مدیرعامل هلال‌احمر گیلان خبر داد:

فرسودگی ۵۰ درصد ناوگان امدادی هلال‌ احمر گیلان

مدیرعامل هلال‌احمر گیلان گفت: حدود ۵۰ درصد از ناوگان امدادی جمعیت هلال‌احمر گیلان دچار فرسودگی است و امیدواریم با حمایت نمایندگان مردم استان در مجلس و استاندار بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

فرسودگی ۵۰ درصد ناوگان امدادی هلال‌ احمر گیلان

به گزارش ۸دی، مهدی ولی‌پور در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به خدمات ارائه شده توسط جمعیت هلال‌احمر در حادثه برف اخیر در استان اظهار کرد: تعداد پنج عملیات توسط جمعیت هلال‌احمر در گیلان انجام شده است.

وی به عملیات رهاسازی و نجات یک‌هزار و ۶۸۴ خودروی در راه مانده در بارش برف اخیر در گیلان اشاره کرد و افزود: ۲۴ مورد انتقال مصدومان به مراکز درمانی را داشتیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان از انتقال ۱۰ بانوی باردار به مراکز درمانی در بارش برف اخیر توسط این جمعیت در استان خبر داد و بیان کرد: انتقال دو بیمار قلبی، چهار بیمار دیالیزی، یک نفر به دلیل سقوط از ارتفاع و هفت مورد شکستگی به مراکز درمانی انجام شده است.

ولی‌پور با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر گیلان به ۶۹ نفر در بارش برف اخیر خدمات سرپایی ارائه کرده است، تصریح کرد: بین ۳۰۹ خانوار در ۹ روستای شهرستان‌های لاهیجان و رودبار اقلام اضطراری از طریق امداد هوایی توزیع شده است.

وی به توزیع ۲۸۰ بسته مواد غذایی اضطراری در بارش برف اخیر در گیلان اشاره کرد و گفت: ۹۸ مورد اسکان اضطراری در شهرستان‌های رشت و رودبار انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به اینکه بارش برف اخیر بدون آسیب‌دیدگی جانی برای مردم و مسافران در مسیر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۳۴۳ نفر از امدادگران و نجات‌گران جمعیت هلال‌احمر استان در قالب ۶۸ گروه با استفاده از ۳۲ دستگاه خودروی امدادی در مدت مذکور خدمات‌رسانی کردند.

ولی‌پور یادآور شد: در بارش برف اخیر تعداد ۱۲ خودروی کمک‌دار توسط جمعیت هلال‌احمر گیلان در اختیار دستگاه‌های خدمات‌رسان برق، گاز و اورژانس گذاشته شده است.

وی در پایان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد از ناوگان امدادی جمعیت هلال‌احمر گیلان دچار فرسودگی است، اظهار کرد: امیدواریم با برنامه‌هایی که پیش‌بینی شده، بتوانیم در کمترین زمان ممکن با حمایت نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و استاندار مشکل مذکور را برطرف کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه