معاون سابق شورای عالی امنیت ملی در رشت:

کسانی می خواهند به بهانه رفاه مردم جلوی ظرفیت مدافعان حرم را بگیرند

معاون سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: حضور مدافعان حرم باعث حضور و نفوذ ایران در منطقه بوده است اما برخی نمی خواهند ما از این ظرفیت استفاده کنیم.

کسانی می خواهند به بهانه رفاه مردم جلوی ظرفیت مدافعان حرم را بگیرند

به گزارش هشت دی، علی باقری عصر امروز پنجشنبه در اجتماع بزرگ جوانان مومن انقلابی استان گیلان در سالن شهدای نیروی انتظامی رشت ضمن گرامیداشت سی و هشتمن بهار انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: حرکت امام خمینی (ره) از سال ۴۰ با مخالفتهایی رو به رو بود که تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

وی جنس مخالفتها را از نوع جدایی دین از عرصه ی سیاست دانست و افزود: در اوایل انقلاب دولت موقت نیز قائل به ورود دین به حکومت نبوده و معتقد بود روحانیت بعداز پیروزی باید کار را به کاردان بسپارد.

 معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دو دیدگاه در باب جایگاه دین در جامعه وجود دارد گفت: یک دیدگاه، قائل به ورود به حکومت نبوده و ورود آن به جامعه را باعث خسارت می دانند.

باقری در تبیین دیدگاه دوم تشریح کرد: این دیدگاه معتقد است، دین نه تنها لازم است بلکه جامعه را کارآمدتر خواهد کرد.

وی در تبیین دیدگاههای سیاسی در جامعه تصریح کرد: تکنوکراتها معتقدند، که مهم نیست جامعه پایبند چه ارزشهایی است، فقط باید آن را آباد کرد.

باقری به تفکر مشارکت نیز اشاره کرد و افزود: این نگاه معتقد به تفکر سوسیال دمکراسی به معنی جدایی دین از حاکمیت و سیاست می باشد‌.

این مقام سابق شورای امنیت ملی تصریح کرد: دعوای ما با برخی از افرادی که در دولت هستند به میزان سانتریفیوژها نبوده بلکه بحث، سر حاکمیت دین در جامعه است.

وی ادامه داد: دین جسارت ایستادگی در مقابل دشمن را می دهد و اجازه نخواهد داد برای مصالح ملت عقب نشینی صورت بگیرد.

 معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی در تبیین نگاه مقابل تفکر دین مداری گفت: این تفکر مطالب عوام فریبانه ای چون، آیا مردم نمی خواهند رفاه داشته باشند را بیان می کند و می گویند اگر می خواهید به رفاه برسید دیگر دنبال ارزشها نباشید چون ارزشها برای رسیدن به این رفاه اختلال ایجاد می کند.

باقری با بیان اینکه دعوای منافع ملی و پایبندی به ارزشها ساختگی و عوام فریبانه است تصریح کرد: اتفاقا جایی که دین در حاکمیت نقش داشته و افراد متدین ایفاگر نقشها بوده اند امنیت، رفاه و صلح برقرار شده است.

 معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: پیشرفت هسته ای غیر قابل انکار است چرا که آمریکا رو در روی ما صف کشیده و برای جلوگیری از آن هزینه های زیادی را بر خود متحمل کرده است.

این چهره ی سیاسی کشور ادامه داد: کسانی که در عرصه ی فناوری، دانش و صنعت هسته ای فعالیت کرده همانهایی هستند که در پایبندی به ارزشها ی دینی از همه جلوتر بودند.

وی به عنوان مصداق گفت: شهید شهریاری کسی بود که طراحی و محاسبات هسته ای را از ۳/۵ درصد به ۲۰ درصد رساند، نماز شبش ترک نشده بود.

علی باقری به صنعت موشکی ایران نیز اشاره کرد و افزود: ایران قبل از انقلاب متحد استراتژیک آمریکا بوده است اما در عرصه ی نظامی و دفاعی هیج سلاح پیشرفته ای نداشت چه بسا امروز با فعالیت متخصصانی ارزشی مانند شهید طهرانی مقدم به قدرت موشکی غیر قابل انکاری رسیده ایم.

 معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی به عدم پیشرفت صنعت خودرو سازی در کشور اشاره کرد و گفت: چگونه است که صنعت خودروسازی که از سال ۴۰ وارد کشور شده است اما پیشرفتی از آن حس نکردیم لذا در هر زمینه ای که پایبند تفکر انقلابی و ارزشی بودیم  پیشرفت در آن هویدا شده است.

باقری خطاب به کسانی که اعتقاد به دین و انقلاب ندارند گفت: پایبند به ارزشها باشید که این پایبندی عامل پیشرفت خواهد بود.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی به رزمندگان مدافع حرم اشاره کرد و در تبیین آن گفت: حضور مدافعان حرم باعث حضور و نفوذ ایران در منطقه بوده و حکایت از نگاه ارزشی و انقلابی این جوانان داشته است. لذا باید گفت انقلابی بودن چنین ظرفیتی را ایجاد خواهد کرد.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: کسانی هستند که می خواهند جلوی این ظرفیت را بگیرند زیرا آنها در صدد این هستند که توان ایران را بگیرند، آنان ایران ضعیف را می پذیرند.

باقری با بیان اینکه ایران قدرت برتر منطقه است تصریح کرد: انقلابی در ایران اتفاق افتاد که توانست آمریکا و هم پیمانانش را از کشور مان بیرون کند، آن همان آمریکایی بود که روزی متحد استراتژیک این کشور بوده است.

وی با بیان اینکه امروز برخی انتصابهای نا به جا و توصیه هایی به سوی اعتدال در کشور اتفاق می افتد خاطر نشان کرد: دلیل این عمل این است که می خواهند غیرت زدایی شود.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی در تبیین تفکر انقلابی به کلام امام خمینی (ره) در منشور روحانیت در اسفند ۶۷ مبنی بر اینکه” اگر جریان انقلابی تضعیف شود، کشور، انقلاب و دین تضعیف خواهد شد اظهار کرد: نظام دینی در مسئله ی هسته ای برای نقش آفرینی علم و دانشگاه هزینه کرده است نه یک موضوع صرف مذهبی!

این فعال سیاسی گفت: دشمن پی برده که جوانهایی که به مسئله ی فیزیک سر رشته دارند توان رسیدن به علم هسته ای را دارند لذا می خواهند انگیزه ی جوانان ایرانی را برای رسیدن به این علم بگیرد تا مانع پیشرفت هسته ای ایران شوند.

وی ادامه داد: غیر انقلابی بودن چالش بزرگ ماست اما باید دانست که انقلابی بودن فقط در شعار نیست.

باقری در پایان  در تبیین تفکر انقلابی تاکید کرد: انقلابی بودن یعنی بصیرت در شناخت، عقلانیت در تصمیم و جسارت در اقدام؛ لذا ملت ما ملتی است که در مقابل فشارها، تهدیدها نه تنها عقب نمی رود بلکه می تواند ظرفیتها ی جدیدی ایجاد کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
باقری خطاب به کسانی که اعتقاد به دین و انقلاب ندارند گفت: پایبند به ارزشها باشید که این پایبندی عامل پیشرفت خواهد بود. مردم و ایران را به سال 57 برگردانید ، پیشرفت حاصل می شود ، آن موقع مردم دین دار تر ، با صفا تر ووووووف یک رنگ تر بودند ، و بهترین مثال کشور سوریه است ، هم حرم حضرت زینب هست ، هم کلیسا ؛ و هم میخانه و کاباره ، مردم پای دین و کشورشان ایستادند و جنگیدن و بدترین درد و رنجها تحمل کردند ،والسلام
در حاشیه