روز شمار تاریخ ترور در ایران / 26 بهمن؛

قتل ۲۹ نفر در ۲۶ بهمن توسط منافقین / بمب گذاری در میدان ولی عصر (عج) تهران

مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

قتل ۲۹ نفر در ۲۶ بهمن توسط منافقین / بمب گذاری در میدان ولی عصر (عج) تهران

به گزارش هشت دی، ۲۶ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۹ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

سید احمدی آقامیری هشتم دی ماه ۱۳۱۵ در استان تهران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۷ در حالی که روحانی بود در مسجد ولی عصر (عج) تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

مجید بیاتی یکم  بهمن ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۷ در شمیران نوی تهران در حالی که آهنگر و جوشکار بود بوسیله  گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسفعلی ممتازی یکم فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۷ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

پرویز پاکدامنی فریمانی ۱۵ دی ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۷ در میدان ولی عصر تهران بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

غلامحسین جانباز ۲۴ تیر ماه ۱۳۳۳ در استان فارس متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۷ بوسیله گروهک تروریستی منافقین در تبریز ترور شد و به شهادت رسید.

صفر رزم ۷ بهمن ماه ۱۳۴۷ در استان خوزستان متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۸ در اندیمشک بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قاسم علی مسیبی درچه ۱۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۸ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غفور نمازی ۱۸ تیر ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۸ بوسیله گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدطاهر اسلامی پنجم خرداد ماه ۱۳۳۱ در استان مرکزی متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در ایلام بوسیله  گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز مراد انگشتان هفتم شهریور ماه ۱۳۳۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سیدمحسن حسینی یکم اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۲۶ همن ماه ۱۳۶۰ در خیابان هاشمی تهران بوسیله  گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۰ شمسی، یکی از فارغ التحصیلان ایرانی و گیلانی رشته کشاورزی آمریکا در تهران ترور شد. بیژن (جواد) سلمانی آرمیده در سال ۱۳۳۳ در رشت متولد شد و ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در نازی آباد تهران توسط منافقین ترور شد و به شهادت رسید. شهید جواد سلمانی فارغ التحصیل رشته کشاورزی از آمریکا بود.

بهزاد شهسواری دوم مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان اردبیل متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر آیتی سجزی یکم تیر ماه ۱۳۳۹ در استان اصفهان متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر ابراهیم زاده در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان اسفندیاری یکم اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا اسماعیل پور ۹ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان قم متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسدالله اعلا سوم خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل درستان ۱۶ تیر ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی ذبیح شعبانلو ۱۰ تیر ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در زنجیر آباد میاندوآب بوسیله گروه تروریستی کوموله در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طاهر حبیبی یکم اردیبهشت ماه ۱۳۲۴ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد تقی کلاولی یکم فروردین ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز روحانی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

طاهر نوبخت قره شیران ۲۱ تیر ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و  ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۵ در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی محمد مدرس یکم دی ماه ۱۳۴۴ در استان فارس متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در جاده ایرانشهر – چابهار ترور شد و به شهادت رسید.

لقمان فتح الهی سوم مرداد ماه ۱۳۵۳ در کردستان متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۷۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد صالحی یکم فروردین ماه ۱۳۶۰ متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۷۹ در مینوآب تربت جام توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

کرامت بیدمشکی ۲۶ بهمن ماه ۱۳۷۹ در جرفت توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

گرگعلی داود ۳۱ شهریور ۱۳۶۰ متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۰ در گزیگ بیرجند بوسیله گروهک تروریستی منافقین ترور شد به شهادت رسید.

علی اکبر قربانی دوم فروردین ماه ۱۳۵۷ متولد شد و ۲۶ بهمن ماه ۱۳۸۰ در بیرجند توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه