در سایه وحدت بین مسلمانان هیچ قدرتی یارای مقابله با زنجیره اسلامی را ندارد

حجت الاسلام غیاث الدین بدری گفت: دنیا تشنه دانش و معرفت اسلام ناب است، نوای دلنشین وحدت و همدلی مسلمانان از همه اقوام و مذاهب اسلامی می تواند پیام اسلام را به گوش جهانیان برساند.

در سایه وحدت بین مسلمانان هیچ قدرتی یارای مقابله با زنجیره اسلامی را ندارد

حجت الاسلام والمسلمین غیاث الدین بدری در گفت و گو با خبرنگار ۸دی نیوز، به مناسبت هفته وحدت با تاکید بر اینکه هفته وحدت مصادف است با ایام ولادت حضرت محمد مصطفی(ص) به سخنی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام برای پیاده کردن اخلاق در جامعه برگزیده شد.

حجت الاسلام بدری با بیان اینکه پیامبر مبعوث شد تا راه و روش درست زندگی را به مردم بیاموزد ،عمل به قرآن و سیره نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله)  را بهترین راه حفظ وحدت بین مسلمین دانست و گفت :امروز هر کدام از مسلمین راه و روشی را انتخاب کرده اند تا نهایتا به خدا برسند.

وی قرآن را نقطه وحدت و مودت در جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: چنگ زدن به قران و الگو قراردادن  سیره پیامبر عظیم شان اسلام یکی از راهای ایجاد محبت و مودت در بین مسلمانان است.

وی تصریح کرد:تمامی مذاهب اسلامی در یک نقطه مشترک هستند و آن هم شخصیت حضرت محمد (ص) است که نقطه تلاقی تمام مذاهب اسلامی است.

حجت الاسلام بدری  با تاکید بر اینکه در هفته ی وحدت، میثاق ها  بین مسلمانان تحکیم می شودو  پیمان ها استوارتر می گردداظهار کرد: در سایه وحدت بین مسلمانان هیچ قدرتی یارای مقابله با زنجیره اسلامی را ندارد.

وی اتکاء به ویژگی های مشترک را رمز  موفقیت و پیشرفت مسلمانان عنوان کرد  و با اشاره به اینکه هدف اسلام ایجاد وحدت در تمام دنیا است گفت: دنیا تشنه دانش و معرفت اسلام ناب است، نوای دلنشین وحدت و همدلی مسلمانان از همه اقوام و مذاهب اسلامی می تواند ،پیام اسلام را به گوش جهانیان برساند.

وی به وظایف علمای اسلام در حفظ وحدت مسلمانان اشاره کرد و با تصریح بر اینکه حفظ وحدت و انسجام میان مسلمانان از ضروریات جهان اسلام  می باشد خاطرنشان کرد: هفته ی وحدت، خنثی کننده ی توطئه های دشمنان، در مسیر تفرقه افکنی است.

حجت الاسلام بدری در ادامه با تاکید بر اینکه در دین اسلام تفکری به اسم تکفیر نداریم اظهار کرد: اگر مسلمانان شیعه و سنی مشترکات خود را بیشتر اشکار سازند این خود بهترین روش در مخالفت با تفکر تکفیری است.

وی را مبارزه با تکفیریها را شناساندن اسلام به جهان عنوان کرد و گفت: در اسلامی که حضرت محمد (ص)  آورد  تفکر تفکیری جایگاهی ندارد.

وی مذهب شیعه و سنی را راههای رسیدن به اسلام عنوان کرد و با بیان اینکه دور ماندن از قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) تکفیری‌ها را به این انحرافات کشانده است، افزود:افکار  تکفیری‌ها و سلفی‌ها در هیچ جایی از دین و قرآن و سنت نیامده است  و هرکس این راه را در پیش گیرد به نابودی می رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه