وزیر اسبق ارشاد در اجتماع منادیان الله اکبر رشت:

برجام باید برای حامیان داخلی اش تنبه و تلنگر باشد / آمریکا در برابر ایران مستأصل شده است

وزیر اسبق ارشاد گفت: اتفاقات برجام برای کسانی که می خواستند با درست گویی به نتیجه ی متفاوتی برسند، باید تنبه و تلنگری باشد.

به گزارش ۸دی، چهارمین اجتماع منادیان الله اکبر شامگاه پنجشنبه ۲۱ بهمن در حسینیه ی شهدای مدافع حرم در خیابان معلم با حضور سید محمد حسینی وزیر اسبق ارشاد برگزار شد.

حسینی در این مراسم ضمن گرامیداشت سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سالهای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم رعیتی بیش محسوب نمی شده و باید جان خود را فدای جایگاه پادشاهی می کردند.

وی با اشاره به بیانیه ی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۲۳ در باره ی قیام، تصریح کرد: همه ی شرایط  برای قیام فراهم نبوده اما با گذشت زمان، اراده ی الهی غالب شد تا ملتی که دارای  عزمی راسخ و استوار بود شامل عنایت الهی شود.

حسینی با بیان اینکه هیچ انقلابی در دنیا از حیث رهبری و حضور مردم، از حیث مکتب و مردمی بودن آن شبیه به انقلاب ایران نیست تصریح کرد: خیلی از انقلابها اصلا به نتیجه ای نرسیده و برخی از آنها بعد از شکل گیری حتی یک سال هم حکومت را بر دست نگرفته اند.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب قدمهای بلندی را داشته ایم خاطر نشان کرد: از همان روزهای اول انقلاب اسلامی ایران، نگاه لیبرالیستی قد علم کرده بود که بزرگانی چون شهید بهشتی رو در روی این افراد ایستادگی کردند .

وی به قانون اساسی اول انقلاب که توسط ملی مذهبی ها تدوین شده بود اشاره کرد و افزود: این قانون اساسی تفاوت زیادی با قانون قبل از انقلاب نداشت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه  بحث آمریکایی ها با ایران صرف موضوع هسته ای نیست تاکید کرد: آنها با اساس انقلاب اسلامی ایران مخالفت می کنند.

حسینی با اشاره به ظلمهای آمریکا به ایران، از تحریمهای فلج کننده گرفته تا هدف گرفتن هواپیمای مسافربری گفت: چگونه است که با این همه ظلم باید به آمریکا احترام بگذاریم، چگونه است کشوری که خود پرورش دهنده ی تفکرات تروریستی است ایران را مهمترین حامی تروریست می نامد؟

وی در ادامه گفت: آیا واقعا ایران حامی تروریست است؟ یا خود که منشاء و  حامی آن محسوب می شود شایسته ی این نامگذاری است؟

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخن رهبری معظم نظام خطاب به ترامپ اشاره کرد و افزود: با این اتفاقات، سهل اندیشان و همچنین ضد انقلابها هم حرفی برای گفتن ندارند و نمی توانند آمریکا را قبله ی آمال خود قرار دهند.

حسینی با اشاره به اینکه امروزه می خواهند همه ی تقصیرها را به گردن ترامپ بیندازند تصریح کرد: مقامات آمریکایی خود اعتراف کرده اند که تصمیمات ما، در دستور کار اوباما بوده است و به گفته رهبر معظم انقلاب “سگ زرد برادر شغال است”، سیاست آمریکایی ها یکی بوده و فقط صراحت لهجه ی ترامپ او را متفاوت کرده است و این تهدیدها برای ما طبلی تو خالی است.

وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هر چه بیشتر ما کوتاه بیاییم امتیازات بیشتری از ما خواهند گرفت اظهار داشت: امروز قدرت ایران به گونه ای رخ نمایی کرده که اندیشکده های آمریکایی در آمارهایشان ایران را جزء ۸ کشور قدرتمند جهان معرفی کرده اند و ایران را در رتبه ی هفتم، یعنی بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار داده اند.

حسینی از استیصال آمریکایی ها با دیدن قدرت موشکی ایران گفت و افزود: فریادهایشان نشان دهنده ی استیصال آنهاست اگر نه هیچ نقضی از طرف ایران صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: بعد از تهدید آمریکا آزمایش موشکی خود را به نمایش گذاشتیم لذا نیازی به رجز خوانی نداریم زیرا ما اهل عملیم.

این فعال سیاسی به سخنان ترامپ در خصوص عربستان سعودی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ اعلام کرده که آمریکا  ۱۹ هزار میلیارد دلار بدهکار بوده و زیرساختهای آن دچار اشکال است در صورتی که عربستان سعودی روزی یک میلیارد دلار درآمد دارد پس باید سهم ما را درست پرداخت کند.

وی گفت: کشوری که خود دچار مشکل است چگونه می خواهد جهان را راهبری کند؟

حسینی تاکید کرد: اتفاقات برجام برای کسانی که فکر می کردند تفکر ما درشت گویی کرده و نتیجه ندیده است لذا به تعبیر خود می خواستند با درست گویی به نتیجه ی متفاوتی برسند، باید تنبه و تلنگری  باشد.

وزیراسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به عظمت حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نشان دهنده ی استقامت، پایمردی و پایداری است تاکید کرد: عده ای که فکر می کردند می توانند با صلح به مشکلات اقتصادی فائق بیایند به اشتباه خود پی خواهند برد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه