روز شمار تاریخ ترور در ایران / 21 بهمن؛

ترور یک دانش آموز ۱۴ ساله در دبیرستان هدف تهران / شهادت ۳۳ نفر توسط منافقین

۲۱ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور یک دانش آموز ۱۴ ساله در دبیرستان هدف تهران / شهادت ۳۳ نفر توسط منافقین

به گزارش هشت دی، ۲۱ بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۳ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ تا ۱۳۷۳ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

احمد قراگوزلو یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۷ در میدان امام حسین تهران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کاظمی سوم فروردین ماه ۱۳۳۳ در استان گیلان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۷ در تهران در حالی که آهنگر و جوشکار بود توسط عناصر ضد انقلاب ترور شد و به شهادت رسید.

سعید مرادی یکم تیر ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۸ در گنبد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدباقر برزگ کله سری ۳ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان مازندران متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۸ در گنبد کاووس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر بوجاری ۲۸ شهریور ماه ۱۳۳۱ در استان سمنان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۸ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد قنبریان ۱۶ دی ماه ۱۳۳۳ در استان تهران متولد شدو ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۸ در شهر گنبد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حشمت الله جمالی لطف ۷ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۹ در کامیاران در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد حسینی در سال ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۵۹ در دبیرستان هدف تهران در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی دهقان زاده یکم دی ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شدو ۲۱ بهمن مه ۱۳۶۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلیل مجم الدین یکم اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان فارس متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که عضو شورای اسلامی بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جمال بارنامه ۲۰ تیر ماه ۱۳۳۰ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن بیات یکم دی ماه ۱۳۴۳ در استان زنجان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی جعفرزاده ۱۴ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نظر خرام  سوم آبانماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بیجار کردستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محرمعلی دورانی شیراز ۵ آذر ماه ۱۳۳۶ در شهرستان رضوانشهر استان گیلان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که دامدار و صاحب چند فرزند قد و نیم قد بود توسط منافقین در مقابل چشمان کودکان و همسرش در منزلش به شهادت رسید.

غلامرضا داود نیا ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار انقلاب بود در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمید رحیم پوراسکویی ۱۷ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در پایگاه حماملوی ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کامران عبدی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدحسین قائم پناه ۱۵ مهر ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در هزارکانیان بیجار در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم غلامزاده یکم فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان هرمزگان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بندر عباس در حالی که پاسدار انقلاب بود ترور شد و به شهادت رسید.

غیب علی محمدزاده ۸ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در دیواندره در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یوسف مرادی خواه ۲۸ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شو ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

امان الله یزدانی ۱۹ شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بجنورد ترور شد و به شهادت رسید.

یوسف احمدی ۱۷ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان زنجان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین اسماعیلی قهساره ۸ آبان ماه ۱۳۰۸ در استان اصفهان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی ممقانی یکم خرداد ماه ۱۳۳۵ در استان زنجان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا بخشی ۲ بهمن ماه ۱۳۴۲ در همدان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صیف اله رفیعی ۱۹ تیر ماه ۱۳۱۷ در استان زنجان متولد شد و ۲۱ اسفند ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان علی رفیعیان ۲۴ آذر ماه ۱۳۴۵ در استان سمنان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۲ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر قربانی ۲۰ آبان ماه ۱۳۳۰ در استان زنجان متولد شد و۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نایبعلی حیدری یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۳ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم همت پناه ۱۴ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شدو ۲۱ بهمن ماه ۱۳۶۳ در کتابخانه شهید باهنر کرمانشاه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سلیمانی یکم مهر ماه ۱۳۴۵ در استان کردستان متولد شد و ۲۱ بهمن ماه ۱۳۷۳ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه