روز شمار تاریخ ترور در ایران / 28 بهمن؛

ترور و شهاد ۳۲ نفر توسط منافقین / ۲۸ بهمن هم لکه دار شد

۲۸ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور و شهاد ۳۲ نفر توسط منافقین / ۲۸ بهمن هم لکه دار شد

به گزارش هشت دی، ۲۸ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۶۷ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

نادر تیمورزاده در سال ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۵۷ در حالی که سرباز وظیفه بود بوسیله گروهک تروریستی منافقین در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حشمت الله رحمان پور ۲۷ مهر ماه ۱۳۳۴ شمسی در استان تهران متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۵۷ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سبزعلی رضایی ۷ اردیبهشت ماه ۷ اردیبهشت ماه ۱۲۸۷ در کرمانشاه متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۵۸ در سرپلذهاب بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

صالح سعدالله شمس الدین در سال ۱۳۳۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیدمحمدتقی مخزن موسوی سوم خرداد ماه ۱۳۴۷ در استان گیلان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۱ در رودبار بوسیله گروهک تروریستی منافقین در حالی که پاسدار بود ترور شدو به شهادت رسید.

محمد آذری پناه ۲۰ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۱ در جوانرود بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نبی الله ترک ۹ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان همدان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ماه ۱۳۶۱ در ارومیه بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عوض قربانی یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمشید کرباسچی ۵ تیر ماه ۱۴۴۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مسعود گلخطیر ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۲ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ بهم نماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباسعلی ملکی فرادنبه ۹ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجید همتی ۵ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا براتی یکم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود بوسیله گروهک تروریستی منافقین در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صفرعلی شیردلی ۶ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیسی خانی ۱۸ تیر ماه ۱۳۴۱ در روستای بیجار باغ لاهیجان استان گیلان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در تشکاش مریوان به دست گروه تروریستی دموکرات در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر جلالی ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان فارس متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که کادر ارتش بود بوسیله  گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن حاجی پور خبیصی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۱۷ آذر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عباس دهقانی اسکذری یکم اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان یزد متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مقصود سلیبنی ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق دیوارگر یکم مهر ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۳ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

بهروز لایقی قلعه سوخته ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۳ در لردگان در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز مختاری یکم خرداد ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عیسی شریفی ریگی هفتم تیر ماه ۱۳۳۵ در استان چهار محال و بختیاری متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در لردگان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین شریف زاده ۱۰ مرداد ماه ۱۳۳۷ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ در تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمد ابوطالبی ۱۸ فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ در تهران در حالی که سرباز وظیفه بود بوسیله گروهک تروریستی منافقین در ترمینال فیاضبخش در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

اکبر صادقی اهری ۲۰ شهریو رماه ۱۳۱۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ در تبریز بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

سید حسن موسوی ۱۶ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی دهباشی هشتم تیر ماه ۱۳۱۲ متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ در سراوان بوسیله گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

برات قدسیان ۵ تیر ماه ۱۳۲۱ متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۴ در سراوان بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

اکبر عطایی فر ۱۲ خرداد ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۶ در تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

حسین محمدیان چایخانسر ۲۲ مرداد ماه ۱۳۴۷ در استان گیلان متلود شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۷ در حالی که پاسدار انقلاب بود بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ابوالحسن رمضان زاده در سال ۱۳۴۵ در استان گیلان متولد شد و ۲۸ بهمن ماه ۱۳۶۷ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه