سالانه ۵ هزار نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا در کشور از دست می دهند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی وضعیت محیط زیست کشور را نگران کننده عنوان کرد و افزود: در کشور سالانه حدود ۵ هزار نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را در کشور از دست می دهند.

سالانه ۵ هزار نفر جان خود را بر اثر آلودگی هوا در کشور از دست می دهند

مهرداد لاهوتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه محیط‌ زیست یکی از محورهای مهم و اساسی توسعه محسوب می شود گفت :کارکردن در محیط زیست بسیار سخت و طاقت فرسا است

وی با اشاره به اینکه محیط زیست کشور وارد مرحله بحران شده است اظهار کرد: در گذشته از نظر زیست محیطی رتبه ۱۱۴ دنیا را داشتیم اما در فاصله بین حدود ۸ تا ۹ سال این عدد به رتبه ۵۷ رسیده است که نشان می‌دهد وضعیت نگران‌کننده‌ای داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای وضعیت محیط زیست کشور را نگران کننده عنوان کرد و افزود: در کشور سالانه حدود ۵ هزار نفر براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر اینکه حدود ۲۷۰۰ از این آمار متعلق به تهران است خاطرنشان کرد: پدیده ریز گردها باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد

وی به معضل خشک شدن تالابها اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم توجه به تالابها امروز صدمات جبران ناپذیری به اکوسیستم گیلان وارد شده است.

وی تخصیص بودجه ۹۳ در بخش محیط زیست را مناسب دانست و اظهار کرد: ارتقا شاخصهای زیست محیطی دربودجه ۹۳ لحاظ شده است

وی با بیان اینکه رفع آلودگی ۲۰ کلانشهر کشور ،ایجاد پاکها طبیعی از مواردی است باید توجه جدی به آنها شود یادآور شد :در کنار حفظ محیط زیست می توان گردشگری را توسعه داد

وی با انتقاد از اینکه در قانون اول و دوم دولت گیلان به بهانه محیط زیست از سرمایه گذاری صنعتی عقب ماند افزود: ما با بی تدبیری صنعت را در استان از دست دادیم

وی با انتقاد از اینکه کشاورزی گیلان به بهانه غیر اقتصادی بودن نابود شد به مشکل پسماند استان اشاره کرد و گفت : نباید در رفع معضل پسماند تنها به فکر راه حل های ایده ال و هزینه بر بود با فرهنگ سازی و آموزش مردم می توان تا حدودی بر مشکل فایق آمد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات امیر عبدوس در طول سه سال و ۴ ماه خدمت به محیط زیست گیلان اظهار کرد: حفظ محیط زیست این استان از ضروریات است و عزم ملی را می طلبد.

احمدی پور ضمن بررسی چالشها و مشکلات زیست کحیطی گیلان خواستار تخصیص منابع ملی برای حفظ محیط زیست گیلان از سازمان محیط زیست شدو افزود: گیلان استان ویژه با مزیت‌های نسبی گردشگری است.

وی با انتقاد از اینکه امکانات استانی مشکلات محیط زیست گیلان را برطرف نمی‌کند تصریح کرد: در تخصیص اعتبارات زیست محیطی باید به اندازه ۲۰ تا ۳۰ میلیون جمیعتی که وارد این استان می‌شود برای گیلان اعتبار در نظر گرفته شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه اقتصاد رو به رشد بدون کشاورزی امکان پذیر نیست بیان کرد: منابع بومی و منطقه ای گیلان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید توسعه پایدار باید به عنوان گفتمان مسلط در سازمانها قرار گیرد تصریح کرد: در گیلان حفظ محیط زیست با برنامه دنبال می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه