امام جمعه انزلی در دیدار جمعی از حامیان دولت:

همه باید مرز خود را با فتنه مشخص کنیم/نگذارید برخی از نام شما بهره برداری کنند

امام جمعه انزلی گفت: همه باید مرز خود با فتنه را مشخص کنیم، اگر فردی کل نظام را زیر سوال ببرد بخاطر سابقه خوب قابل بخشش نیست.

همه باید مرز خود را با فتنه مشخص کنیم/نگذارید برخی از نام شما بهره برداری کنند

به گزارش ۸دی به نقل از افق انزلی، جمعی از حامیان دولت تدبیر و امید در انزلی با حجت الاسلام و المسلمین عبدالجواد شمس الدین امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

امام جمعه بندر انزلی در این دیدار با تاکید بر اینکه فارغ از جناح های سیاسی برای تمامی دوست داران نظام ارزش و احترام قائل است تصریح کرد: با افراط و تفریط از هر طرفی مخالف هستیم ، آنچه در جامعه اتفاق می افتد در هر طرف از جناح های سیاسی صد درصد مورد تایید نیست.

شمس الدین با بیان اینکه در رعایت خطوط قرمز و تعیین مرزبندی ها با کسی تعارفی نداریم خاطر نشان کرد: ما همه ی دوستداران نظام، امام، آرمان های امام و رهبری و رعایت کنندگان خط قرمزها را انقلابی و ولایتمدار می دانیم اما اگر کسی خط قرمزها را رعایت نکرد نمی توان به او لقب ولایتمدار داد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه هیچ کس حق ندارد مانع اظهار نظرهای قانونی شود افزود: ضرورت فعالیت حامیان دولت را تایید می کنم ، شما نیز اگر حرفی دارید می توانید بگویید اما مواظب باشید شور سیاسی مورد سوء استفاده ی سیاسی قرار نگیرد.

امام جمعه بندر انزلی در ادامه این دیدار تاکید کرد: همه ی ما انقلاب را قبول داریم و این بسیار مهم است ، رهبری را دوست داشتن یک امر تحکمی نیست و حتی این روش مورد تایید رهبری نیز نیست و نخواهد بود ، ولایت پذیری بر اساس درک و معرفت نسبی است.

 شمس الدین با اشاره به یاران امیرالمونین (ع) نیز گفت: در اصحاب ایشان افرادی مثل مالک و عمار حضور داشتند و بارها حضرت علی بر وصف شجاعت های آنان سخن گفت اما در عین حال افراد عادی نیز بودند که حضرت به آنان علاقه داشت هر چند که جز برترین ها نبودند ، بر این مبنا است که در دایره وسیع ولایتمداران خیلی ها قرار می گیرند.

*کهنه کاران سیاسی می خواهند برداشت سیاسی خود را از شما داشته باشند

وی همچنین خطاب به اعضا جلسه اظهار کرد: ما به شما تردیدی نداریم ، شما نیز به خود تردید راه ندهید و بدانید تنها اختلاف نظرهایی است که باید برطرف شود و می توان در خصوص موضوعات بسیاری جز خطوط قرمزها بحث و گفت و گو کرد.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه دیدگاه من نسبت به شما جوانان متفاوت با دیدگاهم نسبت به کهنه کاران سیاسی جناح شما است خاطر نشان کرد : در میان شما نیروهایی هستند که با انگیزه و اخلاص خدمت می کنند ، اختلافات در فروع است و تنها لازمه ی بر طرف کردن آن صحبت کردن هاست ، اما با این وجود بدانید که کهنه کاران سیاسی عموماً می خواهند برداشت سیاسی خود را از شما داشته باشند و فقط زمان انتخابات می توان آنان را دید.

 حجت الاسلام شمس الدین همچنین به موضوع انتخابات آتی نیز اشاره و افزود: نزدیک انتخابات کرکره ها را بالا دادن کار درستی نیست که اعتقاد داشته باشیم که اگر بردیم به سراغ تقسیم سمت ها می رویم و اگر باختیم تا انتخابات بعدی کرکره ها را پایین می کشیم، کرکره انقلابی ها نباید فقط در زمان انتخابات بالا رود.

شما را هم به عنوان فرزندان انقلاب دوست داریم / همه باید مرز خود با فتنه را مشخص کنیم

وی با بیان اینکه شما را هم به عنوان فرزندان انقلاب دوست داریم اظهار کرد: ما همه ی شما را فرزندان انقلاب می دانیم شاید حرف ها دیگری در دو طرف شنیده شود اما باید قبول کنیم که همه ی افراد یک جور نیستند ولی بالاخره ظهور و بروزها مهم است، برخی رفتارها در دو طرف پسندیده نبود ، باید در جواب دادن ها و بحث ها به روش نیکو اقدام شود.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه به فرمایش امام میزان حال فعلی افراد است تاکید کرد: همه باید مرز خود با فتنه را مشخص کنیم ، اگر خانواده شهیدی کل نظام را زیر سوال ببرد دیگر نمی توان به دلیل سابقه اش او را بخشید و در نتیجه قطعاً با تمامی گذشته اش کنار گذاشته می شود.

 حجت الاسلام شمس الدین به موضوع فتنه و خطوط قرمزها نیز اشاره و افزود : شاید شما به لحاظ دیدگاه اهل مرگ بر گفتن ها نباشید اما همین که بگویید فتنه ای را که به نظام خسارت های فراوانی زده است را قبول ندارید کفایت می کند ، نگذارید از نام های شما برخی ها بهره برداری های خود را ببرند فلذا کسانی هستند که می خواهند از عنوان جوانان حامی دولت سوء استفاده کنند شما باید استقلال خود را حفظ کنید.

*اگر در نماز جمعه انتقادی می کنم به نفع نظام و دولت است / من واقعاً امیدوارم که فرماندار جدید خلاهای گذشته را پر کند

وی با اشاره به نقدهای خود در خطبه های نماز جمعه نیز گفت : اگر انتقادی می کنم به نفع نظام و دولت است ، نقدهایی نیز اگر بوده در راستای بیانات رهبری است و در عین حال اگر ایشان حمایت می کنند ما نیز تکلیف به حمایت داریم.

امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه اکنون از وجود فرمانداری ولایی ، مؤمن و انقلابی در انزلی بهره مند هستیم خاطر نشان کرد : کارهای فراوانی داریم من واقعاً امیدوار هستم که فرماندار جدید شهرستان خلا های گذشته را پر کند و از شما که جوانان حامی دولت هستید می خواهم از این فرصت استفاده کرده و شرایطی ایجاد کنید که کار و مشکلات مردم برطرف شود .

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد: کارهای ظاهری دردی را دوا نمی کند ، باید به فرماندار جدید کمک کرد تا إن شاء الله با کمک دیگر مسئولان و عموم مردم خلا ها را بر طرف کنیم.

*جوانان باید به عرصه ها بیایند ، اعتماد جوانان باید جلب شود

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه بارها به دلیل عدم استفاده از جوانان به دولت انتقاد کرده ام خاطر نشان کرد: بنده این اعتراض را به جناب استاندار هم منتقل کرده و از او خواسته ام به این موضوع توجه داشته باشد ، جوانان باید به عرصه ها بیایند ، اعتماد جوانان باید جلب شود ، حداقل امیدواریم که آقای فرماندار کاری بکنند.

وی در ادامه متذکر شد: متاسفانه در حضور دو ساله ی خود در شهرستان شاهد بودم که جوانان شهر پراکنده اند، هر چقدر نیز تلاش کردیم اتحاد بین آنان محقق نشد اما شما نیز تلاش کنید ، خودتان باشید ، شما جوانان نباید اجازه دهید که از نام عنوان شما کسی سوء استفاده کند.

امام جمعه بندر انزلی در پایان با بیان اینکه جذب حداکثری از موارد مورد تایید و تاکید رهبری است گفت: این دیدگاه رهبری نیست که کسی از نظام ترد شوند ، همه خطاهایی دارند و معتقدیم که همه باید کمک کرده و از امور تنش زا گذشت کنیم.

گفتنی است پیش از سخنان امام جمعه بندرانزلی نمایندگان حامیان دولت در انزلی با بیان اینکه فتنه خط قرمز ما نیز است به موضوعاتی از قبیل حفظ وحدت ، نقد منصفانه، عدم جدایی و پرهیز از دو دستگی ها ،عدم کنار گذاشتن ها با برجسب هایی چون اصلاح طلبی اصولگرایی و یا اعتدال ، ولایت پذیری و یکسان بودن اهداف هر دو جناح سیاسی و حفظ فضای گفتمان ، صلح و دوستی در بین همه ی جناح ها اشاره کردند.

نمایندگان حامی دولت در انزلی همچنین هدف از برگزاری مراسم هفته گذشته خود را نیز حفظ و یادآوری دستاوردهای انقلاب در دولت و ایجاد شور سیاسی برشمردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه