در دهمین روز جشنواره فجر رشت؛

مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم در جشنواره فجر گیلان برگزار شد + تصاویر

در دهمین روز برگزاری جنشنواره فجر گیلان مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم در مجتمع خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم در جشنواره فجر گیلان برگزار شد + تصاویر

به گزارش ۸دی، در دهمین روز برگزاری جنشنواره فجر گیلان مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم با حضور شهردار رشت، رئیس ارشاد رشت، مدیر کل ارشاد گیلان و تنی چند از مسئولین در مجتمع خاتم الانبیاء این شهرستان برگزار شد.

مساجد بزرگترین سنگر انقلاب هستند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت اظهار داشت: مساجد بزرگترین سنگر انقلاب هستند و بزرگ مردان و شیرزنانی در مساجد تربیت و به دفاع از ارزشهای اسلام و انقلاب پرداختند.

محمد حسن پور در مراسم تجلیل از خانواده شهدای انقلاب و مدافع حرم رشت با اشاره به اینکه ما هر چه داریم از برکت خون همین شهداست افزود: مساجد نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت و رمز تداوم انقلاب اسلامی حفظ همین سنگرها است.

وی با بیان اینکه مسجد می تواند همه ساعات باز باشد و از حضور مردم در آن فضا استفاده کرد اظهار داشت: حضور مردم از هر قشر، آئین، جنس  و سن در مساجد بلا شرط است و هیچ محفلی در دنیا اینگونه نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت تصریح کرد: اداره مساجد بطور سازمانی نیست و خود مردم متولی اداره مسجد و خانه خدا هستند.

حسن پور با اعلام اینکه مساجد مستقل هستند اذعان کرد: مساجد استقلال دارند و وابسته به هیچ حکومت یا دستگاهی نبودند مگر اینکه آن حکومت اسلامی باشد.

وی با اشاره به نقش مهم مساجد در ایمن سازی جامعه خاطر نشان کرد: مساجد موجب ایمن  سازی خانواده ها و موجب تعلق خاطر افراد می شود و مسجد همبستگی اجتماعی در بین مردم ایجاد می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت با تاکید بر اینکه کارکرد مساجد موجب انسجام در مردم می شود گفت: مذهب، مسجد و هیات های مذهبی بودند که افراد مخلص به خدا و دین پرورش دادند و آنها با ایمان و خالص در مقابل طاغوت ایستادند و نلرزیدند، اگر بخواهیم خودمان و خانواده ما ایمن باشیم مسجد به ما کمک می کند.

حضور مردم در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار مهم بود

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان اظهار داشت: نقش و حضور مردم در انقلاب اسلامی ایران بسیار مهم و غیر قابل انکاراست.

حسین داداشی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند: من به پشتوانه ملت دولت تعیین میکنم گفت: این نشان دهنده نقش محوری و اساسی مردم در انقلاب بوده است.

وی افزود: به پشتوانه این وحدت اسلامی انقلاب اسلامی روز به روز  رشد کرده و در مقابل استکبار ایستاده و در تمامی سختی هایی که انقلاب داشته به پشتوانه حضور مردم پیروز شده است.

وی با تاکید بر نقش رهبری در هدایت جامعه اظهار کرد: نقش هدایت و رهبری امام راحل و پس از آن رهبر معظم انقلاب در نشان دادن راه درست به مردم بسیار مهم بوده است.

وی یاد و خاطره شهدای انقلاب و مدافع حرم را گرامی داشت و افزود: زمانی که برای کنگره هشت هزار شهید گیلان قرار شد ورود کنیم یکی از افرادی که در ابتدا به ما لبیک گفت و همراهی می کرد شهید سیرت نیا بود و پایه گذاری یادواره شهدای گمنام را  در رشت شهید سیرت نیا برعهده داشتند.

وی در پایان با بیان اینکه نقش شهدای مدافع حرم بسیار مهم است و اگر این شهدا برای دفاع از مرزها نمی رفتند معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد از برگزاری مراسم تجلیل خانواده های شهدا توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت قدردانی کرد.

نگاه امام راحل باید عملا در رفتار و اعمالمان جاری شود
شهردار رشت با بیان اینکه نگاه و اندیشه های امام راحل باید در رفتار و اعمالمان جاری شود و نباید فقط به حرف بسنده کرد اظهار داشت: چند روز قبل یادمان شهیدان انصاری و نورانی رونمایی شد و فرزند شهید نورانی در آن‌ مراسم از پدر شهیدش به نام شهید خدمت نام برد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان راه خدمت عملا در داخل کشور به شهادت می رسند تصریح کرد: شهید انصاری در شهری که در آن مشغول به خدمت بود به شهادت رسید و این بسیار دردناک است.

شهردار رشت اظهار داشت: گاهی اوقات افراد داخلی تابع ذهنیت دشمن خارجی می شوند و در آن زمان باید مرز بین ذهن و درست و غلط را تشخیص داد.

ثابت قدم با اعلام اینکه خط امام یک شعار نیست یادآورشد: پیرو خط امام بودن یک شعار نیست و مصداق عینی دارد و امیدواریم با برچسب پیرو خط امام بودن رفتارهای غیر این نداشته باشیم.

انقلاب اسلامی با قلبها عجین شد
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر عکس دیگر انقلابها که با توپ و تانک آغاز شدند با قلبها عجین شد و اینگونه به پیروزی رسید اظهار داشت: از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد رشت به علت برگزاری جشنواره فجر و مراسم تجلیل از خانواده معظم شهدای انقلاب و مدافع حرم سپاسگذارم.

فیروز فاضلی با اشاره به اینکه تکلیف شهدا مشخص است تصریح کرد: شهدا با همدلی، ایمان به دین و ارزشهای انقلاب در صحنه های نبرد حق علیه باطل حاضر شدند و با نثار جان خود از ارزشها پاسداری کردند.

وی با اعلام اینکه حضور مردم در همه صحنه ها تضمین کننده پیروزی بوده است افزود: هرجا مردم حضور داشتند و همراهی کردند به پیروزی رسیدیم و این موضوع نشان دهنده همدلی و همزبانی است.

فاضلی با بیان اینکه راه شهادت مختص به زمان خاصی نیست و با نظام و فرهنگ ما پیوند خورده است گفت: نباید حاشیه های سیاسی را وارد مفاهیم مقدس کنیم.

فاضلی با اشاره به نقش شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به برکت خون همین شهدا و رهبری های مقتدرانه امام راحل و مقام معظم رهبری گرامی می داریم و به واسطه رویش خون شهدا سالهای طولانی آن را زنده نگه خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه