وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در رشت:

نظامی که از کودک ۵ ساله میترسد برابر خروش ملت ایران هیچ است

وزیر دفاع در راهپیمایی ۲۲ بهمن رشت گفت: نظام سیاسی ای که از کودک ۵ ساله نگران است چگونه در مقابل خروش این ملت می ایستد.

نظامی که از کودک ۵ ساله میترسد برابر خروش ملت ایران هیچ است

به گزارش هشت دی، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در راهپیمایی بزرگ ۲۲بهمن رشت اظهار داشت: در ۲۲ بهمن ملت به تمام معنا نظام اسلامی را برگزید و به رقم تلاش دشمنان بر این تصمیم ماند.

وی با اشاره به اینکه  آنچه در نظام رخ داد ناشی از انتخاب خود مردم بود تصریح کرد: برقراری نظام اسلامی ناشی از تغییر و تحول الهی است که در دلهای مردم ایران بوجود آمد.

وزیر دفاع با بیان اینکه آیات الهی بهترین مستندات را به ما ارائه می کند گفت: می توان بهترین تبیین ها را از قرآن استخراج کرد آیه ۲۹ سوره ی فتح بهترین بیان و تبیین را از انقلاب های اسلامی ارائه می کند.

دهقان ضمن تشریح این آیه افزود: بذر هایی که در دل مردم در نفی طاغوت کاشته می شود، به گونه ای رشد می کند که کارنده از این رشد و نمو متعجب می شود.

وی با بیان اینکه در طول مدت انقلاب، بر پایداری این نظام افزوده می شود اظهار کرد: منافقین از این استحکام خشمگین شده اند اما خدا ناصر کسانی است که در این مسیر قدم می زنند.

دهقان به شکنجه ی مبارزان انقلاب توسط ساواک اشاره و یادآور شد: اگر روزی گروهی اندک تحمل تبعید و شکنجه و اعدامی را می کردند، امواجی از حرکت در تمام کشور به وجود می آمد و نتیجه فروپاشی نظامی ۲۵۰۰ ساله ی طاغوت شد.

دهقان با اشاره به اینکه در کشاکش دوران ملت ایران ایستادگی کرده است افزود: این پایداری محصول مقاومت و مجاهدت در برابر اقدامات دشمن است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور خاطر نشان کرد: امام از آغاز نهضت در موضع نصیحت به شاه بر آمد و از او خواست تا  امنیت و استقلال کشور را حفظ کرده و نگذارد آمریکا و صهیونیست بر مقدرات کشور حکومت کند،اما شاه نصیحت نشنید و آنچه باید بر او آمد.

وی با اشاره به تبعیض و بی عدالتی در زمان شاه تصریج کرد: در نظام شاهنشاهی حرفی از مردم توسط نظام شنیده نمیشد. گروه اندکی بعنوان سردمداران رژیم منابع را به یغما میبردند.

دهقان ادامه داد: نفت ما در خدمت بیگانگان و فرهنگ ابتذال و ضد دینی در مناسبات فردی و اجتماعی موجود بود.

وی همچنین یادآور شد: ایجاد نفاق و چند دستگی در درون جامعه و تحقیر ملت در مقابل دشمنان از مواردی بود که جامعه ما از آن رنج می برد.

دهقان به نقش پر رنگ روحانیون در پیروزی جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: روحانیت در پیشانی ملت کلام امام را دنبال کردند و امروز ملت ما ثابت کرده است که راه و آرمان های امام را در دل خود زنده نگه داشته است و هر هزینه ای را برای حفظ  آن خواهد پرداخت.

وی رهبر انقلاب را  فرزند خلفی برای آن یار سفر کرده (امام خمینی(ره)) دانست و تصریح کرد: امام و انقلاب به ما آموختند که نظام سلطه خیر خواه ما نیست و مقابله با آنها و تمکین نکردن به مطالبات آنهاجز پیام و راه اوست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امام افتخار می کرد که خدمتگزار مردم است گفت: ایشان همواره این مهم را به مسئولین گوشزد می کردند، وحدت و انسجام و یکپارچگی از دیگر رهنمود های امام بود.

دهقان ادامه داد: امام می خواست همگان به صورت برابر از همه چیز بهره مند شوند، امام بساط ظلم و تباهی را با مقابله با نظام سلطه بر انداخت.

وی انقلاب اسلامی را انقلاب پا برهنه ها خواند و افزود: امروز با حضور در گلزارهای شهدا شهدای گرانقدری را میبینیم که از هر قشر و طبقه ی اجتماعی به شهادت رسیدند اما در واقع بار اصلی انقلاب بر دوش توده ها بود و امروز هم همین توده ها این مسئولیت را به دوش می کشند.

وزیر دفاع کشور با بیان اینکه ما در طول ۳۸ سال نشان دادیم ملت هر سال به صحنه آمد و در انتخابات نیز حضور داشت خاطر نشان کرد: موضوعی که  امروز هم امام ما آن را پاسداری می کند، اعتماد و احترام به رای مردم است،

دهقان با بیان اینکه رای مردم حق الناس است و مردم حق اعمال اراده در قدرت دارند و این به معنی مردم سالاری است افزود: توجه به حفظ کرامت انسانی از مشخصه های نظام اسلامی و سیاسی ایران است، هرکسی در هر جایگاهی اگر کمترین مخالفت با این موضوع داشته باشد در جرگه ی انسان ها تلقی نمی شود.

دهقان با اشاره به اینکه امروز در یمن و دیروز در الجزایر و حتی ایران بحث کرامت انسانی مطرح نبود بیان کرد:  دیروز عزت انسانی در پذیرفته شدن سلطه بود،
زیر پا گذاشتن حقوق ملت ها برای احساس عدم هویت برای سلطه بر آنها مطرح بود.

وی افزوذ: در انقلاب که همه چیز را برای مردم میخواهیم و ملت نیز خواهان رشد و توسعه ی متکی بر خود است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کمک به مستضعفین، آزادی خواهان و ملت های تحت ستم را جز عناصر ذاتی انقلاب و نظام قلمداد کرد و گفت: ما امروز میتوانیم در دنیا اعلام کنیم یگانه نظام سیاسی هستیم که تکیه تمام عیار به ملت داریم، آنچه غرب در جنبه های مادی توسعه پیدا کرده در نظام ما مرتفع شده است، نظام ما جنبه های فرهنگی اخلاق و زیست و اقتصاد را با همه توان مورد توجه قرار می دهد الگو بودن نظام ما در دنیا ناشی از همین تفکرات است.

دهقان با بیان اینکه مردم رشت در این هوای سخت به خواست خود به راهپیمایی آمده اند اظهار داشت: در این سردی هوا چه کسی این ملت را به حضور وا داشت؟
امروز ملت آمده تا به دشمنان بگوید بدانید این ملت مومن است و دل در گرو خدا دارد و تاپای جان پای نظام خود ایستاده است و آنها هستند که باید نگران باشند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خاورمیانه و فرا خاورمیانه ای انقلاب ایران را سرلوحه قرار داده اند گفت: امروز به سبک ملت ما مقاومت می شود و با تجربه آموزی از ملت ما تهدیدهای آمریکا و اسرائیل به سخره گرفته می شود، امروز آمریکا شهامت اینکه تصمیم بگیرد و ارتش خود را برای غارت به کشوری بفرستد ندارد.

وزیر دفاع با بیان اینکه ملت عراق با دست خالی در مقابل آمریکا ایستاد تصریح کرد: ملت ما میداند که آمریکا و جاسوسان او همواره دنبال تلاش برای ایجاد یک اجماع جهانی برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

وزیر دفاع و پشتیبانی به ترس نظام سلطه از ایران و اسلام اشاره کرد و یادآور شد: نظام سیاسی ای که از یک کودک ۵ ساله نگران است چگونه می تواند در مقابل خروش این ملت بایستد.

دهقان افزود: امروز صهیونیست و موساد عربستان و…  کسانی هستند که در دامان به ظاهر حافظ حقوق بشر تربیت شده اند ، مسلمان به راحتی سر انسان بی گناه را نمی برد چه کسی گفته است اینها مسلمان اند، اسلام دنبال رشد است، این اسلام تجاوز و قتل و غارت در آن جایی ندارد.

وی با بیان اینکه این اسلام را برای تخریب اسلام واقعی ساخته اند تصریح کرد: طرفداران تکفیری کسی جز وهابی ها سلفی ها و خون آشام هایی که به قیمت منافعشان نسل کشی می کنند نبوده اند.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز به برکت خون شهدا و هدایت های رهبری این ملت در جایگاه عزت مندی در دنیا قرار دارد گفت:  بالاترین انسجام در ملت ما وجود دارد. آمریکا هر آنچه می توانست در حق ملت ما کرد اما ملت با رهبری مقام معظم رهبری تمام اینها را پشت سر گذاشت و امروز بجز مشکلات عدیده ی بانکی مشکلی در خصوص تحریم ها در ایران نیست.

دهقان با بیان اینکه ملت بزرگ و قدرتمند ایران هیچگاه اجازه نخواهد داد دیگران در جهت تامین منافع او در تصمیمات ایران دخالت کنند افزود: ملت ما برای توسعه ی اقلام دفاعی خود از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد، ملت ما هیچ گاه به سمت تولید، و نگه داشت سلاح های کشتار جمعی میکروبی و زیستی حرکت نخواهد کرد.

وزیر دفاع کشور در پایان با بیان اینکه ایران حدی برای خود در مسائل دفاعی نمیشناسد تاکید کرد: ملت ایرام با تقویت بنیان های اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه های علمی و ایجاد تعامل سازنده با کشورهای هم سو،  زیرساخت های قدرت خود را تقویت می کند تا دشمنان تصور نکنند می توانند ملت ما را تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه