کارشناس فضای مجازی و جنگ نرم:

۸۰ درصد کاربران تلگرام فارسی زبان هستند / مالکان و طراحان تلگرام با صهیونیست ها ارتباط دارند

کارشناس فضای مجازی و جنگ نرم گفت: تلگرام در دنیا جایگاه پایین اما در ایران رتبه اول را دارد و ۸۰ درصد کاربران آن فارسی زبان هستند.

۸۰ درصد کاربران تلگرام فارسی زبان هستند / مالکان و طراحان تلگرام با صهیونیست ها ارتباط دارند

به گزارش ۸دی، جلسه اول سلسله مباحث «سواد فضای مجازی» در حوزه علمیه آیت الله بهجت فومن به همت هیأت محبان فاطمه(س) این شهرستان و همکاری دفتر استانی سازمان سراج در گیلان برگزار شد.

در این جلسه، الیاس ملکی از کارشناسان حوزه فضای مجازی و جنگ نرم ضمن ارائه توضیحاتی در مورد این دوره، بر لزوم ارتقای سواد فضای مجازی در بین جوانان و خصوصا نخبگان و افراد تحصیلکرده تاکید کرد و اظهار داشت: وقتی رهبر معظم انقلاب عرصه فضای مجازی را به میدان جنگ و کار و زار فکری تشبیه می کنند، طبیعتا سربازان و افسران این میدان باید تحت آموزشهای تخصصی در این زمینه قرار گیرند و با دانش و مهارت وارد این کاروزار شوند.

دبیر دفتر سراج شهرستان ماسال ضمن اشاره به نفوذ ۸۰ درصدی تلگرام در بین فعالان مجازی افزود: تلگرام در دنیای اینترنت جایگاه بسیار پایینی دارد اما در ایران دارای رتبه اول است و بیش از ۸۰ درصد کاربران این نرم افزار را فارسی زبانان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به ارتباطات نزدیک مالکان و طراحان تلگرام با صهیونیستها گفت: اینکه چطور چنین نرم افزاری به سرعت در کشور رشد می کند و برنامه مشخصی برای مقابله با آسیبهای این نوع نرم افزارها تدوین نمی شود از نکات عجیبی است که باید مسئولین به این امر توجه کنند.

ملکی افزود: رویکرد ما در قبال فضای مجازی نه خوشبینانه است و نه بدبینانه. بلکه با این فضا باید با رویکرد واقع بینانه برخورد کرد و  آموزش سواد فضای مجازی را در جامعه بصورت جهادی دنبال کرد.

وی گفت: سواد فضای مجازی به فرد آموزش می‌دهد که با شناخت ابزارهای پیام رسان، هویت و سیاست‌های آن، پیام‌های منتقل شده را با دقت مورد حلاجی قرار دهند و در صورت مفید و کاربردی بودن، مورد استفاده و یا پذیرش قرار دهند.

این کارشناس جنگ نرم با اشاره به مقاله” انفجار اطلاعات” از شهید اوینی گفت: شهید مرتضی آوینی عصرِ اطلاعات را نه تنها به ضرر ما بلکه به سود ما می دانست و معتقد بود”باید در رو به رو شدن با واقعیت، به اندازه کافی جرئت و شجاعت داشت”.(۱)

پی نوشت:
(۱):مقاله “انفجار اطلاعات” از شهید آوینی:
http://www.aviny.com/article/aviny/Chapters/EnfejareEttelaat.aspx

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه