مواظب عابربانکهای خود باشید

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان اعلام کرد: مردم مراقب سرقت الکترونیکی، اطلاعات کارت بانکی خود از طریق قطعات سخت افزاری (اسکیمر) باشند.

مواظب عابربانکهای خود باشید
به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ محمدخانی در تشریح جزئیات این خبر با بیان اینکه کاهش هدر رفت وقت و سفرهای غیرضروری و ضریب امنیت نسبتاً بالا از جمله مزایای کاربرد عابربانک است، گفت: اما همین دستگاه سودمند موجب شده تا برخی از افراد سودجو با داشتن کمی ‌دانش فنی از این طریق سوء استفاده نمایند.
وی افزود: با وجود تلاش‌های هماهنگ از سوی مؤسسات مالی در سراسر جهان، تقلب و دستکاری در جهت دسترسی به حساب افراد از طریق دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های POS همچنان بصورت یک مشکل، رو به رشد است. این معضل هنگامی پیش می‌آید که مجرمان (Skimmers) با سرقت اطلاعات بدست آمده از کارت عابر بانک افراد و بدون اطلاع دارنده کارت، از آن سوء استفاده می‌کنند.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: مجرمان با نصب ابزاری پیشرفته در محل ورودی کارت‌های بانکی که قادر است تمامی اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و اطلاعات کارت را بخواند و با بدست آوردن رمز عبور که معمولاً مشتریان در اختیار آنها قرار می‌دهند، تمامی اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به حساب افراد را بدست آورده و از این طریق سرقت الکترونیکی اتفاق می‌افتد.
محمدخانی ادامه داد: البته راه‌هایی نیز برای مقابله با این نوع از سرقت‌های الکترونیکی وجود دارد که خود کاربر مهمترین نقش را در این رابطه ایفا می‌کند و با رعایت یکسری نکات، امنیت حساب بانکی و اطلاعات خود را تضمین می‌کند.
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در پایان خاطر نشان کرد: از جمله اقداماتی که می‌تواند در کاهش تخلفات سایبری توسط اسکیمرها بسیار مفید به فایده باشد این است که حتماً صاحب کارت بانکی شخصاً از دستگاه POS استفاده و رمز عبور کارت خود را وارد کند و دقت داشته باشد قطعات اضافی و مشکوک به دستگاه پایانه فروشگاهی یا POS متصل نباشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه