روز شمار تاریخ ترور در ایران / 19 بهمن؛

ترور ۲۶ نفر توسط منافقین در شهرهای مختلف کشور / قتل مردم از کارگر تا مرزبان در ۱۹ بهمن

مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ ۸۲ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۶ نفر توسط منافقین در شهرهای مختلف کشور / قتل مردم از کارگر تا مرزبان در ۱۹ بهمن

به گزارش هشت دی، نوزدهم ماه بهمن، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۷ ۸۲ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

رضا فکوری ۱۰ خرداد ماه ۱۳۰۴ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ بهن ماه ۱۳۵۷ در تربت جام و توسط اشرار مسلح در نوار مرزی افغانستان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا فکوری ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ در تربت جام و در نوار مرزی افغانستان توسط اشرار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالرضا زارع  گلچشمه یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان گلستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۸ در آموزش و پرورش گنبد کاووس توسط گروهک دموکرات در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مصطفی سلیمان زاده سوم بهمن ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۸ در خوی در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر عیسایی یکم شهریور ماه ۱۳۳۷ در استان لرستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۹ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شعبانعلی نعیمی هفتم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان همدان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی کاگر بود در کامیاران ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رجبعلی هدایتی ۱۴ اسفند ماه ۱۳۲۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۹ در بیجار در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل قربان زاده پنجم تیر ماه ۱۳۳۹ در فومن استان گیلان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید و پیکر مطهرش در مزار تازه آباد رشت تدفین شد.

محمدرضا دهقان نژاد سوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید ابوالقاسم دهنوی ۲۸ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود توسط گروهک تروریستی منافقین در خیابان زعفرانیه تهارن در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمت الله علی پور ۹ فروردین ماه ۱۳۳۲ در تهران متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۰ در پادگان حشمتیه تهران توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

ذکریا حاجی زاده ۱۵ تیر ماه ۱۳۴۲ در صومعه سرای استان گیلان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید در تطف صومعه سرا تدفین شد.

امرالله علیمددی زمانی یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بانه در حالی که کارگر ساده بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان کبولی ۱۷ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود محمودی سوم مرداد ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الله خواس یلمه ۵ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود ۱۳۶۱ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی تقی پور ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان اصفهان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین حسنی ششم شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در بوکان توسط گروهک دموکرات ترور شد و به شهادت رسید.

سید صدیق حسینی ۱۸ مرداد ماه ۱۳۰۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید محسن حسینی ششم مرداد ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در دیواندره در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صدیق سیفی ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارگر بود در ناوگران سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اروجعلی شکری دهم فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر ذوالفقاری ۱۰ آبان ماه ۱۳۴۰ در استان صفهان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علیرضا خمریکف ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۵ در حالی که پاسدار انقلاب بود در سراوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اصغر علی زاده کمند ۲۸ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۶ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شاهرخ کریمی در قروه متولد شد و ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۱ در کردستان در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه