نگاه جدید سازمان تعامل از نوع هوشمندانه و بر اساس توسعه پایدار است

معاون سازمان محیط زیست کشور برنامه ریزی را نیازمند سه مولفه نیروی انسانی ،اعتبارات و تجهیزان دانست و گفت: اعتبارات استان گیلان نیازهای اجرای استان را پاسخ نمی دهند.

نگاه جدید سازمان تعامل از نوع هوشمندانه و بر اساس توسعه پایدار است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، سعید متصدی در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با  تاکید بر تغییر همراه با خلاقیت و نوآوری در سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: تغییر و تحول  اگر همراه با برنامه ریزی نباشد سازمانها را دچار مشکل خواهد کرد.

وی با تصریح بر اینکه نگاه سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ریزی آتی نگر است بیان کرد: با برنامه ریزی درست و سنجیده قطعا محیط زیست کشور و سلامت مردم تامین می شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ،هدفمندی برنامه ها ،شاخص گذاری برنامه ها و رصد برنامه را از مولفه های برنامه ریزی دانست و افزود: سازمان محیط زیست کشور این مولفه ها را دنبال می کند.

mohit-zist00006

متصدی  با اشاره به اینکه با برنامه ریزی آینده محور ،آینده بهتری را رقم خواهیم زد بیان کرد: متاسفانه برنامه های کشور وابسته به رویداد ها ست

وی با انتقاد از اینگونه برنامه ریزی اظهار کرد: وقتی رخداد هدف می شود کارایی و اثربخشی کاهش می یابد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اشاره به ۲۹ دی روز هوای پاک تصریح کرد: بسیاری از استانهای جنوبی و غربی کشور با مشکل گردو غبار مواجه هستند و آلودگی د هوا در  استانهای مرکزی کشور بیداد می کند.

وی با تاکید بر اینکه بعد از ۴۲ سال از بروز مشکل آلودگی هوان ما هنوز گررفتار این مسئله هستیم افزود: دلیل این امر تنها این است که اکثر برنامه های کشور رویدادی تدوین شدن اند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیستبرنامه‌ریزیبراساس  شاخص‌ها را نیازمند توانمن دسازی در تمام جنبه‌ها، نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات دانست و گفت :برنامه ریزی براساس شاخص ها نیازمند توانمد سازی در همه جوانب است

متصدی  برنامه ریزی براساس محتوا و شاخص های نظارتی را مورد تاکید قرارداد و افزود:هرگاه برنامه ریزی سنجیده و درست وجود داشته باشد هدف محقق می شود.

وی برنامه ریزی را نیازمند سه مولفه نیروی انسانی ،اعتبارات و تجهیزان دانست و بیان کرد: اعتبارات استان گیلان نیازهای اجرای استان را پاسخ نمی دهند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اشاره به  سقوط ۶۰ پله‌ای ایران از نظر زیست‌محیطی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست به دنبال این است که با کسب اعتبارات مناسب بتواند جرائیات را پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه در مدت ۸ سال این سقوط اتفاق افتاد بیان کرد : این در حالی است که کشوری مانند لهستان در مدت ۱۰ سال ۲۷۰درصد رشد اقتصادی داشته است

وی با تاکید بر اینکه این رشد در کنار کاهش ۳۳ درصدی تولید گازهای گلخانه ای ایجاد شده است تصریح کرد: کشور لهستان در عین بهره مندی از صعود مناسب اقتصادی از نزول مثبت تخریب محیط زیست برخوردار شد.

وی پیروی از اصل توسعه پایدار را رمز تحقق این مهم برشمرد و گفت : توسعه پایدار این مفهوم را ایجاد می کند که در کنار رشد اقتصادی ،رشد فرهنگ ملاحظات زیست محیطی را مدنظر قراردهیم

وی با با بیان اینکه نگاه جدید سازمان محیط زیست تعامل از نوع هوشمندانه و  براساس توسه پایدار است تاکید کرد:رشد اقتصادی باید همراه با ضوابط زیست محیطی مدنظر باشد.

وی با اشاره به نیروگاه های تولید برق کشور تنها ۴۲ درصد راندمان انرژی دارند افزود:  این درحالی است که نیروگاههای برق دنیا۷۵ درصد  راندمان انرژی دارند و ۳۳ درصد تفاوت ما با دنیاست

وی رمز موفیت این امر را استفاده از منابع در جهت توسعه مطلوب عنوان کرد و گفت : سازمان محیط زیست به دنبال حاکمیت و نظارت از جنس برنامه ریزی است

وی رسیدن به اهداف زیست محیطی را نیازمند مشارکت بین بخشی و مشارت همه آحاد مردم در حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: باید یک هم جینی و هماهنگی مثبت ایجاد شود تا تولید کننده آلودگی و کاهنده آلودگی باهم در کنارهم به نتیجه برسند.

وی با تاکید بر اینکه بخش عظیمی از فعالیتهای زیست محیطی در ارتباط با مردم قابل حل است بیان کرد: اگر مردم پشتیبان ما شوند موفقیت حتمی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم در تصمیم گیری باما همراه شوند در عملکرد و عملیات هم با ما همراه خواهندشد اضافه کرد:  به طور خلاصه هدف عمده سازمان حفاظت محیط زیست براساس برنامه ریزی ،تخصص و دانش و براساس تعامل با سازمانهابا بهره گیری از مشارکت مردمی و مشارکت بین بخشی  برای حفظ محیط زیست است.

محمد رضا برجی مدیر کل جدید محیط زیست گیلان در این مراسم  ضمن تبریک میلاد باسعادت پیامبر اکرم و هفته وحدت با تاکید بر اینکه وامدار هیچ حزب و گروه و جناحی نیست خاطرنشان کرد: من به عنوان یک سرباز محیط زیست در خدمت منابع طبیعی گیلان هستم.

وی با تصریح بر اینکه افتخار وی بر این است که برای دریافت این پست چیزی جز صداقت و راستی نگفته است افزود: در بحث اعتبارات استان تلاش ویژه ای خواهم کرد تا استان گیلان در سال ۹۳ از اعتبارات مناسبی برخودار شود.

وی با تصریح بر اینکه در سازمان محیط زیست مجاهدت و از خود گذشتگی لازمه کار است افزود: استراتژی من در استان برنامه محور و بر محور تدبیر، احیا و ارتقا است.

وی تدبیر در سطح برون سازمانی و دورو سازمانی را مورد تاکید قرارداد و گفت : اعتقادی به قفل و بست در مسیر توسعه استان ندارم و تسلیم محض در مقابل هر توسعه ای هم نخواهم شد.

برجی با تاکید بر اینکه بادرک کارشناسی و تعامل متقابل باید محیط زیست و توسعه حفظ شوند اظهار کرد: زیست بوم گیلان تابلوی نقاشی است که حفاظت از ان براساس برنامه و فکر باشد.

امیر عبدوس مدیر کل سابق محیط زیست گیلان نیز در این مراسم با اشاره به گزارش عملکردسه سال وچهار ماه خود از کلیه همکاران و کارکنان سازمان به خاطر تلاش و همکاری بی دریغشان تشکر و قدردانی کرد.

شایان ذکر است عبدوس در هنگام سخنرانی  برای چند لحظه  در پشت تریبون سکوت کرد و بغض راه گلویش را بست.

در پایان این مراسم حکم مسئولیت محمد رضا برجی به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان توسط سعید متصدی زرندی معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست اهدا و از زحمات  امیر عبدوس مدیر کل اسبق سازمان محیط زیست گیلان تقدیر شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه