سخنگوی شورای صنفی نمایش خبر داد؛

۱۲ فیلم متقاضی اکران نوروزی مشخص شدند

شورای صنفی نمایش، پیشنهاد ۱۲ فیلم را برای درخواست اکران در برنامه نوروزی سینماها تایید کرد.

۱۲ فیلم متقاضی اکران نوروزی مشخص شدند
به گزارش ۸دی، سخنگوی شورای صنفی نمایش ـ درباره جزییات جلسه دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه این شورا بیان کرد: فیلم‌هایی که برای اکران نوروزی ۹۶ پیشنهاد خود را ارائه کرده و در جلسه امروز شورا بررسی شدند، ۱۲ عنوان هستند که برای ثبت قرارداد نهایی آن‌ها وجود پروانه نمایش الزامی است.

او گفت: در حال حاضر فیلم «خوب، بد، جلف» به کارگردانی پیمان قاسمخانی به عنوان اولین فیلم اکران نوروزی مشخص است و ۱۲ فیلم دیگری که پیشنهاد آن‌ها ارائه شده شامل «گشت ۲»، «ماجرای نیمروز»، «هاری»، «یک روز بخصوص»، «رگ خواب»، «سه بیگانه»، «زرد»، «بدون تاریخ، بدون امضاء»، «فراری»، «آشوب»، «آباجان» و «کارگر ساده نیازمندیم» می‌شود.

فرجی تاکید کرد: هر کدام از این فیلم‌ها که از طریق پخش‌کننده با سینماداران به توافق برسند، باید قرارداد خود را به همراه پروانه نمایش ارائه کنند تا قرارداد اکران آن‌ها در نوروز ثبت شود.

به گفته وی، یک سری فیلم‌ها هم در فهرست ارائه شده بودند که از نظر شورا مباحثی دارند و قابل بررسی برای اکران نوروزی نبودند، با این حال حدود ۲۰ فیلم برای اکران نوروزی درخواست داده بودند که از این بین  ۱۲ فیلم طبق نظر شورا و با حضور نمایندگان صنوف مشخص شدند.

فرجی اضافه کرد: در این جلسه مصوب شد که سرگروه‌های سال آینده هم طبق سرگروه‌های سینمایی سال ۹۵ باشند که شامل سینماهای آزادی، کورش، زندگی، ماندانا، استقلال و آفریقا می‌شوند.

 اسامی این ۱۲ فیلم در حالی از سوی شورا اعلام شده و نشانی از «قاتل اهلی» کیمیایی نیست که تهیه‌کننده این فیلم از ارائه درخواست خود برای نمایش این فیلم در نوروز خبر داده بود.

  انتهای پیام/

منبع: صبا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه