نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

تخصص و تعهد در جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ملاک است / برخی ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان موج سواری می کنند

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تنها مدارج علمی در جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ملاک نیست.

تخصص و تعهد در جذب هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ملاک است / برخی ها در دانشگاه علوم پزشکی گیلان موج سواری می کنند

محمد حسین قربانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، در پاسخ به این سوال که خبرها حکایت از جذب غیر قانونی هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان می دهد، اظهار داشت: من نه کارمند وزارت بهداشتم و نه اینکه استخدام نهادی می باشم بلکه تنها حقوقی که دریافت می کنم از مجلس است و از این حیث وام دار و مدیون کسی نیستم.

وی با بیان اینکه حرف های من شفاف است و همیشه مدیون مردم و شهدا هستم، افزود: برخی افراد می خواهند از مطالبی که در بعضی از سایت های خبری در خصوص جذب غیر قانونی هیئت علمی منتشر شده، موج سواری، سیاه نمایی و امتیاز خواهی کنند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال مبنی بر اینکه مگر جذب هیئت علمی دست یک نفر یا معاون دانشگاه است که بخواهیم مسائل اینچنینی را مطرح کنیم، گفت: ۱۰ درصد جذب علمی در هر دانشگاهی بر اساس قانون در دست رئیس دانشگاه علوم پزشکی است در غیر اینصورت، جذب هیئت علمی بر اساس قانون در اختیار شورای جذب وزارتخانه و موافقت گروه یا دپارتمان تخصصی است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح جذب هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: اگر مقرر شود گروه عمومی یک نفر را جذب کند، علیرغم اینکه وزارتخانه باید باید فراخوان عمومی اعلام کند، باید از نظر سطح علمی و مدارج و جایگاه علمی باید توسط گروه علمی مورد تایید قرار بگیرد.

قربانی بیان کرد: ممکن است شکایت هایی را در چگونگی جذب هیئت علمی در سطح مجلس داشته باشیم که برخی ها ادعا می کنند نسبت به جذب برخی ها جفا شده اما برای جذب هیئت علمی هرکی، هرکی نیست بلکه باید دپارتمان مخصوصه گواهی لازم را در خصوص فرد مذکور صادر کند.

وی با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشگی گیلان فکر می کنم کمی سیاه نمایی شده است و برخی ها تمایل دارند از این مسائل بهره برداری سیاسی کنند، متذکر شد: در جذب هیئت علمی باید به تخصصی بودن و متعهد بودن اعضای هیئت علمی را ملاک قرار داد و تنها مدارج علمی مهم نیست.

نماینده مردم آستانه در مجلس با تاکید بر اینکه گمانه زنی ها مبنی بر جذب غیر قانونی در داشنگاه علوم پزشکی مردود است، ادامه داد: آنطور که من در جریان هستم یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به سایتی که این اخبار را منتشر کرده شکایت کرده است و به نظر من نیز حرف های غیر کارشناسی در آن مطلب بکار برده شده که روال قانونی خود را طی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه