نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

عاق همسر مانند عاق والدین مانع رسیدن به بهشت می شود / بسیاری از طلاق ها در اثر ظلم مردان به زنان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: عاق همسر مانند عاق والدین مانع رسیدن به بهشت میشود و بسیاری از طلاقها به خاطر ظلم مردان به زنان رخ میدهد.

عاق همسر مانند عاق والدین مانع رسیدن به بهشت می شود / بسیاری از طلاق ها در اثر ظلم مردان به زنان است

به گزارش هشت دی، مراسم ویژه ی دهه ی اول فاطمیه امروز در دانشگاه پیام نور رشت با حضور روئسا، پرسنل و دانشجویان دانشگاه پیام نور استان و مرکز  رشت با سخنرانی آیت الله احمد پروایی نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

پروایی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: پیغمبر بزرگوار اسلام، مبلغ رسالت پروردگار بوده و علی و اولاد علی (ع) به همراه بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) در مسیر آن قرار گرفته اند.

پروایی با بیان این که این بزرگواران مَلِک های فضایی نبوده اند گفت: آنان موجود فضایی شدند زیرا از فرش به عرش رسیده اند لذا ظرف وجودشان پذیرای  نزول وحی شده است.

نماینده ی مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر می خواهیم به معراج برسیم باید عبد خالص خدا باشیم افزود: عزت از آن خداوند تبارک و تعالی است لذا عزتی که امروز حضرت زهرا (س) و دیگر اهل بیت (ع) دارا هستند  به اذن خدا سر تا سر عالم از آفریقا گرفته تا آسیا را فراگرفته است.

پروایی با اشاره به این که خداوند اراده کرده که پیغمبر(ص) و اهل بیت طاهرینش عزیز باشند تصریح کرد: خداوند اراده کرده که رضایت، خشم و غضب فاطمه الزهرا (س) رضایت، خشم و غضب باری تعالی باشد که این نشانه ی عظمت شخصیت وجودی صدیقه ی طاهره(س) است.

نماینده ی مردم گیلان در خبرگان رهبری یادآور شد: نقص بر پیغمبر (ص) و اهل بیت بزرگوارش  معنی ندارد.

وی در تبیین این موضوع گفت: اگر مسئولین و هر شخصی با نام دین بد عمل کردند و حقوق نجومی گرفتند ،نقص شخصی فرد است زیرا این افراد به دستورات دین به درستی عمل نکرده اند و پیرو راستین آن نبوده اند.

پروایی ادامه داد: جای تاسف است  که اگر دانشجویی نقدی کند طرد می شود و دیگر خبری از استخدام او نخواهد بود.

نماینده ی مردم گیلان در خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشجویان باید قدر خود را بدانند  تصریح کرد: در آخرت بیشترین حسرتها به خاطر از دست دادن فرصتهاست.

پروایی با تاکید به اینکه باید به حرف دو قشر طلاب و پزشکان همیشه اعتماد کرد یاد آور شد: اسلام انسان را به پاکی دعوت می کند و شیطان پرستی به نجاست خواری دعوت می کند. چگونه است که از دعوت به پاکی گریزان می شویم؟

نماینده ی مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انفاق حضرت زهرا(س) در شب عروسی خود اظهار داشت: با توجه به دستورات دینی اگر آنچه را که دوست دارید در راه خدا تقدیم  کنید انفاق را به عمل آوردید.

پروایی به نقل از روایتی گفت: پیامبر(ص) حضرت صدیقه ی طاهره را فاطمه ی زهرا خطاب می کردند زیرا می فرمودند ” هنگامی که حضرت زهرا (س) به نماز می ایستد مانند ستارگانی که از آسمان به زمین می درخشد، از زمین به آسمان درخشان است.”

وی با اشاره به آیات سوره ی مبارکه ی رحمن که در آن آمده است “خداوند دو دریا را به هم متصل کرده است” گفت: خداوند حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) را به هم متصل کرد.

پروایی خاطر نشان کرد: در آیین مقدس اسلامی تاکید شده که دخترانتان را به عقد انسانهای خوب درآورید تا به آنها ظلم نکنند.

وی با اشاره به این که عاق همسر نیز مانند عاق والدین مانع رسیدن بوی بهشت می شود تصریح کرد: بسیاری از طلاقها به خاطر ظلم مردان به زنان انجام می شود که این مطلب قابل تامل است و باید برای رهایی آن در انتخاب دقت کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه