فعال و مبارز دوران انقلاب در گفتگو با 8دی:

مدل انقلاب ایران نمونه ای بی بدیل در انقلاب های جهان بود / دشمنان از هویت انقلابی مردم باخبر نیستند

مبارز انقلابی دوران طاغوت، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی منحصر به فرد دانست و گفت: مدل این انقلاب نمونه ای بی بدیل در جهان است.

مدل انقلاب ایران نمونه ای بی بدیل در انقلاب های جهان بود / دشمنان از هویت انقلابی مردم باخبر نیستند

رسول جلایی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه نمی توان برای انقلاب اسلامی با سایر جنبش های جهان مترادفی را پیدا کرد، اظهار داشت: موتور محرکه انقلاب اسلامی، دین با پایگاهی مثل اسلام و رهبری با شخصیت دینی بود که می توان ادعا کرد در جهان همچون انقلاب اسلامی ایران نداریم.

وی یکی از نکات برجسته و خط فاصل بین ما و سایر جنبش ها و برخی انقلاب هایی که صورت گرفته را انقلاب برای ارزش های اسلامی برشمرد و افزود: مردمی که در پشت سر انقلاب حضور داشتند برخواسته از محافل و مجالس دینی مثل مساجد و حسینیه ها بودند.

جلایی به نقش بی بدیل روحانیت در تربیت نسل های انقلاب اشاره کرد و گفت: جوانان و نوجوانانی را که در بطن انقلاب نیز مشاهده می شود تربیت یافتگان علما و روحانیونی بودند که در محافل حوزوی و دانشگاهی امثال شهید مطهری، شهید مفتح و شهید بهشتی پرورش یافته بودند.

این مبارز دوران طاغوت در گیلان تمایز انقلاب ما با سایر انقلاب ها را نمونه ای بی بدیل و بدیع از انقلاب ها معرفی و اظهار کرد: یکی از معجزاتی که در انقلاب اسلامی رخ داد شکست شاه علی رغم همه ی حمایت های خارجی خصوصا آمریکا از وی بود. دلیل این پیروزی این بود که آمریکا تاکنون نقشه ای همچون نقشه انقلاب ملت ایران را ندیده بود که به این سرعت به پیروزی برسد.

جلایی با اشاره به اشتباهات محاساباتی آمریکا و مستکبران جهان گفت: آمریکا در محاسبات خود دچار اشتباه شد و مدل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مدلی منحصر به فرد در تمام دنیا بود.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی از هویت انقلابی مردم باخبر نیستند، اظهار داشت: آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توطئه های زیادی را انجام دادند اما به ثمر نرسید چون آمریکایی ها ذات و هویت انقلاب اسلامی را نتوانستند درک کنند.

جلایی، اسلامی بودن انقلاب را سر منشأ جوشش ملت دانست و گفت: مدلی که در انقلاب اسلامی ایران منجر به پیروزی ملت شد نه از مدل کاپیتالیسم سرمایه داری منشا می گرفت و نه کمونیسم که در بلوک شرق وجود داشت، بلکه این انقلاب به معنای واقعی دارای پشتوانه ای همچون اسلام بود و دنبال حکومتی همچون جمهوری اسلامی ایران در قالب دین در قرن بیستم بود.

این فعال انقلابی دوران طاغوت به بیان خاطره ای از روزهای نخست انقلاب و قانون مندی ملت در آن دوران اشاره و اظهار کرد: در اوایل پیروزی انقلاب در مواقع ای که شبها نگهبانی می دادیم، یک بار مشاهده کردم که سر میدان اصلی شهر حوالی ساعت ۴ صبح اتومبیلی بدون اینکه میدان را دور بزند، مستقیم به مسیرش ادامه  داد. جلویش را گرفتم و گفتم چرا میدان را دور نزدی و مستقیم راه خودت را رفتی؟ گفت دارم می روم. گفتم چرا میدان را دور نزدی؟ گفت ساعت ۴ نیمه شب است، چه لزومی دارد میدان را دور بزنم؟ گفتم قانون که شب و روز ندارد، لذا ماشین را برگرداندم و گفتم برو میدان را دور بزن بعد به مسیرت ادامه بده.

جلایی با بیان اینکه قانونمندی یکی از اصول مهم مردم انقلابی می باشد، افزود: قانون اساسی باید در هر مقطع از زمان و مکان اجرا شود. قانون ۴ نیمه شب با ۴ عصر فرقی نمی کند که یکی از نکات بسیار مهمی که در اوایل انقلاب بسیار به آن پرداخته می شد، قانون مندی و قانون مداری همه آحاد جامعه بود که حتی ما برای اجرای قانون راهنمایی و رانندگی هم احترام قائل می شدیم و به آن قوانین عمل می کردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه