کارشناس هواشناسی گیلان:

تمرکز بارش‌ها در شرق و مرکز استان است/میزان بارش به اندازه برف اخیر خواهد بود

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به آغاز بارش برف در گیلان از سمت شهرستان آستارا گفت: روز جمعه شاهد افزایش بارش برف خواهیم بود و میزان بارش برف نیز به اندازه بارش برف اخیر است.

تمرکز بارش‌ها در شرق و مرکز استان است/میزان بارش به اندازه برف اخیر خواهد بود

به گزارش ۸دی، علی محجوب در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌خبر؛ بابیان اینکه بارش برف طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده ساعت ۱۸:۳۰ در آستارا آغازشده است اظهار داشت: بارش برف در شهرستان آستارا از ساعات قبل آغازشده و شدت بارندگی در سواحل بندر کیاشهر از ساعت ۲۳ تشدید شد.

مسئول مرکز کاوش‌های جوی و رادار هواشناسی کیاشهر با اذعان به اینکه از صبح فردا شاهد افزایش شدت بارش برف خواهیم بود گفت: میزان بارش در مناطق مرکزی و شرقی استان بیشتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه تا ساعات آینده شاهد افزایش ابر، وزش باد و بارش مخلوط برف و باران و درنهایت برف خواهیم بود افزود: در روز جمعه شاهد آسمانی ابری و مه‌آلود، بارش برف در اکثر نقاط استان و وزش باد (در برخی نقاط شدید و خیلی شدید) و کاهش دما خواهیم داشت.

محجوب بابیان اینکه در روز شنبه مناطق غربی استان گیلان نیمه‌ابری بوده و به‌تدریج صاف می‌شود گفت: بارش برف در مناطق مرکزی و شرقی در روز شنبه به‌تدریج کاهش می‌یابد.

وی با اعلام اینکه تمرکز بارش‌ها بر روی مناطق مرکزی و شرقی استان خواهد بود افزود: از ساعات پایانی روز شنبه تا اواسط هفته آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، همراه با یخبندان سراسری را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی گیلان در پاسخ به میزان بارش احتمالی برف گفت: بارش متغیرترین پارامتر جوی هست که بسته مکان و زمان تفاوت دارد ولی پیش‌بینی می‌شود که میزان بارش برف به‌اندازه بارش برف اخیر و شاید کمتر باشد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه