عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با 8دی:

عملکرد بانکها ضد مستضعفین و به نفع سرمایه داران است/ بانکها ریشه همه مفاسد اقتصادی هستند

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس ریشه مفاسد اقتصادی را بانکها دانست و گفت: بانکها به نفع مستکبرین و به ضرر مستضعفین کار می کنند.

عملکرد بانکها ضد مستضعفین و به نفع سرمایه داران است/ بانکها ریشه همه مفاسد اقتصادی هستند

به گزارش ۸دی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ریشه مفاسد اقتصادی را در بانک ها عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر بانک های کشور به نفع مستکبرین و به ضرر مستضعفین است.
جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار ۸دی، فعالیت بانک ها را در تقابل با نیاز های ملت ایرن برشمرد و اظهار داشت: ما هر مفسده اقتصادی که در کشور داریم، ریشه آنها وقتی مورد بررسی قرار می گیرد مربوط به بانک ها می شود.
وی سیستم بانکی را مستلزم ایجاد تغییرات اساسی در بدنه و ساختارهایش دانست و افزود: بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب که عمرش به ۳۸ سال می رسد باید تغییری در نظام بانکی ما پیش بیاید.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در مدیریت بانک ها دچار ضعف های بسیاری هستیم، گفت: اینکه بانک های ما اسلامی نیست در جای خود ما حتی جلوی تخلفات بانکی را هم نگرفته ایم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات جلس با تاکید بر اینکه باید فعالیت بانکها مورد بررسی قرار گیرد، اظهار کرد: هنوز روزهای زیادی از پایان سال مانده است اما سیستم ارائه وام بانک ها را بسته اند اما در همین شرایط برخی از افراد سود جو وام هایی با مبالغ ۵۰۰ میلیارد تومان و غیره دریافت کرده اند.
کوچکی نژاد سودجویی برخی از اشخاص را یکی از بزرگترین ضعف های نظام بانکی عنوان کرد و گفت: باندبازی در بانک ها وام ها را به سمت برخی از افراد هدایت کرده است و با رشوه و از این دست قبیل مسایل خیلی ها از بان که سود جویی می کنند.
وی خواستار ایجاد تغییرات اساسی توسط دولت برای بانک ها شد و گفت: دولت باید فکری به حال بانک ها کند و روشی که در حال حاضر بانک ها در پیش گرفته اند به هیچ وجه مناسب برای ملت ایران نیست.
نماینده مردم رشت در مجلس از سیاست های پولی و مالی در بانک ها به شدت انتقاد کرد و متذکر شد: در کشور ما بانک ها اکنون بر ضد مستضعفان و به نفع مستکبران در حال حرکت هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه