رئیس مجمع نمایندگان گیلان در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

رکود، میهمان ناخوانده بسیاری از کارخانه های تولیدی کشور

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بسیاری از کارخانه در کشور به حالت رکود درآمده اند، گفت: دولت بسته های حمایتی در اختیار شرکتهای نیمه فعال خصوصی قرار دهد.

رکود، میهمان ناخوانده بسیاری از کارخانه های تولیدی کشور

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، به تشریح وضعیت بخشی از کارخانجات دولتی کشور که اکنون به بخش خصوصی واگذار شده پرداخت و اظهار داشت: بسیاری از کارخانجاتی که قبلا دولتی اداره می شدند در راستای کوچک سازی به بخش خصوصی واگذار شده اند.

وی با بیان اینکه باید وضعیت واگذاری شرکت ها در زمان انتقال بررسی و واکاوی شود، افزود: ورشکستگی کارخانجات دولتی که اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است، بستگی به این دارد که بررسی شود در چه زمانی و در چه وضعیتی واگذار شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورشکستگی برخی از شرکت ها علتش در مدیریت کارفرماها و صاحبان شرکت ها است، گفت: اگر در شرایطی فعال بود و با ظرفیت تولیدی بالای ۸۰ درصد فعالیت می کرد و الان در حالت ورشکستگی و رکود رسیده، مقصر تولیدکننده و کار فرما است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: شرایط فوق نشاندهنده ی این است که بخش خصوصی نتوانسته تولیدات خود را مدیریت و تولید و نیروی انسانی خود را حفظ کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه در برخی مواقع و در بررسی علت ورشکستگی شرکت ها نقش دولت آشکار می شود، افزود: اگر در زمان واگذاری، وضعیت شرکت در حالت بد و نسبتا غیر مطلوب بود و مشکلاتی را داشته و به حالت نیمه تعطیل بوده و در آن زمان به بخش خصوصی واگذار شده، قصورات آن بر گردن دولت است و باید رفع شود.

عباسی بر لزوم کمک و مساعدت دولت برای سر پا ماندن شرکت های بزرگ خصوصی تاکید کرد و گفت: دولت باید تسهیلات، امکانات و بسته های حمایتی خود را برای شرکت های نیمه تعطیل خصوصی ارائه کند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد که شرکت های نیمه تعطیل رها شوند و در میانه راه زمین بخورند، متذکر شد: وضعیت بسیاری از کارخانه های تولیدی در کشور به حالت رکود درآمده که نیازمند حمایت بیش از پیش دولت است.

این نماینده مجلس نقش مدیریت کارآمد کارخانه داران در شکوفایی اقتصاد را حائز اهمیت دانست و گفت: کارخانه داران و کارفرمایان نیز باید تسهیلات دریافتی از دولت را به گونه ای مدیرت کنند که موجب شکوفایی کارخانه ها و اقتصاد جامعه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه