باشگاه‌ها کار تیم ملی را هم خراب کردند!

سقوط آزاد فوتبال ایران در رنکینگ AFC

آخرین رنکینگ فنی فوتبال آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که طی آن فوتبال کشورمان از رده ۴ آسیا به رده هشتم سقوط کرده است.

سقوط آزاد فوتبال ایران در رنکینگ AFC

به گزارش ۸دی، آخرین رنکینگ فنی فوتبال آسیا از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که طی آن فوتبال کشورمان از رده ۴ آسیا به رده هشتم سقوط کرده است.

در این رنکینگ که مجموع عملکرد کشورها در رده باشگاهی (۴ سال اخیر) و ملی محاسبه می شود، فوتبال ایران در رده ملی هر ۱۰ امتیاز کامل را کسب کرده و از این لحاظ تیم اول آسیا محسوب می شود اما عملکرد ضعیف باشگاه‌های ایرانی طی ۴ سال اخیر باعث شده است تا فوتبال ایران در آخرین رنکینگ AFC تا ۴ رده سقوط کند.

گفتنی است عملکرد باشگاه‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا بسیار اهمیت دارد و در صورتی که طبق روال سالهای اخیر روند ضعیف نمایندگان باشگاهی ایران در فصل ۲۰۱۷ لیگ قهرمانان آسیا نیز همچنان ادامه داشته باشد و فوتبال ایران با سقوط دوباره در رنکینگ مواجه شود، از تعداد سهمیه های کشورمان این بار کاسته خواهد شد. هرچند که در صورت باقی ماندن در رده هشتم نیز ۲ سهمیه مستقیم و ۲ سهمیه پلی آف (از دور اول این مرحله) نصیب باشگاه های ایرانی خواهد شد.

در این رده بندی امتیاز ایران از ۷۸ به ۵۹ کاهش پیدا کرده و جالب این که امارات با ۹۶ امتیاز به جای کره جنوبی صدر جدول را از آن خود خواهد کرد.

البته پیش از این عملکرد ملی ۳۰ درصد و باشگاهی ۷۰ درصد در این رنکینگ تاثیرگذار بود که از سال ۲۰۱۷ و محاسبه ۱۰ درصد برای بخش ملی و ۹۰ درصد برای بخش باشگاهی موجب شده که فوتبال ایران با وجود کسب امتیاز کامل ملی با این سقوط آزاد در رنکینگ AFC  مواجه شود.

گفتنی است صدرنشینی ایران در رنکینگ فیفا در ۴ سال اخیر موجب شده تا در این بخش امتیاز کامل به فوتبال ایران تعلق بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه