مربوطه، تحت هیچ شرایطى شانه از زیر بار مسؤولیت خالى نکنند و همانطور که همیشه خدمت می کنند شبانه روزی در خدمت مردم باشند.

امام جمعه رضوانشهر در پایان گفت: حوادث طبیعی بارش باران و برف و … که پیش می آید هم باید شکر گزار باشیم و هم بخاطر آسیب های احتمالی و قطع گاز و آب و برق، برای اینکه سایر هموطنان ما مشکل نداشته باشند با صرفه‏ جویى ممکن، مسؤولان را در رفع مشکلات و ارائه خدمات به مردم مساعدت و همراهى کنیم.

انزلی؛

طرح آشتی ملی نتیجه ی بی اطلاعی از فضای کشور و اشتباه در محاسبات است / القای توهم سایه جنگ، زاییده ی تصمیم سازی نفوذی ها و برخی مشاوران بی اطلاع است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان با تشکر از مردم ولایتمدار انزلی به منظور حضور در یادواره ۴۱۸ شهید والامقام شهرستان خاطر نشان کرد: از همه ی آحاد مردم، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین جریانات سیاسی که فارغ از گرایش و سلایق سیاسی خود در این مراسم شرکت کردند تشکر می کنم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز کودتا انگلیس در ایران تصریح کرد:  ما تا تاریخ قبل از انقلاب کشور را ندانیم نمی توانیم آثار انقلاب را درک کنیم، امروزه کشور اسلامی ما با تمام عزت و اقتدار در مقابل قدرت های بزرگ ایستاده و همه این افتخارات از برکات انقلاب است.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه در این ۳۸ سال مردم بارها ثابت کرده اند که به صورت همه جانبه پشتیبان رهبری هستند گفت : یک نمونه این تجدید بیعت و پشتیبانی ها در راهپیمایی بزرگ و باشکوه ۲۲ بهمن تحقق یافت و تمام دنیا نیز شاهد آن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: حضور میلیونی مردم که به اعتراف رسانه های خارجی بیشتر از سال گذشته بود مربوط به هیچ جناحی نیست و کسی حق ندارد حضور مردم را به نفع جناح سیاسی خود مصادره کند.

وی با تاکید بر اینکه دغدعه مردم اصل نظام و حفظ نظام اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه است افزود: رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که کسی نباید این حضور مردم را وابسته به جریان خود بداند که اگر اینگونه نشد دچار توهم شده و قطعا آسیب خواهد دید.

امام جمعه انزلی همچنین تحقق این توهم را دلیل سرنگونی امثال بنی صدر بر شمرد و گفت : خیلی ها در طول تاریخ با همین محاسبات دچار اشتباه شدند و از مسیر انقلاب فاصله گرفتند که بنی صدر مصداقی از این تفکر است و دیدید که چه بر سرش آمد.

القای توهم سایه جنگ زاییده ی تصمیم سازی نفوذی ها و برخی مشاوران بی اطلاع است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه ما در اصول و مبانی انقلاب با هیچ کس معامله نمی کنیم تصریح کرد:به فرمایش رهبری مسئولان کشور باید به وظیفه خود نسبت به مردمی که پای نظام ایستاده اند عمل کنند ، گلایه مردم از دستگاه های مختلف کشور وجود دارد و مردم گله مندی دارد فلذا باید مسئولان خلاء ها را برطرف کنند.

وی همچنین به تعبیر عده ای که واژه آشتی ملی را تکرار می کنند نیز اشاره و تاکید کرد: طرح آشتی ملی نتیجه ی بی اطلاعی از فضای کشور و اشتباه در محاسبات بوده و القای توهم سایه ی جنگ زاییده ی تصمیم سازی نفوذی ها و برخی مشاوران بی اطلاع است.

وی همچنین تاکید کرد : این نظام یک نظام مقتدر و بصیر است ، اتکا و توان داخلی ما نیز به فضل پرودگار در کنار نیروی ایمان به نقطه ای رسیده است که بیگانگان از توان ما هراس دارند.

خطیب جمعه انزلی  در بخشی دیگر از سخنان خود به بارش های چند روز اخیر نیز اشاره کرد و افزود: بارش رحمت الهی در سراسر کشور در حال باریدن است ، ان شا الله امیدواریم کمترین آسیب ها را در کشور شاهد باشیم و همه ی مسئولان نیز آمادگی لازم را داشته باشند

مردم در بحران ها به مسئولان کمک کنند

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین خطاب به مردم گفت: مردم در بحران ها به مسئولان کمک کرده و مسئولان نیز از ظرفیت های مردم استفاده کنند و قطعا کمک مردم می تواند در این بحران ها تاثیر گذار باشد.

گفتنی است وی در ابتدا خطبه دوم نیز، به سالروز شهادت شهید محلاتی در اول اسفند ماه سال ۶۷ اشاره و خاطر نشان کرد: باید زندگی و افتخارات این شهید بزرگوار برای مردم بازگو شود، به فرمایش همسر گرامی امام (ره) ، رهبر کبیر انقلاب در سوگ دو روحانی از جمله شهید مطهری و شهید محلاتی بسیار گریستند و وقتی این بزرگوار به شهادت رسید امام خطاب به خانواده شهید گفتند که بازو خود را از دست داده اند فلذا روز شهادت این شهید به عنوان روز روحانیت و دفاع مقدس نام گذاری شده است.

….

چابکسر

مسئولین مشکلات مردم را پشت گوش نیاندازند

امام جمعه چابکسر در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: مسئولین مشکلات مردم را پشت گوش نیاندازند

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها، حجت الاسلام محمود کشاورز در خطبه های نماز جمعه امروز چابکسر پس از توصیه همگان به تقوا و پرهیزگاری گفت: مردم ایران اسلامی باری دیگر با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه دیگری را رقم زدند و موجب شدند تمام معادلات دشمن بهم بخورد.

وی با بیان اینکه  مردم کشورمان به ولایت و خون شهدای انقلاب اسلامی پایبند است،  افزود: با وجود این ملت مقتدر و ولایت شناس ، دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و رجز خوانی آن ها حکم طبل تو خالی را دارد.

مام جمعه چابکسر خطاب به مسئولین استانی و شهرستانی گفت: قدردان این مردم باشید و نسبت به رفع مشکلات مردم توجه بیشتر کنید ، نکند مشکلات مردم را پشت گوش بیاندازید و فکر نکنید مردم بیدار و آگاه نیستند، آنها به خوبی و بیشتر از همه کارهای مسئولین را رصد می کنند.

حجت الاسلام کشاورز ادامه داد: آمریکا باید پس از ۳۷ سال از انقلاب فهمیده باشد که این تحریم ها اثری در این کشور ندارد ، توان موشکی ما به حدی بالاست که کمتر از ۵ دقیقه تلاویو پایتخت اسرائیل را با خاک یکسال می کند.

وی در پایان به ساخت درمانبستر خاتم الانبیاء و مسجد پیامبر اعظم (ع) چابکسر اشاره ای کرد و از خیرین خواست در این راستا همت والایی داشته باشند.

….

رودسر؛

مردم با آنهایی که در سال ۸۸ عکس امام (ره) را پاره کردند، آشتی نخواهند کرد

به گزارش ۸دی به نقل از رودسریها، حجت الاسلام محمدتقی روحانی در خطبه های نماز جمعه امروز رودسر گفت: اولین دشمن خطرناک انسان ، شیطان است و قرآن پر است از تذکرات برای رهایی از این دشمن، شیطان می خواهد شما را از ارزش های دین تان برحذر کند ، به دنبال غفلت شماست تا مورد غضب خداوند قرار بگیرید.

وی ادامه داد: شیطان از ۴ طرف انسان را محاصره کرده است و اگر خدای نکرده به خواب غفلت برویم ، چگونه بیدار شویم و دام شیطان رهایی یابیم، امام معصوم (ع) می فرماید: یکی از راههای جلوگیری از نفوذ شسطان ذکر ادعیه است ، قرائت دعای کمیل و ندبه و زجه زدن ها و ناله زدن ها در پیشگاه خداوند ، این ها را دست کم نگیرید. و دومین راه برای نجات از شیطان سجده به پیشگاه خداوند متعال می باشد.

امام جمعه رودسر افزود: اگر مواظب اعمال مان باشیم ، تهذیب نفس داشته باشیم وقتی می خواهند اعمال مان را محاسبه کنند سربلند هستیم.

حجت الاسلام روحانی به بحث آشتی ملی که چند روزی است در فضای کشور مطرح شده است ، اشاره کرد و گفت: همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند مگر مردم ما باهم قهر هستند که آشتی راه بیندازیم ، آنهایی این موضوع را مطرح کرده اند بدانند مردم با آنهایی که در فتنه ۸۸ بعد از ۸ ماه در روز عاشورا کف و دست زدند ، عکس امام خمینی (ره) را پاره کردند آشتی نخواهند کرد، باید استغفار کنند که استکبار بزرگ جهانی از آنها حمایت کرده بود.

وی در ادامه خطبه های نمازجمعه امروز به مبحث نام گذاری سال پرداخت و اذعان داشت:به روزهای پایانی سال ۹۵ ، سالی که رهبر انقلاب مزین به اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نام گذاری کردند ، می رسیم ، باید مسئولان گزارش دهند در زمینه اقتصاد مقاومتی چه کار کرده اند و چه اقداماتی صورت داده اند.

امام جمعه رودسر در پایان سخنانش به قدرت صنایع موشکی ایران و تلاش دانشمندان ایرانی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور آمریکا حرف هایی زده است و حرف های تکراری که نباید بگذاریم ایران دارای سلاح هسته ای بشود ما باید جلوی پیشرفت صنایع موشکی ایران را بگیریم، دشمن بداند به همت دانشمندان ایرانی بهترین موشک های دنیا را خواهیم ساخت و اگر خطایی از دشمن سر بزند مطمئن باشند موشک های ایران مانند صاعقه بر سرشان فرود خواهد آمد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه