گزارش سایت صهیونیستی از هدف سفر ظریف به مسکو

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و همتای سوری اش ولید معلم با هم و در یک هواپیما به مسکو سفر کردند و مستقیما به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رفته اند .

گزارش سایت صهیونیستی از هدف سفر ظریف به مسکو

به گزارش ۸دی نیوز، وب سایت صهیونیستی دبکا در خصوص سفر وزیر امور خارجه کشورمان به مسکو نوشت: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و همتای سوری اش «ولید معلم» با هم و در یک هواپیما به مسکو سفر کرده و مستقیما به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رفته اند.

ظریف بعد از مشاوره با بشار اسد وسعی برای تشکیل حکومت در بیروت به مسکو سفر کرد.

این سایت نزدیک به موساد اسرئیل افزود: این سفر غافلگیرکننده دیپلماتیک ایران بعد از آن حاصل شد که بشار اسد با طرح پیشنهادی ایران موافقت کرد و ایران می خواهد این طرح را در کنفرانس ژنو ۲ مطرح کند و هردو وزیر به روسیه سفر کردند تاامضای  پوتین برطرح پیشنهادی ایران  را بگیرند.

  این سایت صهیونیستی با اشاره به مفاد این طرح افزود: این طرح چهار بند اساسی دارد:

۱. ازآنجا که نظام سوریه و معارضان سوری بعد از سه سال درگیری، امید به هر گونه راه حل نظامی را از دست داده اند باید دنبال راهکار سیاسی و طی مراحلی باشند.

۲. برقراری آتش بس و استمرار آن “که طی دو ماه گذشته در نواحی زیادی از سوریه  برقرار بود”.

۳. بازکردن راههای ایمن برای رساندن دارو و غذا و موارد مورد نیاز مردم به دلیل سرمای زمستان در مناطق محاصره شده.

۴. گروههای مسلح وابسته به القاعده ازتمامی مفاد این توافقنامه خارج اند و باید طی یک عملیات مشترک بین نیروهای نظامی و معارضان مسلح القاعده را از سوریه خارج کرد.

 Russyrian_1722466f

دبکا اضافه کرده است: در این سفر وزیر خارجه ایران تصمیم گرفت که با پوتین طرح  ایران در رابطه با ایجاد استقرار سیاسی در لبنان با همکاری حزب الله  را درمیان بگذارد.

 این نقشه راه به این گونه است که حکومت لبنان باید مورد توافق همه گروه های لبنانی باشد (از مجموع ۲۴ وزیر تشکیل هنده کابینه، هشت وزیراز سوی حزب الله و هشت وزیر نیز از گروههای دیگر) و حق وتو برای همه گروههای سیاسی لبنان در نظر گرفته شود.

 186597718

بنابر گزارش سایت  دبکا، ابتدا تلاش های دیپلماتیک صورت گرفته از سوی مسئولان ایرانی برای رسیدن به توافق با رایزنی رهبران و روسای جمهور منطقه مانند اسد و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نوری مالکی نخست وزیر عراق صورت می گیرد و بعد از آن این طرح ها به رئیس جمهور روسیه عرضه خواهد شد تا بعد از مذاکرات نهای با روسی ها، سرگئی لاوروف جهت نهایی شدن طرح مستندات را به اوباما رئیس جمهور امریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور ارائه دهد./ جام

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه