عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب گیلان:

برخی مسئولان دغدغه های پست و کوچک را جایگزین دغدغه های انقلابی کرده اند

عضو جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گیلان گفت: مجلس و دولت برای کنسرت وقت میگذارند و دغدغه های پست و کوچک جایگزین دغدغه های انقلابی شده است.

برخی مسئولان دغدغه های پست و کوچک را جایگزین دغدغه های انقلابی کرده اند

علی محمد جلوه شامگاه یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ۸دی با تأکید بر وفاق اصولگرایان در جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار داشت: با توجه به تلخی های دوره های گذشته، بسیاری از نیروهای وفادار به انقلاب دغدغه داشتند حرکتی به نفع جریان انقلاب شکل بگیرد.

وی افزود: حماسه امام حسین (ع) یک حماسه دو بخشی و بخش اول آن جهاد و شهادت است که در آن همه یاران امام(ع) عالی و ۲۰ شدند و بخش دوم آن که به علمداری حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) ادامه یافت و در آن هم ۲۰ شدند اما ما در انقلاب اسلامی این بخش دوم را اجرایی نکردیم.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گیلان ادامه داد: امام در سال ۴۲ فرمودند هدف از انقلاب علاوه بر سرنگونی شاه، رساندن پرچم مبارزه به دست امام زمان (عج) است. قرار بر این بود که انقلاب پیروز شود که شد و قرار بود نظام اسلامی مستقر شود که این هم محقق شد اما این نظام قرار بود ولایی و اسلامی باشد نه اینکه نظام لیبرالی، اموی و عباسی حاکم باشد.

جلوه با بیان اینکه در نظام اسلامی همه باید حول محور ولایت بگردند گفت: ولایت و امام در این نظام مانند شاقول و ترازی هستند که همه باید خود را با آن میزان کنند. در این بخش ما مشکل داشتیم. قرار بود دولت اسلامی تشکیل شود که در این به تعبیر قرآن کریم فاستبغو الخیرات باشد و مردم برای امور خیر رقابت کنند. نه اینکه به دنبال قدرت و ثروت باشند و مسئولیت برای آنها به عنوان بار باشد نه اینکه به مسئولیت به عنوان یک لقمه چرب و نرم نگاه کنند.

وی تأکید کرد: قرار بر این بود که جامعه اسلامی تشکیل شود  و بعد به دنبال تمدن اسلامی باشیم و ما در جبهه مردمی انقلاب به دنبال پیگیری این اهداف هستیم تا آن را دنبال کنیم و به این جهت می خواهیم تشکیلاتی شکل بگیرد که هر کس که دلداده انقلاب است در آن قرار بگیرد.

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گیلان با بیان اینکه برخی متأسفانه نیروهای انقلابی را به بهانه های واهی تندرو و افراطی بودن حذف می کنند گفت: اینها از این نکته غافل هستند که با حذف نیروهای انقلابی افرادی غیر انقلابی وارد عرصه می شوند و این یک خطر بزرگ است. از طرف دیگر عده ای انقلاب را به نام خود مصادره کرده اند و مرتب هم به قدرت و ثروت می رسند.

جلوه افزود: این موضوعات برای نیروهای انقلابی قابل تحمل نبود و ما به دنبال اصلاح این وضعیت بودیم. ضمن اینکه بررسی تاریخی نشان می دهد علاوه بر انقلاب های معاصر مثل انقلاب فرانسه که دچار اضمحلال شدند انقلاب پیامبر اسلام هم دچار حوادثی شد.

وی ادامه داد: نیم قرن پس از انقلاب پیامبر ماجرای کربلا پیش آمد. دو سال بعد ماجرای مدینه بوجود آمد و بعد حمله به کعبه رخ داد. ۶۰ سال پس از پیامبر مدینه النبی مطرب و رقاصه به دیگر شهرها صادر می کرد. یعنی وقتی امر به معروف و نهی از منکر کنار گذاشته شد جامعه اسلامی به سمت این سمت و سو انحراف پیدا کرد.

این فعال سیاسی افزود: رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله به ماجرای عمر بن ابی ربیعه اشاره دارند که شاعری هرزه گو و فاسد بود و وقتی مرد در شهر پیامبر سه روز عزای عمومی اعلام کردند. می گویند پیرزنی در این روز گریه می کرد و جوانی از او پرسید مادر! برای چه گریه می کنی؟ جواب داد مگر نمی دانی عمر بن ابی ربیعه درگذشته است؟ جوان گفت: نگران نباش. فلان بن فلان که خواننده بالاترو بهتری از اوست جایگزینش شده است. بگو الحمدالله و آن پیرزن گفت الحمدالله. این وضع جامعه بعد از پیامبر بود.

جلوه ادامه داد: امروز هم می بینیم که مسئولان برای کنسرت موسیقی صحبت می کنند و مجلس و دولت برای این موضوع وقت می گذارند و دغدغه های پست و کوچک و زشت جایگزین دغدغه های انقلابی شده است و این شد که جبهه مردمی انقلاب تصمیم گرفت کاری انجام دهد.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی انقلاب اسلامی در گیلان هدف از تشکیل این جبهه را فراتر از انتخابات عنوان کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی یک نگرانی جدی درباره نفوذ دارند و ایشان در یک سال گذشته ۱۲۰ بار از کلمه نفوذ انقلاب استفاده کرده اند. این به چه معناست. به نظر من دیده بان انقلاب می خواهند بگویند نگران بحث نفوذ دشمن هستند.

وی ادامه داد: کسی که شش سال ضد انقلاب پیامبر بود می خواست داماد و خواهرش را به اتهام مسلمان بودن به قتل برساند جایگزین پیامبر شد. معاویه جز افرادی بود که باید اعدام می شد اما مشمول رأفت پیامبر شد. یک دزد می تواند در نماز جماعت مومنین شرکت کند اما این آدم را نباید امام جماعت مسجد شود. فردی که ۲۰ سال ضد انقلاب پیامبر بود و پیامبر او را آزاد کرد همین فرد حاکم همه ممالک اسلامی شد و ما فکر می کنیم افراد مشابهی در انقلاب ما هم وجود دارد.

جلوه افزود: بر اساس همین دغدغه ها دوستان ما جبهه مردمی انقلاب اسلامی را تشکیل دادند و اکنون علاوه بر شورای کشوری و استان، در همه شهرستانهای گیلان هسته اولیه پنج نفر این جبهه شکل گرفت و سپس پنج عضو فعال دوره گذشته و پنج نفر از نخبگان و اساتید هم به هسته اولیه اضافه شدند و یک گروه ۱۵ نفره در هر شهرستان در حال حاضر وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به اهداف انتخاباتی این جبهه اظهار کرد: در این جبهه قرار شده است تصمیمات از پایین به بالا گرفته شود و نامزد نهایی جبهه از دل نیروهای انقلاب در شهرستان ها به استانها و از آنجا به کشور معرفی شود. به این ترتیب ابتدا ۱۵ نفر و سپس ۱۰، ۵ و ۳ و یک نفر به عنوان نامزد نهایی معرفی شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه