در گفتگو با مسئولین و هنرمندان مطرح شد؛

همه آنچه در هشتمین روز جشنواره فجر گیلان گذشت/ از افتتاح نمایشگاه نقاشی تا اجرای برنامه هنری +تصاویر

هشتمین روز جشنواره فرهنگی هنری رشت با حضور هنرمندان و مسئولین برگزار شد و آموزشگاه های هنری گیلان در آن به اجرای برنامه پرداختند.

همه آنچه در هشتمین روز جشنواره فجر گیلان گذشت/ از افتتاح نمایشگاه نقاشی تا اجرای برنامه هنری +تصاویر

به گزارش ۸دی، هشتمین روز جشنواره فرهنگی هنری رشت با حضور هنرمندان و مسئولین برگزار شد و آموزشگاه های هنری اعم از آموزشگاه نمایشی صحنه، آموزشگاه موسیقی آونگ، آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی گیلان و آموزشگاه سینمایی سیمرغ به اجرای برنامه در این جشنواره پرداختند که با استقبال عمومی همراه شد.

در هشتمین روز برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت آموزشگاه نمایشی صحنه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت به اجرای برنامه پرداخت که گزارش تصویری آن را می توانید در ذیل مشاهده کنید.

 

افتتاح نمایشگاه نقاشی در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء رشت
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: در راستای برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت نمایشگاه نقاشی در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا رشت  از ۱۷ لغایت ۲۱ بهمن افتتاح و مورد بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

محمد حسن پور در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی در گالری مارلیک اظهارکرد: در این نمایشگاه ۹۱ اثر نقاشی از ۱۳ آموزشگاه به نمایش گذاشته شده است. وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از آثار هنرجویان ۱۳ آموزشگاه و با موضوع آزاد برپا شده است افزود: دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت از دهم لغایت ۲۱ بهمن در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار خواهد شد.

گفتنی است سیصد اثر نقاشی توسط ۱۳ آموزشگاه نقاشی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۹۱ اثر توسط هیات داوران برگزیده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفتند و همچنین این نمایشگاه مورد استقبال پرشور مدیران آموزشگاه های هنری و هنرمندان تجسمی  قرار گرفت.

جشنواره فجر رشت تخصصی برگزار شود
مدیر آموزشگاه موسیقی آونگ در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت اقدام بسیار خوبی است و بهتر است بصورت تخصصی برگزار شود.

احمد قربانی با بیان اینکه جشنواره فجر رشت اقدامی جالب و وزین است گفت: آموزشگاه های هنری با اشتیاق در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به پیشینه فعالیت آموزشگاه موسیقی آونگ افزود: این آموزشگاه از سال ۱۳۸۰ تاسیس و مشغول به فعالیت شد و بنده نیز از سال ۵۴ عضو رسمی ارکستر بزرگ اداره ارشاد بودم و به مناسبت های مختلف در آن اجرای برنامه داشتم.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت خاطر نشان کرد: چنانچه این جشنواره ها بصورت تخصصی برگزار شود بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و یقینا ایجاد رقابت و مسابقه ای برگزار کردن این جشنواره مورد استقبال بیشتر هنرمندان قرار خواهد گرفت.

فضای حاکم بر جشنواره فجر بسیار مطلوب است
مدیر آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی گیلان اظهار داشت: فضای حاکم بر جشنواره فرهنگی هنری فجر رشت بسیار مطلوب و موجب ایجاد انگیزه در هنرمندان شده است.

شراره موحدی با بیان اینکه سال گذشته نیز در این جشنواره شرکت کردیم گفت: برای امسال نیز برنامه های متنوعی در قالب کار فرم، مونولوگ و… در دست اجرا داریم.

موحدی تصریح کرد: در راستای برگزاری جشنواره فجر خانواده ها توانستند از نزدیک فعالیت فرزندان خود را مشاهده کنند و از میزان آمادگی و پیشرفت کاریشان آگاه شوند.

وی با اشاره به تاریخچه آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی گیلان گفت: این آموزشگاه از سال ۹۲ راه اندازی شد و هنرجویان خانم و آقا در آن مشغول فعالیت و یادگیری هستند.

مدیر آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی گیلان استقبال شهروندان را از دومین جشنواره فجر بسیار خوب ارزیابی و گفت:سال گذشته نیز از این جشنواره استقبال عمومی خوبی صورت گرفت.

 

گفتنی است آموزشگاه سینمایی سیمرغ نیز در راستای برگزاری دومین جشنواره فرهنگی و هنری فجر رشت از ساعت ۱۸ الی ۲۰ شامگاه یکشنبه در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا رشت برنامه های متنوعی برگزار کرد که این برنامه ها مورد استقبال عمومی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه